u mnie nie ma innego oprocz tego, a ten czujnik dziala jak pisalem jak dzielnik napiecia czyli w wyniku zminiania opornosci zmienia sie napiecie które informuje jakie jest cisnienie w wyniku czego mozna by oszukac ecu i komp by odcinal dopiero np przy 1.2 baraWOJTEK26 pisze:różnica polega na tym że ECU z czujnikiem wewnetrzym lub jak kolega pisał z tym dodatkowym na nadkolu ma określone max cisnienie które jest nie wiele wieksze niz to progarmowe 1 bar.
[80 B4 TDI 1Z] Jak sprawdzić zawór turbiny N75 ???
o widzisz tak o to mi chodzi <ok>
- piktorn2016
- Forum Audi 80
- Posty: 27
- Rejestracja: 16 sty 2008, 22:44
Obecnie odłączyłem N75 i zmostkowałem wężyki.
Jakby na mocy delikatnie stracił, albo mi się wydaje, ale za to jakby mniej palił. Wydaje mi się, że wskazówka od ropy wolniej opada. Sam już nie wiem.
Mam pytanie czy coś się stanie, gdy będę jeździł z odłączonym N75 :?:
Fakt faktem planuje kupić zawór, ale wolę zainwestować w nowy, a nie używany bo nigdy nie wiadomo na jaki się trafi
Jakby na mocy delikatnie stracił, albo mi się wydaje, ale za to jakby mniej palił. Wydaje mi się, że wskazówka od ropy wolniej opada. Sam już nie wiem.
Mam pytanie czy coś się stanie, gdy będę jeździł z odłączonym N75 :?:
Fakt faktem planuje kupić zawór, ale wolę zainwestować w nowy, a nie używany bo nigdy nie wiadomo na jaki się trafi
Kiedyś miałem taki problem że silnik łapał notlauf, ale po wymianie przewodów i naprawie dwóch plastikowych pod akumulatorem od IC do ECU a drugi do serwa nie mam tego problemu.
Teraz mam coś takiego jak lekkie falowanie obrotów ponad 3500obr./min.
Nie jest to żadne szarpanie, zawór upustowy pracuje w rękach lecz nie jestem pewien co do jego poprawnej regulacji, którą będe musiał zrobić przy pomocy Vaga.
Teraz mam coś takiego jak lekkie falowanie obrotów ponad 3500obr./min.
Nie jest to żadne szarpanie, zawór upustowy pracuje w rękach lecz nie jestem pewien co do jego poprawnej regulacji, którą będe musiał zrobić przy pomocy Vaga.
jezeli ominiesz zawór n75 i polaczysz ze soba wezyki od turba i od gruszki to klapka upustowa bedzie sie otwierac wraz ze zrostem cisnienia jakie wytworzy turbo w wyniku czego turbo nie bedzie pompowac np do 0,8 bara gdyz np klapka przy 0,5 otworzy sie na maxa i spalinki które napedzaja turbo nie zwieksza predkosci turbo gdyz czesc uchodzi zaworem który otwart jest na maxapiktorn2016 pisze:Obecnie odłączyłem N75 i zmostkowałem wężyki.
Jakby na mocy delikatnie stracił, albo mi się wydaje, ale za to jakby mniej palił. Wydaje mi się, że wskazówka od ropy wolniej opada. Sam już nie wiem.
Mam pytanie czy coś się stanie, gdy będę jeździł z odłączonym N75 :?:
Fakt faktem planuje kupić zawór, ale wolę zainwestować w nowy, a nie używany bo nigdy nie wiadomo na jaki się trafi
[ Dodano: 2008-03-21, 15:28 ]
i mostkujac te wezyki razem nic sie nie stanie tylko turbo nie da odpowiedniego max cisnienia co za tym idzie nie da wiecej powietrza i autko nie bedzie mialo takiej mocy
- piktorn2016
- Forum Audi 80
- Posty: 27
- Rejestracja: 16 sty 2008, 22:44
pisalem w tym poscie jak tylko chyba nie czytales
[ Dodano: 2008-03-21, 17:43 ]
[ Dodano: 2008-03-21, 17:43 ]
co rozumiesz piszac to :?: bo jak malo powietrza to nie znaczy ze bedzie mniej wtryskiwanego paliwa a bedzie odwrotnie czyli za malo powietrza w stosunku do dawki wtryskiwanego paliwakyjo pisze:poprostu mniejsza dawka powietrza = mniejsza dawka paliwa
Ostatnio zmieniony 21 mar 2008, 19:40 przez karol121, łącznie zmieniany 1 raz.
- piktorn2016
- Forum Audi 80
- Posty: 27
- Rejestracja: 16 sty 2008, 22:44
Zastosowałem się do w/w obrazka i sam już nie wiem.
Wszytko się zgadza i jest tak jak na obrazku.
Przy wyłączonym silniku powietrze idzie od dołu zaworu w bok a przy uruchomionym silniku powietrze przepływa tylko górą. W takim razie co to znaczy ???
Czyli N75 mam dobry ???
To skąd to spalanie w mieście 9l, a po odłączeniu N75 jeszcze nie mierzyłem dokładnie spalania, ale jakby wskazówka wolniej opadała to naprawdę czuć.
Więc :?:
Sam juz nie wiem co mam o tym wszystkim myśleć.
Proszę o odpowiedź bo mam zamiar kupić nowy N75 i teraz już nie wiem.
Pozdrawiam wszystkich :->
Wszytko się zgadza i jest tak jak na obrazku.
Przy wyłączonym silniku powietrze idzie od dołu zaworu w bok a przy uruchomionym silniku powietrze przepływa tylko górą. W takim razie co to znaczy ???
Czyli N75 mam dobry ???
To skąd to spalanie w mieście 9l, a po odłączeniu N75 jeszcze nie mierzyłem dokładnie spalania, ale jakby wskazówka wolniej opadała to naprawdę czuć.
Więc :?:
Sam juz nie wiem co mam o tym wszystkim myśleć.
Proszę o odpowiedź bo mam zamiar kupić nowy N75 i teraz już nie wiem.
Pozdrawiam wszystkich :->