Sklep Ipart
części samochodowe
Tarcze, hamulce
Sklep Bestdrive
felgi - sklep internetowy ucando.pl

[80 B4 TDI 1Z] Jak sprawdzić zawór turbiny N75 ???

ODPOWIEDZ
karol121
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 1077
Rejestracja: 09 lis 2007, 11:06
Lokalizacja: Sandomierz

Post autor: karol121 » 20 mar 2008, 18:42

o widzisz tak o to mi chodzi <ok>
WOJTEK26 pisze:różnica polega na tym że ECU z czujnikiem wewnetrzym lub jak kolega pisał z tym dodatkowym na nadkolu ma określone max cisnienie które jest nie wiele wieksze niz to progarmowe 1 bar.
u mnie nie ma innego oprocz tego, a ten czujnik dziala jak pisalem jak dzielnik napiecia czyli w wyniku zminiania opornosci zmienia sie napiecie które informuje jakie jest cisnienie w wyniku czego mozna by oszukac ecu i komp by odcinal dopiero np przy 1.2 bara

Awatar użytkownika
piktorn2016
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 27
Rejestracja: 16 sty 2008, 22:44

Post autor: piktorn2016 » 20 mar 2008, 21:22

Obecnie odłączyłem N75 i zmostkowałem wężyki.
Jakby na mocy delikatnie stracił, albo mi się wydaje, ale za to jakby mniej palił. Wydaje mi się, że wskazówka od ropy wolniej opada. Sam już nie wiem.
Mam pytanie czy coś się stanie, gdy będę jeździł z odłączonym N75 :?:
Fakt faktem planuje kupić zawór, ale wolę zainwestować w nowy, a nie używany bo nigdy nie wiadomo na jaki się trafi :-/

Adamm
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 355
Rejestracja: 10 sty 2008, 23:28
Lokalizacja: Warszawa - Rembertów

Post autor: Adamm » 20 mar 2008, 23:15

piktorn2016, oslabl bo tak jak pisalem ma otwarta klapke upustowa wraz ze wzrostem cisnienia i wtedy 0.5 - 0.6 bar zamiast 0.8

mozna tak jezdzic jakis czas.

Awatar użytkownika
rczopik2
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 556
Rejestracja: 26 lut 2007, 14:31
Lokalizacja: RSR

Post autor: rczopik2 » 21 mar 2008, 14:26

Zapytam jeszcze raz tylko tym razem z tym temacie.
Przy źle wyrególowanej sztandze przy turbinie, tzn. za duże ciśnienie doladowania powyżej 1 bara komp. odetnie dawke paliwa ?
Mówie o nowszym sterowaniu.

karol121
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 1077
Rejestracja: 09 lis 2007, 11:06
Lokalizacja: Sandomierz

Post autor: karol121 » 21 mar 2008, 14:48

powinien odciac a co u ciebie sie dzieje :?: bo ja tez nie wiem czy dobrze mam wyregulowaną bo u mnie nie da rady nawet regulowac

Adamm
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 355
Rejestracja: 10 sty 2008, 23:28
Lokalizacja: Warszawa - Rembertów

Post autor: Adamm » 21 mar 2008, 15:04

rczopik2, odtenie bo wykryje przeladowanie

Awatar użytkownika
rczopik2
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 556
Rejestracja: 26 lut 2007, 14:31
Lokalizacja: RSR

Post autor: rczopik2 » 21 mar 2008, 15:11

Kiedyś miałem taki problem że silnik łapał notlauf, ale po wymianie przewodów i naprawie dwóch plastikowych pod akumulatorem od IC do ECU a drugi do serwa nie mam tego problemu.
Teraz mam coś takiego jak lekkie falowanie obrotów ponad 3500obr./min.
Nie jest to żadne szarpanie, zawór upustowy pracuje w rękach lecz nie jestem pewien co do jego poprawnej regulacji, którą będe musiał zrobić przy pomocy Vaga.

karol121
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 1077
Rejestracja: 09 lis 2007, 11:06
Lokalizacja: Sandomierz

Post autor: karol121 » 21 mar 2008, 15:23

piktorn2016 pisze:Obecnie odłączyłem N75 i zmostkowałem wężyki.
Jakby na mocy delikatnie stracił, albo mi się wydaje, ale za to jakby mniej palił. Wydaje mi się, że wskazówka od ropy wolniej opada. Sam już nie wiem.
Mam pytanie czy coś się stanie, gdy będę jeździł z odłączonym N75 :?:
Fakt faktem planuje kupić zawór, ale wolę zainwestować w nowy, a nie używany bo nigdy nie wiadomo na jaki się trafi :-/
jezeli ominiesz zawór n75 i polaczysz ze soba wezyki od turba i od gruszki to klapka upustowa bedzie sie otwierac wraz ze zrostem cisnienia jakie wytworzy turbo w wyniku czego turbo nie bedzie pompowac np do 0,8 bara gdyz np klapka przy 0,5 otworzy sie na maxa i spalinki które napedzaja turbo nie zwieksza predkosci turbo gdyz czesc uchodzi zaworem który otwart jest na maxa

[ Dodano: 2008-03-21, 15:28 ]
i mostkujac te wezyki razem nic sie nie stanie tylko turbo nie da odpowiedniego max cisnienia co za tym idzie nie da wiecej powietrza i autko nie bedzie mialo takiej mocy

Awatar użytkownika
kyjo
Audi 80 Klub
Audi 80 Klub
Posty: 877
Rejestracja: 23 wrz 2007, 11:01
Lokalizacja: RKR

Post autor: kyjo » 21 mar 2008, 15:30

poprostu mniejsza dawka powietrza = mniejsza dawka paliwa

karol121
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 1077
Rejestracja: 09 lis 2007, 11:06
Lokalizacja: Sandomierz

Post autor: karol121 » 21 mar 2008, 15:31

a ten zawór n75 da sie bardzo prosto sprawdzic czy jest uszkodzony czy wogóle dziala

Awatar użytkownika
piktorn2016
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 27
Rejestracja: 16 sty 2008, 22:44

Post autor: piktorn2016 » 21 mar 2008, 17:30

karol121, w jaki sposób da się go sprawdzić :?:

karol121
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 1077
Rejestracja: 09 lis 2007, 11:06
Lokalizacja: Sandomierz

Post autor: karol121 » 21 mar 2008, 17:38

pisalem w tym poscie jak tylko chyba nie czytales

[ Dodano: 2008-03-21, 17:43 ]
kyjo pisze:poprostu mniejsza dawka powietrza = mniejsza dawka paliwa
co rozumiesz piszac to :?: bo jak malo powietrza to nie znaczy ze bedzie mniej wtryskiwanego paliwa a bedzie odwrotnie czyli za malo powietrza w stosunku do dawki wtryskiwanego paliwa

Obrazek
Ostatnio zmieniony 21 mar 2008, 19:40 przez karol121, łącznie zmieniany 1 raz.

hubresm
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 28
Rejestracja: 20 sie 2007, 13:14
Lokalizacja: Piaseczno

Post autor: hubresm » 21 mar 2008, 19:15

karol121, ten rysunek niemoże być prawdziwy, bo turbo pompowałoby ciśnienie do filtra, pierwszy rys powinien mieć zatkany kanał od turba a połączone kanały do filtra i do gruszki żeby nastepowało odpowietrzenie gruszki czyli cofnięcie się sztangi.
;-)

karol121
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 1077
Rejestracja: 09 lis 2007, 11:06
Lokalizacja: Sandomierz

Post autor: karol121 » 21 mar 2008, 19:26

zgadza sie mój bląd :oops: a jedyne co moze sie zepsuc w tym zaworze to cewka przerwac lub spalic

Awatar użytkownika
piktorn2016
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 27
Rejestracja: 16 sty 2008, 22:44

Post autor: piktorn2016 » 21 mar 2008, 20:36

Zastosowałem się do w/w obrazka i sam już nie wiem.
Wszytko się zgadza i jest tak jak na obrazku.
Przy wyłączonym silniku powietrze idzie od dołu zaworu w bok a przy uruchomionym silniku powietrze przepływa tylko górą. W takim razie co to znaczy ???
Czyli N75 mam dobry ???
To skąd to spalanie w mieście 9l, a po odłączeniu N75 jeszcze nie mierzyłem dokładnie spalania, ale jakby wskazówka wolniej opadała to naprawdę czuć.
Więc :?:
Sam juz nie wiem co mam o tym wszystkim myśleć.
Proszę o odpowiedź bo mam zamiar kupić nowy N75 i teraz już nie wiem.
Pozdrawiam wszystkich :->

ODPOWIEDZ

Wróć do „Silniki TDi”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl