Sklep Ipart
części samochodowe
Tarcze, hamulce
Sklep Bestdrive
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

[B4 ABK]Stuki zaworowe:(

Wszystko co tyczy się silników rzędowych czterocylindrowych.
Awatar użytkownika
Audifan
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 103
Rejestracja: 26 gru 2006, 17:57
Lokalizacja: Mielec

Post autor: Audifan » 04 sty 2008, 22:14

Olej zmieniałem 1000km temu, po za tym raz na tydzień sprawdzam ciśnienie w oponach, poziom płynu chłodzącego i oleju tak profilaktycznie z nudów no i przed każdą dłuższą trasą... więc musiałbym zgubić miskę innej opcji nie ma przez tydzień nie spali wszystkiego :lol:

Yorik
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 7
Rejestracja: 11 lut 2007, 01:06

Post autor: Yorik » 04 sty 2008, 23:47

Witam ponownie
Niestety, plików nie odzyskałem ponieważ są zaszyfrowane :evil:
Co do rodzajów popychaczy, mogę Ci wysłać na maila zdjęcia ciężkiego i lekkiego.
Temat przerabiałem ponad rok temu, tak więc niewiele pamiętam.
Nawet swego czasu czytałem news na którymś z portali motoryzacyjnych coś jak motofakty, producent zaopatrujący koncern audi-vw w części pierwszego montażu wystąpił z krótką informacją-artykulikiem na temat różnorodności popychaczy w audi.
Jak dobrze pamietam, przełomem jest rok 92, ale nie daję głowy. Koleś ma sklep "motoryzacyjny" i potwierdza iż pseudo fachowcy np. montują popychacze nowszego typu do starszych głowic z myślą iż będzie chodził jak złoto lub odwrotnie. Do nowszych silników starszego typu popychacze, bo tańsze. Rozczarowanie jest dopiero po rozruchu. Istna orkiestra no i oczywiście reklamacja. Tak więc jeśli ktoś posiada niewyczerpane pokłady wolnego czasu to niech poszpera w sieci, może uda się znaleźć ową wzmiankę.
Sam bym skorzystał bo człowiek nie zna dnia ani godziny.....
Jak znajdę to też dam znać. Obrazek

krychu
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 209
Rejestracja: 17 sty 2007, 09:22
Lokalizacja: Brisbane

Post autor: krychu » 07 sty 2008, 21:58

jesli chodzi o popychacze zaworowe to byly stosowane w dwoch rodzajach:

rodzaj pierwszy (tansze): 034 109 309, 034 109 309 AD, 034 109 309 N, 074 109 309

Tryb pracy: hydrauliczny

Średnica zewnętrzna [mm]: 35

Wysokość [mm]: 26

do numeru silnika: 246861

Rodzaj drugi (drozsze): 050 109 309 A, 050 109 309 H, 050 109 309 J

Tryb pracy: hydrauliczny

Średnica zewnętrzna [mm]: 35

Wysokość [mm]: 26

od numeru silnika: 246862


Tak jest wg. katalogu, mysle ze bedzie pomocne.
POZDRO

Yorik
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 7
Rejestracja: 11 lut 2007, 01:06

Post autor: Yorik » 08 sty 2008, 12:32

Ooooo! super!
I wszystko jasne!
Krychu jesteś wielki

Seba80
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 37
Rejestracja: 30 sie 2007, 17:18
Lokalizacja: Łomża

Re: [B4 ABK]Stuki zaworowe:(

Post autor: Seba80 » 29 sty 2008, 12:12

Gregor1984 pisze:Moja furka przeszła mały remont silnika około miesiąca temu, zrobiłem w tym czasie około 1000 km. Zmieniłem popychacze na nowe (INA), panewki, uszczelniacze i wszystkie uszczelki. Przed rozebraniem silnika stukały mi zawory, ale teraz moim zdaniem jeszcze bardziej, na zimnym to po prostu tragedia. Nie wiem gdzie moze tkwić błąd? moze popychacze choć nowe są wadliwe? prosze o pomoc bo nie mam pojęcia co z tym robić?
dotarcie zaworw to bardzo dobry pomysl :)

Gregor1984
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 38
Rejestracja: 21 paź 2007, 13:25
Lokalizacja: Ruda Śląska

Post autor: Gregor1984 » 28 mar 2008, 12:47

Zmierzylem to cisnienie oleju. Na zimnym silniku 3,2 bara na wolnych, 5 bar na wysokich. Na garacym tragedia:( 0,6 bara na wolnych do 2,5 na wysokich. Co moze byc przyczyna? Czarku J liczę na Ciebie:) Pytałes ostatnio o to cisnienie ale długo nie miałem czasu zmierzyc. A tak dla wszystkich. Na co stawiacie? Panewki czy pompa oleju?

Yorik
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 7
Rejestracja: 11 lut 2007, 01:06

Post autor: Yorik » 01 kwie 2008, 08:52

Przyczyn może być kilka. Najprawdopodobniej pompa oleju ale też pierścienie na tłokach lub tuleje cylindrów tak zjechane. Ja stawiam w pierwszym rzędzie na pompę, chociaż panewki też bym nie wykluczał. Bo wiesz, to jest tak jakbyś spytał ile kosztuje samochód?
:?: :-/
A masz jakieś dodatkowe objawy?
opisz jak najwięcej!!!!!

Gregor1984
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 38
Rejestracja: 21 paź 2007, 13:25
Lokalizacja: Ruda Śląska

Post autor: Gregor1984 » 01 kwie 2008, 15:42

Ogólnie tylko to nieszczęsne cykanie:( jest różnej głośności przy różnych temperaturach silnika. Najlepiej silnik pracuje przy temperaturze około 60-70'C, cykania prawie nie słychać. Na zimnym silniku stukają dość mocno ale tylko podczas jazdy. Na ciepłym nie jest najgorzej, ale wkurza mnie to strasznie:( no i to cisnienie jakby troche za niskie. Panewki wymieniałem około 2500km temu, pasowanie nowych robił mój kolega. Twierdził ze jest ok.

Yorik
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 7
Rejestracja: 11 lut 2007, 01:06

Post autor: Yorik » 02 kwie 2008, 08:00

to cykanie to jest typowo metaliczne?

[ Dodano: 2008-04-02, 08:02 ]
zadzwoń 663338442

Gregor1984
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 38
Rejestracja: 21 paź 2007, 13:25
Lokalizacja: Ruda Śląska

Post autor: Gregor1984 » 06 kwie 2008, 23:50

Pojawił się nowy problem. Wymieniłem pompę oleju, olej a w starym zauważyłem złote opiłki:( Na pewno to pozostałości po panewce:( Sciągnałem pokrywy wszystkich panewek, oprócz pierwszej i piątej głownej i nie zauwazyłem nic niepokojącego. Slychac tez bardzo delikatne pukanie takie jak panewki tyle ze ciche przy 4000 obr/min. Może wina leży w wałku pośrednim? mozna wymienic panewki wałka pośredniego bez demontażu silnika?

Awatar użytkownika
Darecki3037
Audi 80 Klub
Audi 80 Klub
Posty: 975
Rejestracja: 09 kwie 2007, 17:46
Lokalizacja: Krk

Post autor: Darecki3037 » 07 kwie 2008, 06:39

a gdzie jest wałek pośredni w ABK??? (co nazywasz wałkiem pośrednim)

Gregor1984
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 38
Rejestracja: 21 paź 2007, 13:25
Lokalizacja: Ruda Śląska

Post autor: Gregor1984 » 09 kwie 2008, 08:19

Tak mi sie powiedziało:) walek napędzający pompę oleju i aparat zapłonowy:)
Druga sprawa. Czy popychacze 034 109 309 AD są odpowiednie do tego motoru: ABK 010239?
I jeszcze jedno: Czy popychacze poprzez transport w nieodpowiedniej pozycji mogły się uszkodzić (poczta polska) byle jak, całe olejem były pooblewane. Dla kolegi Yorika cykanie nie jest typowo metaliczne. Jakies klepanie jest na całkiem zimnym, na letnim prawie zupełna cisza, a potem zupełnie inne na ciepłym motorze.

Awatar użytkownika
edek0507
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 125
Rejestracja: 20 sty 2008, 12:21
Lokalizacja: Koźmin Wlkp.

Re: [B4 ABK]Stuki zaworowe:(

Post autor: edek0507 » 10 kwie 2008, 21:12

Gregor1984 pisze:Moja furka przeszła mały remont silnika około miesiąca temu, zrobiłem w tym czasie około 1000 km. Zmieniłem popychacze na nowe (INA), panewki, uszczelniacze i wszystkie uszczelki. Przed rozebraniem silnika stukały mi zawory, ale teraz moim zdaniem jeszcze bardziej, na zimnym to po prostu tragedia. Nie wiem gdzie moze tkwić błąd? moze popychacze choć nowe są wadliwe? prosze o pomoc bo nie mam pojęcia co z tym robić?
Podstawa to jest porządnie zrobiona głowica. Moją głowicę robił jakiś grzebek i też niby miała być ok po remoncie. Wymieniłem popychacze, pompę oleju, uszczelki, a silnik pracował jeszcze gorzej. Dałem głowice do sprawdzenia do innego zakładu i okazało się że do wymiany są zawory i gniazda wydechowe, prowadnice i uszczelniacze. Gdyby od początku była ona robiona profesjonalnie to koszty były by o połowę mniejsze, a tak za remont muszę zapłacić ok 850 zł.

ODPOWIEDZ

Wróć do „Silniki czterocylindrowe”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl