Sklep Ipart
części samochodowe
Tarcze, hamulce
Sklep Bestdrive
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

[80 B4 2.0 ABT] TPS Jakie napięcie

ODPOWIEDZ
alcon

[80 B4 2.0 ABT] TPS Jakie napięcie

Post autor: alcon » 11 mar 2008, 15:04

Witam :-)

Mam jedno pytanie mianowicie:

Jakie napięcie powonno być na TPS? (silniczek krokowy całkowicie cofnięty)

Pytam bo nie mogłem się na forum audi dokopać i znalazłem na VW podali tam, że od 0,20 do 0,25 V.

Czytałem jeszcze, że dla Bosch Mono-Motronic powinno być 0,5V ...

no i zwariowałem :shock:
teraz mam ustawione 0,22 V

z góry bardzo dziękuje ;-)

krychu
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 209
Rejestracja: 17 sty 2007, 09:22
Lokalizacja: Brisbane

Post autor: krychu » 11 mar 2008, 18:05

Pamiętam że na rozgrzanym silniku napięcie
TPS na obrotach biegu jałowego jest równe 0,9 - 0,92 V, a przy maksymalnym wychyleniu 4,90V. Jak znajdę zasilacz 6V to mogę sprawdzić napięcie TPS przy wsuniętym maksymalnie silniczku krokowym.
Napięcie TPS nieznacznie (bardzo mała odchyłka) może się różnić, bo ECU i tak adoptuje sobie potencjometr. Bo potencjometr z wiekiem zużywa się tracąc swoje charakterystyki.

alcon

Post autor: alcon » 11 mar 2008, 18:18

dzieki ;-)

sprawdze jak to teraz u mnie wygląda.

a ten zasilacz to po to żeby silniczek cofnąc?

ja poprostu włączem zapłon, odchylam lekko przepustnice i lekko palce cofam silniczek (praktycznie to on sam sie chowa)
to tak na marginesie

raz jeszcze wielkie dzieki <ok> <ok>

krychu
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 209
Rejestracja: 17 sty 2007, 09:22
Lokalizacja: Brisbane

Post autor: krychu » 11 mar 2008, 18:23

Tak palcem to nie powinien sie chować, bo tam jest przekładnia ślimakowa.

Tak napięcie 6V potrzebne jest aby cofnąć maksymalnie silniczek bez ingerencji siły fizycznej.

Po bawieniu się silniczkiem krokowym trzeba silniczek wykalibrować, czyli cofnąć na maksa i ustawić szczelinomierzem szczelinę 0,5 mm. Sprawdzając omomierzem wyłącznik biegu jałowego w silniczku krokowym czy po włożeniu szczelinomierza opór prądu rośnie do nieskończoności, bez szczelinomierza powinno być 0 Om.

Awatar użytkownika
k44761
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 684
Rejestracja: 16 kwie 2007, 21:41
Lokalizacja: DLU / DKA

Post autor: k44761 » 11 mar 2008, 18:41

Witam. 0,22V do idealna wartosc. Przy calkowicie cofnietym lub wyjetym krokowcu powinno byc 0,2-0,25V. Przy max wychylonej przepustnicy 4,9V

alcon

Post autor: alcon » 11 mar 2008, 22:55

dzieki za pomoc <ok> <ok> <ok>

a palcem jak go dotykam to silniczek sam sie chowa (jak tylko styk biegu jalowego sie zalaczy) :->

a nie powinno tak byc ? :-/

krychu
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 209
Rejestracja: 17 sty 2007, 09:22
Lokalizacja: Brisbane

Post autor: krychu » 12 mar 2008, 16:24

Być może zachodzić taka sytuacja, ja tylko wsuwałem silniczek za pomocą kabelków z akumulatora z szeregowo podłączonym rezystorem żeby uzyskać 6V. Inaczej nie kombinowałem bo tak przeczytałem w książce napraw.

Awatar użytkownika
LeeOne
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 370
Rejestracja: 05 cze 2008, 14:34
Lokalizacja: Koszalin (ZK)

Post autor: LeeOne » 02 maja 2011, 12:38

U mnie jest napięcie na pinie 4 na jałowym 0,02 przy max otwartej przepustnicy 4,6 o czym to świadczy? uszkodzony TPS?

bogus508
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 76
Rejestracja: 31 gru 2008, 17:58
Lokalizacja: Skępe(CLI)

Post autor: bogus508 » 02 maja 2011, 13:11

Sprawdź na pinie nr 2 powinno wskazać dobrze :-D

Awatar użytkownika
LeeOne
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 370
Rejestracja: 05 cze 2008, 14:34
Lokalizacja: Koszalin (ZK)

Post autor: LeeOne » 02 maja 2011, 17:53

na 2 pinie mam 2,5V na jałowym (zimny silnik, po rozgrzaniu 0,70-0,90), po lekkim naciśnięciu gazu - 1/5 otwarcia mam już prawie 5V.

[ Dodano: 2011-05-04, 20:39 ]
Mój zespół wtryskowy to mono-motronic (bez gruszki podtrzymującej przepustnice - to jest mono jetronic)

Może ktoś zmierzyć u siebie na motronicu jakie jest napięcie na zimnym na pinie 2 i 4 a także na ciepłym.

alcon

Post autor: alcon » 09 maja 2011, 11:36

witam;-)

zmierzyłem u siebie i na zimnym silniku na pinie 2 jest 1,49 V, na pinie 4 - 0,03 (ale myślę, że to żadna wartość)

na ciepłym na pinie 2 - 0,61 V, a na pinie 4 wartość się zmieniała w zależności od kąta otwarcia przepustnicy od 0,03 do 0,52 V

dodam jeszcze, że wartość na pinie 2 (przy zmianie położenia przepustnicy) zmieniała się płynnie.

ODPOWIEDZ

Wróć do „Inne.”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl