Sklep Ipart
części samochodowe
Tarcze, hamulce
Sklep Bestdrive
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

[B4 1,9 tdi 1Z] szarpanie na czwórce i piątce

titan
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 22
Rejestracja: 13 lis 2007, 17:34
Lokalizacja: Świecie

[B4 1,9 tdi 1Z] szarpanie na czwórce i piątce

Post autor: titan » 21 mar 2008, 02:54

witam wszystkich! cały czas mam problem z szarpaniem na tych dwóch biegach. Na 4ce przy prędkości około 60 km/h i na 5tce przy około 100 km/h (przy innych predkościach problemu nie ma); jakiś czas temu pisałem o tym na forum i dowiedziałem sie ze może to być EGR. Mechanik wykluczył to i powiedział (niejednoznacznie zresztą) ze może to być albo skrzynia biegów albo sprzęgło. dziś czytałem na forum że półośki tez mogą być do wymiany. Powiedzcie mi koledzy czy ktoś z Was miał już kiedyż taki problem i ewentualnie co było przyczyną. Dzięki bardzo i pozdrawiam.

Adamm
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 355
Rejestracja: 10 sty 2008, 23:28
Lokalizacja: Warszawa - Rembertów

Post autor: Adamm » 21 mar 2008, 07:28

szukaj!! wpisz sobie nastawnik w szukajke i bedziesz mial co czytac

Awatar użytkownika
kyjo
Audi 80 Klub
Audi 80 Klub
Posty: 877
Rejestracja: 23 wrz 2007, 11:01
Lokalizacja: RKR

Post autor: kyjo » 21 mar 2008, 10:33

odepnij linke prędkościomierza i zobacz czy przestanie pozatym wpisz w szukajce szarpanie a znajdziesz lekture na całe świeta
pozdr

Awatar użytkownika
Solskier
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 4315
Rejestracja: 16 sie 2007, 11:25
Imię: Sebastian
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan quattro
Silnik: 2,2 AAN
Lokalizacja: Kłodzko
Kontakt:

Post autor: Solskier » 21 mar 2008, 10:49

Dokładnie użyj szukajki a dużo sie dowiesz i czytania bedziesz miał na całe swieta alnbo jeszcze dłuzej :->

Awatar użytkownika
RaKo
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 674
Rejestracja: 11 paź 2007, 17:44
Imię: Przemek
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 1.9 1Z
Lokalizacja: Kraśnik

Post autor: RaKo » 21 mar 2008, 11:02

Nastawnik odpada mam to samo,przeguby lub sprzęgło,ewentualnie jakiś tłumik drgań.Problem po chipie się pojawiłgdy wsadzę stare kości ori problem znika,wielu mądrych tu mi radziło że to nastawnik co okazało się błędną diagnozą :evil:

Awatar użytkownika
Solskier
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 4315
Rejestracja: 16 sie 2007, 11:25
Imię: Sebastian
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan quattro
Silnik: 2,2 AAN
Lokalizacja: Kłodzko
Kontakt:

Post autor: Solskier » 21 mar 2008, 14:19

RaKo, U Ciebie szarpaniecia moga brać sie od strony wtryskiwaczy, po chipie zmieniaja sie wlasciowosci i wtryski moga nie dawac rady chwilowo, a nastawnika też nie mozesz wykluczyć bo po chipie pracuje on w innym zakresie jak na ori programie.

