Sklep Ipart
części samochodowe
Tarcze, hamulce
Sklep Bestdrive
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

[80 B3 1,6D] wymiana silnika z 1,6D na 1,9 TD AAZ POMOCY!!!

Awatar użytkownika
audico
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 264
Rejestracja: 04 gru 2007, 17:49
Lokalizacja: B-ce

Post autor: audico » 03 kwie 2008, 14:28

Vision pisze:jaki model bo nie SB/RA może JR/CY
Sprawdziłem i jest to CY

mireko
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 191
Rejestracja: 01 mar 2007, 16:41

Post autor: mireko » 03 kwie 2008, 21:09

Ja wstawiałem RA 1.6TD od Passata B3 i hula-tylko wspornik (rurka) od łapy do bloku trochę nie pasuje i turbinka dolot ma pod innym kątem.Koło zamachowe też inne było i parę innych drobiazgów.

Awatar użytkownika
bieniek1984
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 446
Rejestracja: 07 lip 2007, 14:49
Lokalizacja: Elbląg

Post autor: bieniek1984 » 05 kwie 2008, 08:47

koledzy a jaka jest ta roznicya z pinem od 1,6TD w AAZ bo kieds mialem AAZ w Passacie i tak z ciekawosci sie pytam jak to by sie zbieralo ??? z tego co pamietam to passek na 2 biegu ok 67 km/h poszedl ale wchodzil juz na czerwone pole :/ ogolnie troche slaby byl

michas
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 29
Rejestracja: 21 sty 2007, 14:28

Post autor: michas » 18 maja 2008, 23:04

ale mam szczęście :) znalazłem na szrocie 1,6TD mówię biorę 1200zł dobra cena jak na kompletny silnik przywiozłem do domu mówię sprawdzę oznaczenia a tu miłe zaskoczenie "SB" no to pomyślałem fajny gratis :) silnik już wsadzony odpalony chodzi ładnie :) teraz popodpinać wszystko i do przodu mam tylko problem bo nie mam chłodnicy oleju chamy od cieli przewody :/

Awatar użytkownika
Motostacja pl
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 6966
Rejestracja: 07 mar 2007, 19:03
Imię: Motostacja PL
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan quattro
Silnik: 2.8 AAH
Lokalizacja: Kraków
Kontakt:

Post autor: Motostacja pl » 18 maja 2008, 23:14

No to teraz trzeba jeszcze sprawić sobie tą chłodnicę oleju i można kręcić SBeka a wtedy byle jaka benzyna nie ma szans. Nawet 90 konne 16 zaworowe będą sie chować :mrgreen:

michas
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 29
Rejestracja: 21 sty 2007, 14:28

Post autor: michas » 19 maja 2008, 14:05

na razie będę parę dni bez chłodnicy jeździł trzeba jakoś dorwać nowa 1000zł kosztuje :/ nie ma zamienników na razie bardziej interculera szukam od razu chce sobie duży strzelić zawsze 1KM więcej :mrgreen:

Awatar użytkownika
Motostacja pl
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 6966
Rejestracja: 07 mar 2007, 19:03
Imię: Motostacja PL
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan quattro
Silnik: 2.8 AAH
Lokalizacja: Kraków
Kontakt:

Post autor: Motostacja pl » 19 maja 2008, 23:02

Z IC nie powinieneś mieć problemów bo jest tego sporo na allegro - jakie byś tylko nie chciał i nie są takie drogie. Co innego ta chłodnica oleju. Z tym będzie już trudniej. Ale może udałoby ci sie dobrać od czegoś innego.

michas
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 29
Rejestracja: 21 sty 2007, 14:28

Post autor: michas » 20 maja 2008, 10:16

znalazła się taka http://allegro.pl/item363680453_chlodni ... ezami.html
coś by się przypasowało na razie jeszcze poczekam troszkę

mireko
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 191
Rejestracja: 01 mar 2007, 16:41

Post autor: mireko » 20 maja 2008, 21:27

michas pisze:ale mam szczęście :) znalazłem na szrocie 1,6TD mówię biorę 1200zł dobra cena jak na kompletny silnik przywiozłem do domu mówię sprawdzę oznaczenia a tu miłe zaskoczenie "SB" no to pomyślałem fajny gratis :) silnik już wsadzony odpalony chodzi ładnie :) teraz popodpinać wszystko i do przodu mam tylko problem bo nie mam chłodnicy oleju chamy od cieli przewody :/
Chłodnicę oleju na płyn,to jak coś to mam dwie sztuki. ;-)

michas
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 29
Rejestracja: 21 sty 2007, 14:28

Post autor: michas » 20 maja 2008, 21:34

chłodnica oleju taka która wygląda jak normalna chłodnica tylko zamiast płynu przepływa przez nią olej

mireko
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 191
Rejestracja: 01 mar 2007, 16:41

Post autor: mireko » 23 maja 2008, 22:47

Chłodnica oleju chłodzona powietrzem jest na dwóch przewodach i ta chłodnica wygląda jak normalna chłodnica(tyle że malutka).W 1.6 TDi widziałem i te chłodzone płynem (często w Passatach b3)i te chłodzone powietrzem.
Mam dwie szt. chłodzone płynem-jak cośto... <ok>
Aha-te chłodzone powietrzem niby są lepsze.

Awatar użytkownika
Motostacja pl
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 6966
Rejestracja: 07 mar 2007, 19:03
Imię: Motostacja PL
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan quattro
Silnik: 2.8 AAH
Lokalizacja: Kraków
Kontakt:

Post autor: Motostacja pl » 24 maja 2008, 00:08

mireko pisze:Aha-te chłodzone powietrzem niby są lepsze.
Tak słyszałem, bo ponoć mają większą skuteczność. Ale biorąc nawet tak na chłopski rozum to chłodnice chłodzone powietrzem oddają swe ciepło poprzez powietrze do atmosfery. Te chłodzone cieczą najpier oddają ciepło do układu chłodzenia, czyli niejako wraca to do auta a dopiero potem po przez chłodnice cieczy chłodzącej do atmosfery.

Awatar użytkownika
czarekj
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 2768
Rejestracja: 15 sty 2007, 19:30
Lokalizacja: Warszawa/Zambrów

Post autor: czarekj » 24 maja 2008, 09:52

Na wadami i zaletami obu tych rodzajów chłodnic można by długo dyskutować i każdy miałby po części rację. Jednak wszystko zależy od konkretnego rozwiązania w danym modelu auta.
Tak do rozważenia zalet i wad dorzucę jeszcze jeden fakt. Otóż chłodnica oleju umieszczona w obiegu płynu chłodzącego powoduje szybsze osiąganie temperatury roboczej przez olej. W początkowej fazie nagrzewania się silnika to płyn chłodzący szybciej osiąga temperaturę roboczą.

michas
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 29
Rejestracja: 21 sty 2007, 14:28

Post autor: michas » 24 maja 2008, 14:45

masz racje ale zauważ że w moim silniku SB chłodzenie jest podpięte pod turbinę czyli turbina jest chłodzona a ciesz szybciej się nagrzewa a i teoretycznie olej przepływając przez turbo łapie wysoką temp. tylko że to wszystko działa wtedy jak silnik jest wykorzystywany w 100% a to znaczy non stop pedał w podłodze :mrgreen: bo przy spokojnej jeździe wszystkie te bajery prawie się nie sprawdzają ale to już zależy od kierowcy :mrgreen:

Awatar użytkownika
spiczi
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 2453
Rejestracja: 02 sty 2008, 14:48
Lokalizacja: RBR/RZ
Kontakt:

Post autor: spiczi » 24 maja 2008, 17:29

Jak się tak zastanowić to można powiedzieć że dobrze że połączony jest obieg wody i oleju bo wtedy cały silnik nagrzewa sie równomiernie i nie ma sytuacji że w jednym miejscu (np głowica jest ciepły olej i zimna woda).

ODPOWIEDZ

Wróć do „Silniki TD”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl