Sklep Ipart
części samochodowe
Tarcze, hamulce
Sklep Bestdrive
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

[B4 1Z] wahacz luz- gumy

andrzej1

[B4 1Z] wahacz luz- gumy

Post autor: andrzej1 » 16 mar 2008, 17:55

Jak w temacie - dziś zobaczyłem, że mam dość duży luz na gumach w przednim lewym wahaczu. Objawy były takie, że na dziurach od jakiegoś czasu było coraz głośniej, a w tygodniu dwa razy na skręconych kołach w prawo przy lekkich nierównościach było słychać w lewym przednim zawieszeniu mocny stuk. Myślałem, że przegub no ale wychodzi że to te gumy/tuleje na wahaczu. Użyłem lewarka i sprawdziłem luzy ruszając kołem góra-dół. Czuć i widać jak wahacz na przedniej gumie się rusza w tym momencie i pewnie od tego mam te stuki na nierównościach.
Nie jestem mechanikiem ale majstrować lubię dotychczas sam wymieniałem wszystkie płyny filtry, gumy na przegubach, klocki hamulcowe i teraz pytanie czy sam i jak dam radę wymienić zaznaczone na zdjęciu części.
Nie dysponuję kanałem - tylko lewarki i ewentualnie postawienie samochodu potem na czymś -zabezpieczenie.
Możecie mi powiedzieć jak ta część się fachowo nazywa- guma czy tuleja?
Jakie narzędzia muszę mieć do wymiany tego domowym ale skutecznym sposobem. Jakiś fachowy ściskacz do wciśnięcia nowego i jakiś "wyciskacz":) do wyciągnięcia tych gum.?
No i na koniec jakiej firmy polecacie kupić nowe gumy. Czytałem już trochę o nazwach więc głównie w tym wątku chodzi mi o to aby ktoś napisał krok po kroku jak to wymienić samemu.
Z góry dziękuję Obrazek

Awatar użytkownika
bartek18150
Audi 80 Klub
Audi 80 Klub
Posty: 846
Rejestracja: 25 wrz 2007, 21:25
Imię: Dawid
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Avant
Silnik: 1.9 1Z
Lokalizacja: Mojsławice- Chelm
Kontakt:

Post autor: bartek18150 » 16 mar 2008, 18:04

Możecie mi powiedzieć jak ta część się fachowo nazywa- guma czy tuleja?
Metalowo gumowa tuleja wachacza

Dasz rade bez kanalu, bylo juz sporo pisane o ich wymianie, uzyj szukajki. Nie chce mi sie opisywac co i jak bo wystarczy poszukac.

Awatar użytkownika
Solskier
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 4315
Rejestracja: 16 sie 2007, 11:25
Imię: Sebastian
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan quattro
Silnik: 2,2 AAN
Lokalizacja: Kłodzko
Kontakt:

Post autor: Solskier » 16 mar 2008, 19:09

Dokładnie użyj szukajki bo było już mnustwo razy, firmy które warto polecić to Boge albo Febiego Bilsteina. <ok>

andrzej1

Post autor: andrzej1 » 16 mar 2008, 19:11

problem w tym, że szukałem ale obojętnie co wpiszę z wahaczem w temacie to wyskakują mi różne inne tamaty/posty - chyba trzeba wiedzieć jak używać tej wyszukiwarki bo do intuicyjnych to ona nie należy. Spróbuję jeszcze parę razy ale jak nie dam rady to zapytam ponownie tu o opisanie wymiany tych tulei. Czy po tej wymianie trzeba ustawiać geometrię kół?

Awatar użytkownika
bartek18150
Audi 80 Klub
Audi 80 Klub
Posty: 846
Rejestracja: 25 wrz 2007, 21:25
Imię: Dawid
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Avant
Silnik: 1.9 1Z
Lokalizacja: Mojsławice- Chelm
Kontakt:

Post autor: bartek18150 » 16 mar 2008, 19:23

andrzej1 pisze:Czy po tej wymianie trzeba ustawiać geometrię kół?
nie musisz, tylko nie odkrecaj sfoznia od wachacza tylko musisz wachacz wyjac razem ze sfozniem, wtedy geometria sie nie zmieni.

Jak nic nie znajdziesz to napisz opisze Ci szczegulowo z fotkami ;-)

noorbi

Post autor: noorbi » 16 mar 2008, 20:09

trzeba mieć prasę do tych tulejek, podobno niektórzy próbowali imadłem ale można łatwo uszkodzić tulejke, według mnie sprawdzona firma to Boge

andrzej1

Post autor: andrzej1 » 16 mar 2008, 22:09

szukam i czytam już sporą część niedzieli i wyczytałem, że dobrze mieć prasę lub imadło i kawałki rur o różnych średnicach do skręcenia w imadle, czasem wypalali bumy lub też nacinali ostrożnie tuleje by potem je łatwo wybić. Wciskanie znowu prasa lub imadło.
Pytania moje są następujące - co odkręcać od strony wahacz-koło (przegub) aby nie ustawiać geometrii, jak mocno (na opuszczonym i obciążonym samochodzie) dokręcać śruby przy tulejach? Czy aby wyciągnąć cały wahacz muszę otwierać przegub , czy przegub zostaje w samochodzie?

Natomiast po raz kolejny muszę ponarzekać na wyszukiwarkę na naszym forum. Wpisuję w ple szukania słowa kluczowego WAHACZH, LUZ, TULEJA,SILENTBLOCK , WYMIANA itd. wpisuję różne opcje ze słowem OR, AND , z CUDZYSłOWEM zaznaczam forum ZAWIESZENIE, szukaj w tematach lub opisach itd. no i po wyszukaniu mam tyle śMIECI kompletnie nie na temat, że wygląda to tak jakby w ogóle nie użyto opcji wyszukania.
Więc nie dziwcie się mi, że pytam w nowym temacie o wymianę tulei. Myślę, że moderatorzy mogli by przykleić temat na górze forum jak używać wyszukiwarki - ale z dokładnym przykładem jak używać danych jej funkcji. Bo opis typu: możesz użyć słowa AND nic nie wyjaśnia - nie jest napisane gdzie wstawić to słowo,czy pisać z małych dużych, czy podkreślać . Wiem, że piszę teraz nie na temat ale za każdym razem zanim coś znajdę to mnie szlag.....Z resztą nie tylko mie, wystarczy poczytać różne wątki by stwierdzić, ze ludzie mają z tym problem na tym forum.
Jestem użytkownikiem innych forum i nie mam problemów z używaniem innych wyszukiwarek - więc chciałbym zaznaczyć, że nie jestem jakiś ANTYTALENT:)
Wiem, że moderatorzy za raz napiszą, że wszystko z forum jest ok, i że oni sobie radzą - tak to prawda, bo wiecie jak dział forum i jak używać wszystkich funkcji wyszukiwarki. Jednak weźcie pod uwagę, że początkujący mają z Waszą wyszukiwarką duże problemy - więc proszę o zrozumienie i może stworzenie przyklejonego wątku na temat używania naszej wyszukiwarki. Jeden stworzony przez moderatorów temat może zlikwidować tzw. zaśmiecanie forum przez zakładanie nowych wątków na ten sam temat - tylko z powodu nieudolnego używania wyszukiwarki.
Mam nadzieję, że moderatorzy wyłapią mój temat i nie wymoderują go i spojrzą na ten problem ze strony użytkowników.
Dziękuję. :-D

Awatar użytkownika
bartek18150
Audi 80 Klub
Audi 80 Klub
Posty: 846
Rejestracja: 25 wrz 2007, 21:25
Imię: Dawid
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Avant
Silnik: 1.9 1Z
Lokalizacja: Mojsławice- Chelm
Kontakt:

Post autor: bartek18150 » 16 mar 2008, 22:12

trzeba mieć prasę do tych tulejek, podobno niektórzy próbowali imadłem ale można łatwo uszkodzić tulejke,
Jak sie robi z podejsciem "aby mocjiej pierdyknac mlotkiem" albo "na sile" to moze i tak, wszystko trzeba pomalu i sposobem a nic sie nie uszkodzi. Mi zalozenie nowej tulei wachacza i zalozenie wachacza zajmuje godzine strona, tak na spokojnie. Bez kanalu bedzie ciezko, ale da sie ;-)

mireko
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 191
Rejestracja: 01 mar 2007, 16:41

Post autor: mireko » 18 mar 2008, 16:54

Ja zrobiłem coś takiego-prowizorka,ale podobno najtrwalsza :mrgreen: Pręt gwintowany,dwie nakrętki z podkładkami,końcówka klucza nasadowego i rurka ze starej instalacji CO.Wystarczy pokombinować i się da. <ok> Obrazek

andrzej1

Post autor: andrzej1 » 18 mar 2008, 20:54

mam pytanie, czy 50PLN za sztukę tulei FEBI to normalka? Bo w moim mieście z wymienionych tu na forum nazw znlazłem tylko FEBI -50pln/sztukę. Zastanawiam się czy warto czy może koleś ma niezłą przebitkę.
pomyłka-50pln/4sztuki.

Awatar użytkownika
bartek18150
Audi 80 Klub
Audi 80 Klub
Posty: 846
Rejestracja: 25 wrz 2007, 21:25
Imię: Dawid
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Avant
Silnik: 1.9 1Z
Lokalizacja: Mojsławice- Chelm
Kontakt:

Post autor: bartek18150 » 20 mar 2008, 00:17

mireko pisze:pomyłka-50pln/4sztuki.
kupuj smialo
mireko pisze:CO.Wystarczy pokombinować i się da.
Ja jestem nieco leniem i poszedlem na latwizne uzywajac duzego scisku stolarskiego, nie przesadzisz z sila jak to moze byc w imadle, a i pieknie sie wciska i wyciska tuleje. Do wszystkiego trzeba z glowa a nie z mulami :-P

Awatar użytkownika
nowy200
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 239
Rejestracja: 24 wrz 2007, 21:08
Lokalizacja: Jawor/Dolny Śląsk

Post autor: nowy200 » 22 mar 2008, 09:41

No ja ostatnio też wymieniałem te tuleje i poszło gładko w imadle.Dwie rurki (37 mm i 50mm) i dobre imadło i wszystko da sie zrobić.Ok godziny na strone.No może dwie.A co do tych tulei Febi Bilstein to ja dałem po 10pln/szt tzn. 4 dyszki za komplet na przód.Powodzenia i miłego majsterkowania <quattro>

andrzej1

Post autor: andrzej1 » 26 mar 2008, 20:22

no właśnie jestem na etapie kompletowania rurek i w weekend pewnie się za to zabiorę.
Jeszcze tylko muszę się dowiedzieć co i jak odkręcić przy wahaczu od strony koła. W święta nie było czasu nawet tam zaglądnąć, tak więc wydaje mi się, że będę jeszcze o coś pytał....bo nie chcę czegoś odkręcić i potem ustawiać kąty.
wiem,że niektórym może się wyda, że nazbyt przesadzam ale nie chcę uszkodzić nowych tulei wiec zapytam, którą powierzchnię użyć do wpychania tulei w wahacz? Tak dobrać rurę aby wpychając napierać na metalowy kołnierz 1 (tylko że mało go wystaje ponad gumę), czy bez problemu mogę użyć rury o mniejszej średnicy i pchać na powierzchnię pokrytą gumą nr 2, a może napierać na tulejkę 3-tylko to może od razu zmęczy gumę tulei?
Jeśli macie jakieś sugestię chętnie poczytam - dzięki.
Obrazek

Awatar użytkownika
nowy200
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 239
Rejestracja: 24 wrz 2007, 21:08
Lokalizacja: Jawor/Dolny Śląsk

Post autor: nowy200 » 27 mar 2008, 19:23

Odkręć dwie śruby wahacza przy saniach no i wyjmij sworzeń ze zwrotnicy(nie odkręcaj sworznia od wahacza i wsio będzie ok).A co do wciskania tulei to ja użyłem powierzchni nr 2 i jest git(napewno nie 3)powodzonka

andrzej1

Post autor: andrzej1 » 27 mar 2008, 19:29

jak tak patrzę na ten mój wachacz i rdzę jaka jest przy tulejach to sie zastanawiam jak duże problemy będę miał przy ich wyciskaniu:)?

ODPOWIEDZ

Wróć do „Wahacze, zwrotnice”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl