Sklep Ipart
części samochodowe
Tarcze, hamulce
Sklep Bestdrive
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

[80 B4 2.0 ABK] Kontrolka miga...

Awatar użytkownika
Metal
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 1031
Rejestracja: 17 lip 2007, 00:03
Lokalizacja: Krosno

[80 B4 2.0 ABK] Kontrolka miga...

Post autor: Metal » 11 mar 2008, 16:50

Więc tak miga mi kontrolka ze przegrzewa mi sie silnik... wskazówka pokazuje mi 101 - 103 stopnie...:/ a jak byłem u mechanika i mierzyli mi temperaturę silnika to ma od 87-90 ... duży obieg mi sie otwiera bo dolny wąż jest tak samo ciepły jak górny... gdzie mam szukać żeby wyeliminować ta migającą kontrolkę bo jakoś nie miło sie jeździ widząc jak miga :-P

Awatar użytkownika
Grzegorzbielsko
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 647
Rejestracja: 16 sty 2008, 22:18
Lokalizacja: bielsko-biała

Post autor: Grzegorzbielsko » 11 mar 2008, 17:58

Na wężu cieczy który wychodzi po lewej stronie silnika są obok siebie dwa czujniki cieczy. Niebieski podaje sygnał do komputera a biały na licznik. Jeżeli miga kontrolka w liczniku a masz temp. cieczy OK to bym sie skłaniał do wymiany czujnika koloru białego (3-pinowy) można jeszcze spróbować go przed wymianą wyczyścić z kamienia i osadu(jeżeli taki na nim jest).
Jeszcze mi wpadł taki pomysł. Na pewno jest regulacja (skalowanie) wskaźnika paliwa, może jest tez regulacja wskaźnika temp silnika?

Awatar użytkownika
Darecki3037
Audi 80 Klub
Audi 80 Klub
Posty: 975
Rejestracja: 09 kwie 2007, 17:46
Lokalizacja: Krk

Post autor: Darecki3037 » 12 mar 2008, 07:02

jest regulacja wskaźnika temperatury silnika ale w tym przypadku wygląda na to że wskaźnik dostaje błędne sygnały z czujnika zawyżając wskazanie i dodatkowo zapala sie kontrolka przegrzania silnika, skłaniałbym sie do wymiany czujnika temperatury ( szary ) ewentualnie wypiąć wtyczkę i zapalić auto jeśli kontrolka będzie mrugać dalej to jest zwarcie w wiązce elektrycznej.

Awatar użytkownika
Kokolino
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 3371
Rejestracja: 17 lut 2007, 12:39
Imię: Radomir
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.0 ABK
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: Kokolino » 12 mar 2008, 07:12

Darecki3037 pisze:jest regulacja wskaźnika temperatury silnika
Kurde :-/ w którym miejscu bo nie kumam a licznik juz parę razy robierałem. A tak na marginesie to o jakich różnych sygnałach piszesz bo w/g mnie to po to są dwa czujniki aby jeden dawał sygnal na kompa a drugi na tablicę wskaźników. Moim zdaniem czujnik przekłamuje i jest do wymiany.

Awatar użytkownika
audiktom
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 433
Rejestracja: 09 lis 2007, 15:51
Lokalizacja: podkarpacie

Post autor: audiktom » 12 mar 2008, 08:21

Mi sie wydaje że nie ma regulacji zegara, i ja też bym podszedł do tego drugiego (jasnego czujnika).

Awatar użytkownika
Danek
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 3410
Rejestracja: 27 cze 2007, 13:17
Imię: Damian
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.2 KK
Lokalizacja: Mazowsze
Kontakt:

Post autor: Danek » 12 mar 2008, 08:35

Regulacja jest z tyłu zegarów. Jest tam takie małe, białe gniazdo z kwadratowym otworem ok. 1,5x1,5mm to jest właśnie pokrętło kalibracji wskaźnika. Ale jeśli zapala się kontrolka i dodatkowo załącza się brzęczyk to regulację wskaźnika zostawiłbym w spokoju i wymienił czujnik. Lubią sobie kłamać, zwłaszcza zamienniki (nawet nowe). Ta regulacja powoduje cofnięcie lub podniesienie wskazówki (napięcie lub zwolnienie "sprężyny" na której jest zawieszona wskazówka. Nie jest to regulacja elektryczna więc jeśli czujnik kłamie (jest zbyt "czuły") to mimo, że obniżymy wskazówkę to brzęczyk w dalszym ciągu będzie się załączał.

WOJTEK26
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 4041
Rejestracja: 01 lut 2007, 08:15
Lokalizacja: Jelenia G

Post autor: WOJTEK26 » 12 mar 2008, 10:58

Najpierw sprawdź ten czujnik 3-pinowy, najczęściej to on wprowadza zamet

Awatar użytkownika
Metal
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 1031
Rejestracja: 17 lip 2007, 00:03
Lokalizacja: Krosno

Post autor: Metal » 12 mar 2008, 14:48

Teraz pytanie jak wyciągne ten czujnik to wyleje mi płyn ?? :mrgreen: bo nie chce niespodzianki :-P

WOJTEK26
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 4041
Rejestracja: 01 lut 2007, 08:15
Lokalizacja: Jelenia G

Post autor: WOJTEK26 » 12 mar 2008, 15:08

Jeżeli nie odkręcisz korka ze zbiorniczka to nic nie wycieknie po wyjeciu czujnika

Awatar użytkownika
audiktom
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 433
Rejestracja: 09 lis 2007, 15:51
Lokalizacja: podkarpacie

Post autor: audiktom » 12 mar 2008, 16:36

Nie odkręcaj korka zbiornika to ci nie wycieknie, chyba że silnik ciepły to odkręć korek zakręć i wymieniaj.

Awatar użytkownika
Metal
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 1031
Rejestracja: 17 lip 2007, 00:03
Lokalizacja: Krosno

Post autor: Metal » 12 mar 2008, 17:16

Oki dzieki chłopaki :) najpierw muszę załątwić nowy czujnik (używany ori) :-)

Awatar użytkownika
Darecki3037
Audi 80 Klub
Audi 80 Klub
Posty: 975
Rejestracja: 09 kwie 2007, 17:46
Lokalizacja: Krk

Post autor: Darecki3037 » 12 mar 2008, 18:10

na ciepłym silniku> odkręć korek zbiorniczka, spuść ciśnienie i zakręć> ostrożnie wtmień czujnik. na zimnym silniku > wymień czujnik . Prościej wytłumaczyć się już chyba nie da... :-D

Awatar użytkownika
Metal
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 1031
Rejestracja: 17 lip 2007, 00:03
Lokalizacja: Krosno

Post autor: Metal » 13 mar 2008, 16:45

Wymienione :-) temperatura 87-92 kontrolka nie miga wszystko wróciło do normy :-) koszt czujnika 10 zl na szrocie u znajomych :-)

Awatar użytkownika
Kokolino
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 3371
Rejestracja: 17 lut 2007, 12:39
Imię: Radomir
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.0 ABK
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: Kokolino » 13 mar 2008, 18:45

Metal pisze:Wymienione :-) temperatura 87-92 kontrolka nie miga wszystko wróciło do normy :-) koszt czujnika 10 zl na szrocie u znajomych :-)
To super <ok> słuchaj się starszyzny <ok>
A powiedz jak wymieniałeś to zakładałeś nowy oring czy został stary właśnie zauważyłem że trochę mi się pod nim poci.

Awatar użytkownika
Metal
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 1031
Rejestracja: 17 lip 2007, 00:03
Lokalizacja: Krosno

Post autor: Metal » 13 mar 2008, 19:06

Założyłem stary ale będe musiał dać nowy bo troszke luźno siedzi :-) ale ważne ze temperatura nie swiruje

ODPOWIEDZ

Wróć do „Przełączniki zespolone, zegary, stacyjka.”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl