[B4 ABK]Stuki zaworowe:(
Witam ponownie
Niestety, plików nie odzyskałem ponieważ są zaszyfrowane :evil:
Co do rodzajów popychaczy, mogę Ci wysłać na maila zdjęcia ciężkiego i lekkiego.
Temat przerabiałem ponad rok temu, tak więc niewiele pamiętam.
Nawet swego czasu czytałem news na którymś z portali motoryzacyjnych coś jak motofakty, producent zaopatrujący koncern audi-vw w części pierwszego montażu wystąpił z krótką informacją-artykulikiem na temat różnorodności popychaczy w audi.
Jak dobrze pamietam, przełomem jest rok 92, ale nie daję głowy. Koleś ma sklep "motoryzacyjny" i potwierdza iż pseudo fachowcy np. montują popychacze nowszego typu do starszych głowic z myślą iż będzie chodził jak złoto lub odwrotnie. Do nowszych silników starszego typu popychacze, bo tańsze. Rozczarowanie jest dopiero po rozruchu. Istna orkiestra no i oczywiście reklamacja. Tak więc jeśli ktoś posiada niewyczerpane pokłady wolnego czasu to niech poszpera w sieci, może uda się znaleźć ową wzmiankę.
Sam bym skorzystał bo człowiek nie zna dnia ani godziny.....
Jak znajdę to też dam znać.
Niestety, plików nie odzyskałem ponieważ są zaszyfrowane :evil:
Co do rodzajów popychaczy, mogę Ci wysłać na maila zdjęcia ciężkiego i lekkiego.
Temat przerabiałem ponad rok temu, tak więc niewiele pamiętam.
Nawet swego czasu czytałem news na którymś z portali motoryzacyjnych coś jak motofakty, producent zaopatrujący koncern audi-vw w części pierwszego montażu wystąpił z krótką informacją-artykulikiem na temat różnorodności popychaczy w audi.
Jak dobrze pamietam, przełomem jest rok 92, ale nie daję głowy. Koleś ma sklep "motoryzacyjny" i potwierdza iż pseudo fachowcy np. montują popychacze nowszego typu do starszych głowic z myślą iż będzie chodził jak złoto lub odwrotnie. Do nowszych silników starszego typu popychacze, bo tańsze. Rozczarowanie jest dopiero po rozruchu. Istna orkiestra no i oczywiście reklamacja. Tak więc jeśli ktoś posiada niewyczerpane pokłady wolnego czasu to niech poszpera w sieci, może uda się znaleźć ową wzmiankę.
Sam bym skorzystał bo człowiek nie zna dnia ani godziny.....
Jak znajdę to też dam znać.
jesli chodzi o popychacze zaworowe to byly stosowane w dwoch rodzajach:
rodzaj pierwszy (tansze): 034 109 309, 034 109 309 AD, 034 109 309 N, 074 109 309
Tryb pracy: hydrauliczny
Średnica zewnętrzna [mm]: 35
Wysokość [mm]: 26
do numeru silnika: 246861
Rodzaj drugi (drozsze): 050 109 309 A, 050 109 309 H, 050 109 309 J
Tryb pracy: hydrauliczny
Średnica zewnętrzna [mm]: 35
Wysokość [mm]: 26
od numeru silnika: 246862
Tak jest wg. katalogu, mysle ze bedzie pomocne.
POZDRO
rodzaj pierwszy (tansze): 034 109 309, 034 109 309 AD, 034 109 309 N, 074 109 309
Tryb pracy: hydrauliczny
Średnica zewnętrzna [mm]: 35
Wysokość [mm]: 26
do numeru silnika: 246861
Rodzaj drugi (drozsze): 050 109 309 A, 050 109 309 H, 050 109 309 J
Tryb pracy: hydrauliczny
Średnica zewnętrzna [mm]: 35
Wysokość [mm]: 26
od numeru silnika: 246862
Tak jest wg. katalogu, mysle ze bedzie pomocne.
POZDRO
Re: [B4 ABK]Stuki zaworowe:(
dotarcie zaworw to bardzo dobry pomyslGregor1984 pisze:Moja furka przeszła mały remont silnika około miesiąca temu, zrobiłem w tym czasie około 1000 km. Zmieniłem popychacze na nowe (INA), panewki, uszczelniacze i wszystkie uszczelki. Przed rozebraniem silnika stukały mi zawory, ale teraz moim zdaniem jeszcze bardziej, na zimnym to po prostu tragedia. Nie wiem gdzie moze tkwić błąd? moze popychacze choć nowe są wadliwe? prosze o pomoc bo nie mam pojęcia co z tym robić?
-
- Forum Audi 80
- Posty: 38
- Rejestracja: 21 paź 2007, 13:25
- Lokalizacja: Ruda Śląska
Zmierzylem to cisnienie oleju. Na zimnym silniku 3,2 bara na wolnych, 5 bar na wysokich. Na garacym tragedia:( 0,6 bara na wolnych do 2,5 na wysokich. Co moze byc przyczyna? Czarku J liczę na Ciebie:) Pytałes ostatnio o to cisnienie ale długo nie miałem czasu zmierzyc. A tak dla wszystkich. Na co stawiacie? Panewki czy pompa oleju?
Przyczyn może być kilka. Najprawdopodobniej pompa oleju ale też pierścienie na tłokach lub tuleje cylindrów tak zjechane. Ja stawiam w pierwszym rzędzie na pompę, chociaż panewki też bym nie wykluczał. Bo wiesz, to jest tak jakbyś spytał ile kosztuje samochód?
:?:
A masz jakieś dodatkowe objawy?
opisz jak najwięcej!!!!!
:?:
A masz jakieś dodatkowe objawy?
opisz jak najwięcej!!!!!
-
- Forum Audi 80
- Posty: 38
- Rejestracja: 21 paź 2007, 13:25
- Lokalizacja: Ruda Śląska
Ogólnie tylko to nieszczęsne cykanie:( jest różnej głośności przy różnych temperaturach silnika. Najlepiej silnik pracuje przy temperaturze około 60-70'C, cykania prawie nie słychać. Na zimnym silniku stukają dość mocno ale tylko podczas jazdy. Na ciepłym nie jest najgorzej, ale wkurza mnie to strasznie:( no i to cisnienie jakby troche za niskie. Panewki wymieniałem około 2500km temu, pasowanie nowych robił mój kolega. Twierdził ze jest ok.
-
- Forum Audi 80
- Posty: 38
- Rejestracja: 21 paź 2007, 13:25
- Lokalizacja: Ruda Śląska
Pojawił się nowy problem. Wymieniłem pompę oleju, olej a w starym zauważyłem złote opiłki:( Na pewno to pozostałości po panewce:( Sciągnałem pokrywy wszystkich panewek, oprócz pierwszej i piątej głownej i nie zauwazyłem nic niepokojącego. Slychac tez bardzo delikatne pukanie takie jak panewki tyle ze ciche przy 4000 obr/min. Może wina leży w wałku pośrednim? mozna wymienic panewki wałka pośredniego bez demontażu silnika?
- Darecki3037
- Audi 80 Klub
- Posty: 975
- Rejestracja: 09 kwie 2007, 17:46
- Lokalizacja: Krk
-
- Forum Audi 80
- Posty: 38
- Rejestracja: 21 paź 2007, 13:25
- Lokalizacja: Ruda Śląska
Tak mi sie powiedziało:) walek napędzający pompę oleju i aparat zapłonowy:)
Druga sprawa. Czy popychacze 034 109 309 AD są odpowiednie do tego motoru: ABK 010239?
I jeszcze jedno: Czy popychacze poprzez transport w nieodpowiedniej pozycji mogły się uszkodzić (poczta polska) byle jak, całe olejem były pooblewane. Dla kolegi Yorika cykanie nie jest typowo metaliczne. Jakies klepanie jest na całkiem zimnym, na letnim prawie zupełna cisza, a potem zupełnie inne na ciepłym motorze.
Druga sprawa. Czy popychacze 034 109 309 AD są odpowiednie do tego motoru: ABK 010239?
I jeszcze jedno: Czy popychacze poprzez transport w nieodpowiedniej pozycji mogły się uszkodzić (poczta polska) byle jak, całe olejem były pooblewane. Dla kolegi Yorika cykanie nie jest typowo metaliczne. Jakies klepanie jest na całkiem zimnym, na letnim prawie zupełna cisza, a potem zupełnie inne na ciepłym motorze.
Re: [B4 ABK]Stuki zaworowe:(
Podstawa to jest porządnie zrobiona głowica. Moją głowicę robił jakiś grzebek i też niby miała być ok po remoncie. Wymieniłem popychacze, pompę oleju, uszczelki, a silnik pracował jeszcze gorzej. Dałem głowice do sprawdzenia do innego zakładu i okazało się że do wymiany są zawory i gniazda wydechowe, prowadnice i uszczelniacze. Gdyby od początku była ona robiona profesjonalnie to koszty były by o połowę mniejsze, a tak za remont muszę zapłacić ok 850 zł.Gregor1984 pisze:Moja furka przeszła mały remont silnika około miesiąca temu, zrobiłem w tym czasie około 1000 km. Zmieniłem popychacze na nowe (INA), panewki, uszczelniacze i wszystkie uszczelki. Przed rozebraniem silnika stukały mi zawory, ale teraz moim zdaniem jeszcze bardziej, na zimnym to po prostu tragedia. Nie wiem gdzie moze tkwić błąd? moze popychacze choć nowe są wadliwe? prosze o pomoc bo nie mam pojęcia co z tym robić?