Adamm
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 355
Rejestracja: 10 sty 2008, 23:28
Lokalizacja: Warszawa - Rembertów

Post autor: Adamm » 21 mar 2008, 15:06

RaKo, ale kolega nie ruszal nastawnika, jesli zrobiles nastawnik i na chipe Ci szarpie to prawdopodobnie juz pompa nie wydala, u siebie mam to samo, musze zmienic na inna pompe

ps wtryski mam sprawne bo nowki kupilem rok temu

Awatar użytkownika
RaKo
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 674
Rejestracja: 11 paź 2007, 17:44
Imię: Przemek
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 1.9 1Z
Lokalizacja: Kraśnik

Post autor: RaKo » 23 mar 2008, 20:26

Solskier, wtryski sprawdzałem Vagiem i mają minimalne odchylenia jeden od drugiego i są w granicy 0,nastawnik wyczyszczony,problem jest tylko przy ok. 1500 obr.czyli wtedy gdy zaczyna się ciąg auta.Nie wydaje mi się żeby pompa nie wyrabiała skoro wyrabia na wyższych obrotach.I dojdę tą usterkę na bank z czasem i napewno nie będzie to to przyczym się upieracie :mrgreen:

Awatar użytkownika
Solskier
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 4315
Rejestracja: 16 sie 2007, 11:25
Imię: Sebastian
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan quattro
Silnik: 2,2 AAN
Lokalizacja: Kłodzko
Kontakt:

Post autor: Solskier » 24 mar 2008, 10:37

Miałem to samo na starych wtryskach nim nie było doładowania było minimalne szarpanie a wystarczyło lekkie doładowanie nawet rzedu 0.2bara i szarpanie ustawało, przyczyna u mnie były wtryskiwacze. Po wymianie koncówek problem zupełnie ustał.

titan
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 22
Rejestracja: 13 lis 2007, 17:34
Lokalizacja: Świecie

Post autor: titan » 27 mar 2008, 17:36

czyli koledzy co mam dalej robić z tym szrpaniem? dziś byłem na komputerze i wykazało ze jest usterka pamięci sterownika, czy też moze to mieć wpływ na szarpanie?
proszę o odpowiedzi
dzięki z góry

Awatar użytkownika
Krzysiek18/
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 122
Rejestracja: 18 sty 2008, 14:13
Lokalizacja: GDANSK

Post autor: Krzysiek18/ » 27 mar 2008, 17:56

hmm tego akurat nie wiem ale wydaje mi sie po opisaniu twojego problemu ze to nastawnik

Adamm
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 355
Rejestracja: 10 sty 2008, 23:28
Lokalizacja: Warszawa - Rembertów

Post autor: Adamm » 27 mar 2008, 17:59

titan, to raczej nie bedzie przyczyna tego

odepnij wtyczke predkosciomierza ze skrzyni tak jak mowia koledzy i sprawdz czy nadal szarpie

titan
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 22
Rejestracja: 13 lis 2007, 17:34
Lokalizacja: Świecie

Post autor: titan » 27 mar 2008, 22:12

no dzięki Adamm, jutro walczę z ta wtyczką
Pozdrawiam

[ Dodano: 2008-03-28, 03:17 ]
Adamm, jak możesz to napisz czym spowodowane są wibracje przy wciśniętym pedale sprzęgła?

Adamm
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 355
Rejestracja: 10 sty 2008, 23:28
Lokalizacja: Warszawa - Rembertów

Post autor: Adamm » 28 mar 2008, 09:47

jakie wibracje? na pedale sprzegla, na budzie?


u mnie bylo czuc wibracje na pedale sprzegla po wcisnieciu mniej wiecej do polowy, po wymianie sprzegla juz tego nie ma

Awatar użytkownika
MARCIN 80B4
Audi 80 Klub
Audi 80 Klub
Posty: 895
Rejestracja: 03 sie 2007, 10:12
Lokalizacja: Busko

Post autor: MARCIN 80B4 » 28 mar 2008, 12:11

to ja się podłącze do tematu od kilku dni też mam podobny problem z szarpaniem tylko na niższych biegach, jest tak próbuje przyspieszyć a tu jakby turbina się włączała i wyłączała i tak w kółko, nastawnik chyba można wykluczyć jakieś 10 000 temu był czyszczony na niskich obrotach silnik pracuje równo. czyżby wtrysk sterujący :?:

ODPOWIEDZ

Wróć do „Silniki TDi”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl