[80 B4 2.0 ABT] TPS Jakie napięcie
[80 B4 2.0 ABT] TPS Jakie napięcie
Witam
Mam jedno pytanie mianowicie:
Jakie napięcie powonno być na TPS? (silniczek krokowy całkowicie cofnięty)
Pytam bo nie mogłem się na forum audi dokopać i znalazłem na VW podali tam, że od 0,20 do 0,25 V.
Czytałem jeszcze, że dla Bosch Mono-Motronic powinno być 0,5V ...
no i zwariowałem :shock:
teraz mam ustawione 0,22 V
z góry bardzo dziękuje
Mam jedno pytanie mianowicie:
Jakie napięcie powonno być na TPS? (silniczek krokowy całkowicie cofnięty)
Pytam bo nie mogłem się na forum audi dokopać i znalazłem na VW podali tam, że od 0,20 do 0,25 V.
Czytałem jeszcze, że dla Bosch Mono-Motronic powinno być 0,5V ...
no i zwariowałem :shock:
teraz mam ustawione 0,22 V
z góry bardzo dziękuje
Pamiętam że na rozgrzanym silniku napięcie
TPS na obrotach biegu jałowego jest równe 0,9 - 0,92 V, a przy maksymalnym wychyleniu 4,90V. Jak znajdę zasilacz 6V to mogę sprawdzić napięcie TPS przy wsuniętym maksymalnie silniczku krokowym.
Napięcie TPS nieznacznie (bardzo mała odchyłka) może się różnić, bo ECU i tak adoptuje sobie potencjometr. Bo potencjometr z wiekiem zużywa się tracąc swoje charakterystyki.
TPS na obrotach biegu jałowego jest równe 0,9 - 0,92 V, a przy maksymalnym wychyleniu 4,90V. Jak znajdę zasilacz 6V to mogę sprawdzić napięcie TPS przy wsuniętym maksymalnie silniczku krokowym.
Napięcie TPS nieznacznie (bardzo mała odchyłka) może się różnić, bo ECU i tak adoptuje sobie potencjometr. Bo potencjometr z wiekiem zużywa się tracąc swoje charakterystyki.
Tak palcem to nie powinien sie chować, bo tam jest przekładnia ślimakowa.
Tak napięcie 6V potrzebne jest aby cofnąć maksymalnie silniczek bez ingerencji siły fizycznej.
Po bawieniu się silniczkiem krokowym trzeba silniczek wykalibrować, czyli cofnąć na maksa i ustawić szczelinomierzem szczelinę 0,5 mm. Sprawdzając omomierzem wyłącznik biegu jałowego w silniczku krokowym czy po włożeniu szczelinomierza opór prądu rośnie do nieskończoności, bez szczelinomierza powinno być 0 Om.
Tak napięcie 6V potrzebne jest aby cofnąć maksymalnie silniczek bez ingerencji siły fizycznej.
Po bawieniu się silniczkiem krokowym trzeba silniczek wykalibrować, czyli cofnąć na maksa i ustawić szczelinomierzem szczelinę 0,5 mm. Sprawdzając omomierzem wyłącznik biegu jałowego w silniczku krokowym czy po włożeniu szczelinomierza opór prądu rośnie do nieskończoności, bez szczelinomierza powinno być 0 Om.
na 2 pinie mam 2,5V na jałowym (zimny silnik, po rozgrzaniu 0,70-0,90), po lekkim naciśnięciu gazu - 1/5 otwarcia mam już prawie 5V.
[ Dodano: 2011-05-04, 20:39 ]
Mój zespół wtryskowy to mono-motronic (bez gruszki podtrzymującej przepustnice - to jest mono jetronic)
Może ktoś zmierzyć u siebie na motronicu jakie jest napięcie na zimnym na pinie 2 i 4 a także na ciepłym.
[ Dodano: 2011-05-04, 20:39 ]
Mój zespół wtryskowy to mono-motronic (bez gruszki podtrzymującej przepustnice - to jest mono jetronic)
Może ktoś zmierzyć u siebie na motronicu jakie jest napięcie na zimnym na pinie 2 i 4 a także na ciepłym.
witam;-)
zmierzyłem u siebie i na zimnym silniku na pinie 2 jest 1,49 V, na pinie 4 - 0,03 (ale myślę, że to żadna wartość)
na ciepłym na pinie 2 - 0,61 V, a na pinie 4 wartość się zmieniała w zależności od kąta otwarcia przepustnicy od 0,03 do 0,52 V
dodam jeszcze, że wartość na pinie 2 (przy zmianie położenia przepustnicy) zmieniała się płynnie.
zmierzyłem u siebie i na zimnym silniku na pinie 2 jest 1,49 V, na pinie 4 - 0,03 (ale myślę, że to żadna wartość)
na ciepłym na pinie 2 - 0,61 V, a na pinie 4 wartość się zmieniała w zależności od kąta otwarcia przepustnicy od 0,03 do 0,52 V
dodam jeszcze, że wartość na pinie 2 (przy zmianie położenia przepustnicy) zmieniała się płynnie.