Sklep Ipart
części samochodowe
Tarcze, hamulce
Sklep Bestdrive
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

[B4 ABT +LPG] Trudne odpalanie a zalewanie silnika

Wszystko co tyczy się silników rzędowych czterocylindrowych.
wojtek3006
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 29
Rejestracja: 14 paź 2007, 14:02

Post autor: wojtek3006 » 15 mar 2008, 16:20

Może kogoś naprowadze i rozwiąże problem zalewania. U mnie kop pokazywał tylko bład sondy lambda, ale tylko na gazie, na Pb OK. Dziś po wizycie o kolegi z forum (widmo) zobaczyliśmy, że przyczyną zalewania jest uszkodzona i przepuszczająca paliwo czerwona membrana we wtryskiwaczu. Objawiało się to tym, że cały wtryskiwacz był zachlapany dookoła benzyną. Mówię o silniku ABT. Sprawdzćcie to u siebie, może akurat..

Awatar użytkownika
Danek
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 3410
Rejestracja: 27 cze 2007, 13:17
Imię: Damian
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.2 KK
Lokalizacja: Mazowsze
Kontakt:

Post autor: Danek » 15 mar 2008, 18:56

wojtek3006, Myślę, że chodzi Ci o regulator ciśnienia paliwa. Niestety u Adama ten element już został sprawdzony i profilaktycznie wymieniony co nie przyniosło poprawy :-(

Awatar użytkownika
widmo
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 1267
Rejestracja: 18 sie 2007, 11:57
Lokalizacja: Kraków

Post autor: widmo » 15 mar 2008, 21:14

jak długi masz gumowy wąż od reduktora do miksera (ten na którym jest Attuator) ?
u mnie reduktor jest umieszcznu poniżej najwyższego punktu obiegu chłodzenia w samochodzie. jest przykręcony po stronie kierowcy wiec u mnie jest to jakieś 60 cm może więcej.

Przyznam sie szczerze ze czasami musze pokręcić rozruchalnikiem chwilke (ne ne ne ne ne ne ne) a czasami zrobi tylko pół NE i od kopa pali

teraz napisze co zauważyłem u siebie ostatnio. gdy jeżdzę dłuższy czas na Pb z powodu braku LPG to jestem na 100% pewny ze samochód nie jest zalewany przez gaz.
to dłuższe kręcenie jest chyba spowodowane brakiem dawki startowej wtrysku.

kiedyś sciągnołem obudowe filtra powietrza. ojciec był w aucie i zapalał auto.
ja w tym czasie obserwowałem zachowanie sie wtryskiwacza paliwa

czasami wtrysk po przekręceniu kluczyka na raz (zapalenie kontrolek, włączenie p0ompy)
wtryskuje niewielką ilość paliwa a czasami gdy się tak zrobi to nie wpusci na przepustnice nawet kropelki.
gdy wtrysk wtrysnął tą dawkę samochod zapalał od kopa czyli pół NE i działa
z koleju gdy zapal bez owej dawki paliwa trzeba było trochę zakręcić rozrusznikiem (NE NE NE NE NE NE NE) zeby gadał
<osohozi>

nie wiem czy podanie tej dawki paliwa jest uzależnione od temperatury zewnetrznej, ale robiłem to gdy silnik był zimny, a na zewnątrz było zimno tj temp w okolicach 0 oC
na ciepłym silniki też jest podobnie czyli raz na jakis czas wtryskuje tą dawkę paliwa.

Czy moze ktoś zauważył podobny objaw ?

madazaw
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 243
Rejestracja: 09 sie 2007, 19:16
Lokalizacja: Kurpie

Post autor: madazaw » 16 mar 2008, 22:18

przyznam szczerze że nie spotkałem się jeszcze w ABT z dawką rozruchową. Auto Data jak i inne niedouczone programy mówią o włączeniu wtryskiwacza dopiero po sygnale z halla. To że pojawią sie tam paliwko "czasami" to zasugerowałbym niedomknięcie wtryskiwacza. nie jestem tego pewien, ale tak podejrzewam.

Awatar użytkownika
widmo
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 1267
Rejestracja: 18 sie 2007, 11:57
Lokalizacja: Kraków

Post autor: widmo » 16 mar 2008, 22:27

dodam też ze wymieniając wtrysk u siebie założyłem uzywany o tych samych numerach po prostu identyczny. jedyna różnica w nich była taka ze fabrycznym była dysza wtrysku plastikowa a w tym obecnym jest cała metalowa. czy to jest jakaś różnica ?

czyli sugerujesz ze moze czujnik halla wariuje (ten co jest w aparacie zapłonowym) ?

madazaw
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 243
Rejestracja: 09 sie 2007, 19:16
Lokalizacja: Kurpie

Post autor: madazaw » 20 cze 2008, 22:20

Hello, odgrzeję ten wątek, bo problem nie rozwiązany, jeżdzić trzeba i auto dalej odpala jak radziecki esiak mojego dziadka. Ale to nic. Po sprawdzeniu chyba wszyskiego jestem pewien w 99% co jest powodem złego odpalania. Złym oczywiście jest instalacja gazowa. Co jest w niej zepsute- nie wiem, czekam na propozycje. Otórz dziś był dzień testów i ostatecznych rozliczeń. Odkręciłem przewód zasilający od miksera, zatamowałem i przewód i mikser bliżej nieokreśloną szmatą i przejechałem się na benzynie. Odstawiłem auto na kilka godzin. Instalacji nie zakręcałem, nie zdejmowałem żadnych kabelków z cewek, po prostu przeciąłem połączenie reduktora z mikserem. Radość na sercu zagościła w momencie gdy po kilku godzinach audi odpaliło "na dotyk". Podłączyłem gaz, przejechałem się na gazie. Odczekałem godzinkę, odpalam i ne ne ne ne ne. Odłączyłem gaz powtórnie, żeby mieć pewność i odniesienie. Pojeździłem na Pb i znowu odpoczynek kilkugodzinny, po którym auto znów odpala od razu. Wniosek, coś złego dzieje się z instalacją, albo z jej współpracą z moim silnikiem. Co robić, nowy reduktor, dodatkowy zawór fazy ciekłej, (lotnej już był i wyleciał równie szybko jak sie pojawił).
Miał ktoś podobną sytuację?

BSDiablo
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 1
Rejestracja: 15 paź 2017, 06:13

Post autor: BSDiablo » 15 paź 2017, 07:15

Simanko All czy udało się rozwiązać problem? bo dużo czytałem i tzw. "ch...a znalazłem" dawki jak nie było tak i nie ma u innych jest u mnie nie cos ktoś zapraszam odp mi na pv. thx z góry :-P

[ Komentarz dodany przez: PieterB: 2017-10-15, 08:12 ]
Jeszcze raz użyjesz takiego słownictwa i będzie ban!
Ostatnio zmieniony 15 paź 2017, 08:10 przez BSDiablo, łącznie zmieniany 1 raz.

Awatar użytkownika
Krzysiek 84
Junior Admin
Junior Admin
Posty: 5478
Rejestracja: 03 cze 2010, 23:36
Imię: Krzysiek
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 1.9 1Z
Lokalizacja: Olecko

Post autor: Krzysiek 84 » 15 paź 2017, 10:43

BSDiablo, A przywitałeś się chociaż
_powitania

ODPOWIEDZ

Wróć do „Silniki czterocylindrowe”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl