[B4 1Z] wahacz luz- gumy
[B4 1Z] wahacz luz- gumy
Jak w temacie - dziś zobaczyłem, że mam dość duży luz na gumach w przednim lewym wahaczu. Objawy były takie, że na dziurach od jakiegoś czasu było coraz głośniej, a w tygodniu dwa razy na skręconych kołach w prawo przy lekkich nierównościach było słychać w lewym przednim zawieszeniu mocny stuk. Myślałem, że przegub no ale wychodzi że to te gumy/tuleje na wahaczu. Użyłem lewarka i sprawdziłem luzy ruszając kołem góra-dół. Czuć i widać jak wahacz na przedniej gumie się rusza w tym momencie i pewnie od tego mam te stuki na nierównościach.
Nie jestem mechanikiem ale majstrować lubię dotychczas sam wymieniałem wszystkie płyny filtry, gumy na przegubach, klocki hamulcowe i teraz pytanie czy sam i jak dam radę wymienić zaznaczone na zdjęciu części.
Nie dysponuję kanałem - tylko lewarki i ewentualnie postawienie samochodu potem na czymś -zabezpieczenie.
Możecie mi powiedzieć jak ta część się fachowo nazywa- guma czy tuleja?
Jakie narzędzia muszę mieć do wymiany tego domowym ale skutecznym sposobem. Jakiś fachowy ściskacz do wciśnięcia nowego i jakiś "wyciskacz":) do wyciągnięcia tych gum.?
No i na koniec jakiej firmy polecacie kupić nowe gumy. Czytałem już trochę o nazwach więc głównie w tym wątku chodzi mi o to aby ktoś napisał krok po kroku jak to wymienić samemu.
Z góry dziękuję
Nie jestem mechanikiem ale majstrować lubię dotychczas sam wymieniałem wszystkie płyny filtry, gumy na przegubach, klocki hamulcowe i teraz pytanie czy sam i jak dam radę wymienić zaznaczone na zdjęciu części.
Nie dysponuję kanałem - tylko lewarki i ewentualnie postawienie samochodu potem na czymś -zabezpieczenie.
Możecie mi powiedzieć jak ta część się fachowo nazywa- guma czy tuleja?
Jakie narzędzia muszę mieć do wymiany tego domowym ale skutecznym sposobem. Jakiś fachowy ściskacz do wciśnięcia nowego i jakiś "wyciskacz":) do wyciągnięcia tych gum.?
No i na koniec jakiej firmy polecacie kupić nowe gumy. Czytałem już trochę o nazwach więc głównie w tym wątku chodzi mi o to aby ktoś napisał krok po kroku jak to wymienić samemu.
Z góry dziękuję
- bartek18150
- Audi 80 Klub
- Posty: 846
- Rejestracja: 25 wrz 2007, 21:25
- Imię: Dawid
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 1.9 1Z
- Lokalizacja: Mojsławice- Chelm
- Kontakt:
problem w tym, że szukałem ale obojętnie co wpiszę z wahaczem w temacie to wyskakują mi różne inne tamaty/posty - chyba trzeba wiedzieć jak używać tej wyszukiwarki bo do intuicyjnych to ona nie należy. Spróbuję jeszcze parę razy ale jak nie dam rady to zapytam ponownie tu o opisanie wymiany tych tulei. Czy po tej wymianie trzeba ustawiać geometrię kół?
- bartek18150
- Audi 80 Klub
- Posty: 846
- Rejestracja: 25 wrz 2007, 21:25
- Imię: Dawid
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 1.9 1Z
- Lokalizacja: Mojsławice- Chelm
- Kontakt:
szukam i czytam już sporą część niedzieli i wyczytałem, że dobrze mieć prasę lub imadło i kawałki rur o różnych średnicach do skręcenia w imadle, czasem wypalali bumy lub też nacinali ostrożnie tuleje by potem je łatwo wybić. Wciskanie znowu prasa lub imadło.
Pytania moje są następujące - co odkręcać od strony wahacz-koło (przegub) aby nie ustawiać geometrii, jak mocno (na opuszczonym i obciążonym samochodzie) dokręcać śruby przy tulejach? Czy aby wyciągnąć cały wahacz muszę otwierać przegub , czy przegub zostaje w samochodzie?
Natomiast po raz kolejny muszę ponarzekać na wyszukiwarkę na naszym forum. Wpisuję w ple szukania słowa kluczowego WAHACZH, LUZ, TULEJA,SILENTBLOCK , WYMIANA itd. wpisuję różne opcje ze słowem OR, AND , z CUDZYSłOWEM zaznaczam forum ZAWIESZENIE, szukaj w tematach lub opisach itd. no i po wyszukaniu mam tyle śMIECI kompletnie nie na temat, że wygląda to tak jakby w ogóle nie użyto opcji wyszukania.
Więc nie dziwcie się mi, że pytam w nowym temacie o wymianę tulei. Myślę, że moderatorzy mogli by przykleić temat na górze forum jak używać wyszukiwarki - ale z dokładnym przykładem jak używać danych jej funkcji. Bo opis typu: możesz użyć słowa AND nic nie wyjaśnia - nie jest napisane gdzie wstawić to słowo,czy pisać z małych dużych, czy podkreślać . Wiem, że piszę teraz nie na temat ale za każdym razem zanim coś znajdę to mnie szlag.....Z resztą nie tylko mie, wystarczy poczytać różne wątki by stwierdzić, ze ludzie mają z tym problem na tym forum.
Jestem użytkownikiem innych forum i nie mam problemów z używaniem innych wyszukiwarek - więc chciałbym zaznaczyć, że nie jestem jakiś ANTYTALENT:)
Wiem, że moderatorzy za raz napiszą, że wszystko z forum jest ok, i że oni sobie radzą - tak to prawda, bo wiecie jak dział forum i jak używać wszystkich funkcji wyszukiwarki. Jednak weźcie pod uwagę, że początkujący mają z Waszą wyszukiwarką duże problemy - więc proszę o zrozumienie i może stworzenie przyklejonego wątku na temat używania naszej wyszukiwarki. Jeden stworzony przez moderatorów temat może zlikwidować tzw. zaśmiecanie forum przez zakładanie nowych wątków na ten sam temat - tylko z powodu nieudolnego używania wyszukiwarki.
Mam nadzieję, że moderatorzy wyłapią mój temat i nie wymoderują go i spojrzą na ten problem ze strony użytkowników.
Dziękuję.
Pytania moje są następujące - co odkręcać od strony wahacz-koło (przegub) aby nie ustawiać geometrii, jak mocno (na opuszczonym i obciążonym samochodzie) dokręcać śruby przy tulejach? Czy aby wyciągnąć cały wahacz muszę otwierać przegub , czy przegub zostaje w samochodzie?
Natomiast po raz kolejny muszę ponarzekać na wyszukiwarkę na naszym forum. Wpisuję w ple szukania słowa kluczowego WAHACZH, LUZ, TULEJA,SILENTBLOCK , WYMIANA itd. wpisuję różne opcje ze słowem OR, AND , z CUDZYSłOWEM zaznaczam forum ZAWIESZENIE, szukaj w tematach lub opisach itd. no i po wyszukaniu mam tyle śMIECI kompletnie nie na temat, że wygląda to tak jakby w ogóle nie użyto opcji wyszukania.
Więc nie dziwcie się mi, że pytam w nowym temacie o wymianę tulei. Myślę, że moderatorzy mogli by przykleić temat na górze forum jak używać wyszukiwarki - ale z dokładnym przykładem jak używać danych jej funkcji. Bo opis typu: możesz użyć słowa AND nic nie wyjaśnia - nie jest napisane gdzie wstawić to słowo,czy pisać z małych dużych, czy podkreślać . Wiem, że piszę teraz nie na temat ale za każdym razem zanim coś znajdę to mnie szlag.....Z resztą nie tylko mie, wystarczy poczytać różne wątki by stwierdzić, ze ludzie mają z tym problem na tym forum.
Jestem użytkownikiem innych forum i nie mam problemów z używaniem innych wyszukiwarek - więc chciałbym zaznaczyć, że nie jestem jakiś ANTYTALENT:)
Wiem, że moderatorzy za raz napiszą, że wszystko z forum jest ok, i że oni sobie radzą - tak to prawda, bo wiecie jak dział forum i jak używać wszystkich funkcji wyszukiwarki. Jednak weźcie pod uwagę, że początkujący mają z Waszą wyszukiwarką duże problemy - więc proszę o zrozumienie i może stworzenie przyklejonego wątku na temat używania naszej wyszukiwarki. Jeden stworzony przez moderatorów temat może zlikwidować tzw. zaśmiecanie forum przez zakładanie nowych wątków na ten sam temat - tylko z powodu nieudolnego używania wyszukiwarki.
Mam nadzieję, że moderatorzy wyłapią mój temat i nie wymoderują go i spojrzą na ten problem ze strony użytkowników.
Dziękuję.
- bartek18150
- Audi 80 Klub
- Posty: 846
- Rejestracja: 25 wrz 2007, 21:25
- Imię: Dawid
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 1.9 1Z
- Lokalizacja: Mojsławice- Chelm
- Kontakt:
Jak sie robi z podejsciem "aby mocjiej pierdyknac mlotkiem" albo "na sile" to moze i tak, wszystko trzeba pomalu i sposobem a nic sie nie uszkodzi. Mi zalozenie nowej tulei wachacza i zalozenie wachacza zajmuje godzine strona, tak na spokojnie. Bez kanalu bedzie ciezko, ale da sietrzeba mieć prasę do tych tulejek, podobno niektórzy próbowali imadłem ale można łatwo uszkodzić tulejke,
- bartek18150
- Audi 80 Klub
- Posty: 846
- Rejestracja: 25 wrz 2007, 21:25
- Imię: Dawid
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 1.9 1Z
- Lokalizacja: Mojsławice- Chelm
- Kontakt:
kupuj smialomireko pisze:pomyłka-50pln/4sztuki.
Ja jestem nieco leniem i poszedlem na latwizne uzywajac duzego scisku stolarskiego, nie przesadzisz z sila jak to moze byc w imadle, a i pieknie sie wciska i wyciska tuleje. Do wszystkiego trzeba z glowa a nie z mulamimireko pisze:CO.Wystarczy pokombinować i się da.
No ja ostatnio też wymieniałem te tuleje i poszło gładko w imadle.Dwie rurki (37 mm i 50mm) i dobre imadło i wszystko da sie zrobić.Ok godziny na strone.No może dwie.A co do tych tulei Febi Bilstein to ja dałem po 10pln/szt tzn. 4 dyszki za komplet na przód.Powodzenia i miłego majsterkowania <quattro>
no właśnie jestem na etapie kompletowania rurek i w weekend pewnie się za to zabiorę.
Jeszcze tylko muszę się dowiedzieć co i jak odkręcić przy wahaczu od strony koła. W święta nie było czasu nawet tam zaglądnąć, tak więc wydaje mi się, że będę jeszcze o coś pytał....bo nie chcę czegoś odkręcić i potem ustawiać kąty.
wiem,że niektórym może się wyda, że nazbyt przesadzam ale nie chcę uszkodzić nowych tulei wiec zapytam, którą powierzchnię użyć do wpychania tulei w wahacz? Tak dobrać rurę aby wpychając napierać na metalowy kołnierz 1 (tylko że mało go wystaje ponad gumę), czy bez problemu mogę użyć rury o mniejszej średnicy i pchać na powierzchnię pokrytą gumą nr 2, a może napierać na tulejkę 3-tylko to może od razu zmęczy gumę tulei?
Jeśli macie jakieś sugestię chętnie poczytam - dzięki.
Jeszcze tylko muszę się dowiedzieć co i jak odkręcić przy wahaczu od strony koła. W święta nie było czasu nawet tam zaglądnąć, tak więc wydaje mi się, że będę jeszcze o coś pytał....bo nie chcę czegoś odkręcić i potem ustawiać kąty.
wiem,że niektórym może się wyda, że nazbyt przesadzam ale nie chcę uszkodzić nowych tulei wiec zapytam, którą powierzchnię użyć do wpychania tulei w wahacz? Tak dobrać rurę aby wpychając napierać na metalowy kołnierz 1 (tylko że mało go wystaje ponad gumę), czy bez problemu mogę użyć rury o mniejszej średnicy i pchać na powierzchnię pokrytą gumą nr 2, a może napierać na tulejkę 3-tylko to może od razu zmęczy gumę tulei?
Jeśli macie jakieś sugestię chętnie poczytam - dzięki.