Sklep Ipart
części samochodowe
Tarcze, hamulce
Sklep Bestdrive
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

[B4 1.9 TD 94'] Podłączenie zaworu turbiny

Adamm
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 355
Rejestracja: 10 sty 2008, 23:28
Lokalizacja: Warszawa - Rembertów

Post autor: Adamm » 22 mar 2008, 23:13

cobra, kyjo, dobrze mowi

bylby zamkniety bo zawor sterujacy EGR nie mialby podcisnienia zeby go otworzyc, oczywiscie mowimy o nowym sprawnie dzialajacym, bo w przelatanych autach to bedzie stal w miejscu :P

Awatar użytkownika
cobra
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 2112
Rejestracja: 22 lis 2006, 22:39
Lokalizacja: Lublin

Post autor: cobra » 23 mar 2008, 16:18

czyli EGR nie pozwalałby na recyrkulację spalin a silnik teoretycznie działałby na mieszance tylko z czystym powietrzem?

Awatar użytkownika
kyjo
Audi 80 Klub
Audi 80 Klub
Posty: 877
Rejestracja: 23 wrz 2007, 11:01
Lokalizacja: RKR

Post autor: kyjo » 23 mar 2008, 22:21

Tak! :-)

Luken66
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 119
Rejestracja: 09 sty 2007, 21:50
Lokalizacja: Korsze

Post autor: Luken66 » 05 cze 2010, 12:09

Mam jeszcze jedno pytanie dotyczące tych wężyków od turbiny. Ostatnio przeglądałem zdjęcia na allegro i jedne audi mają taki trójnik pomiędzy zaworkiem a EGR i trzeci przewód idzie do takiej puchy poniżej (która steruje tą belką chyba) a inne nie mają tego trójnika i zaworek jest bezpośrednio połączony z EGR. Jak to w końcu powinno być prawidłowo? JA w audi mam trójnik a np u mojego teścia w passacie z tym samym silnikiem nie ma tego trójnika.

Obrazek

Obrazek

Awatar użytkownika
junglist
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 241
Rejestracja: 01 paź 2007, 03:06
Lokalizacja: Łódź

Post autor: junglist » 05 cze 2010, 16:35

moim zdaniem to trójnik powoduje, że EGR przy dużym podciśnieniu w dolocie automatycznie sie otwiera...

w aucie bez trójnika jedyne podciśnienie sterujące EGR występuje po załączeniu zaworu podciśnienia n18.
Jak jest trójnik to po pierwsze EGRem steruje zawór n18, a także duże podciśnienie pojawiające się przed turbiną (w momencie kiedy pompuje - na wysokich obrotach)..

Luken66
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 119
Rejestracja: 09 sty 2007, 21:50
Lokalizacja: Korsze

Post autor: Luken66 » 05 cze 2010, 16:51

czyli junglist Twoim zdaniem powinien ten trójnik być czy nie? Czy jego brak przyczyni się do spadku mocy ewentualnie niewłaściwej eksploatacji samochodu czy nie?

UKI_XX
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 1668
Rejestracja: 22 lip 2008, 07:50
Lokalizacja: Parczew

Post autor: UKI_XX » 06 cze 2010, 11:05

Luken66, zaślep EGR i ten wężyk co idzie od serwo do N18 i będzie to najlepsze rozwiązanie <ok>

jeżeli masz na wężyku miedzy N18 a EGR gruszkę podciśnieniową to tylko po to żeby EGR się wolniej otwierał i dłużej zamykał czyli jednym słowem żeby silnik dłużej pracował na spalinach a więc się bardziej zatruwał

Awatar użytkownika
junglist
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 241
Rejestracja: 01 paź 2007, 03:06
Lokalizacja: Łódź

Post autor: junglist » 06 cze 2010, 12:52

UKI_XX pisze:zaślep EGR i ten wężyk co idzie od serwo do N18 i będzie to najlepsze rozwiązanie
bez trójnika i BEZ EGRa ;]

ODPOWIEDZ

Wróć do „Silniki TDi”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl