Sprawdziłem i jest to CYVision pisze:jaki model bo nie SB/RA może JR/CY
[80 B3 1,6D] wymiana silnika z 1,6D na 1,9 TD AAZ POMOCY!!!
- bieniek1984
- Forum Audi 80
- Posty: 446
- Rejestracja: 07 lip 2007, 14:49
- Lokalizacja: Elbląg
ale mam szczęście znalazłem na szrocie 1,6TD mówię biorę 1200zł dobra cena jak na kompletny silnik przywiozłem do domu mówię sprawdzę oznaczenia a tu miłe zaskoczenie "SB" no to pomyślałem fajny gratis silnik już wsadzony odpalony chodzi ładnie teraz popodpinać wszystko i do przodu mam tylko problem bo nie mam chłodnicy oleju chamy od cieli przewody
- Motostacja pl
- Forum Audi 80
- Posty: 6966
- Rejestracja: 07 mar 2007, 19:03
- Imię: Motostacja PL
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan quattro
- Silnik: 2.8 AAH
- Lokalizacja: Kraków
- Kontakt:
- Motostacja pl
- Forum Audi 80
- Posty: 6966
- Rejestracja: 07 mar 2007, 19:03
- Imię: Motostacja PL
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan quattro
- Silnik: 2.8 AAH
- Lokalizacja: Kraków
- Kontakt:
znalazła się taka http://allegro.pl/item363680453_chlodni ... ezami.html
coś by się przypasowało na razie jeszcze poczekam troszkę
coś by się przypasowało na razie jeszcze poczekam troszkę
Chłodnicę oleju na płyn,to jak coś to mam dwie sztuki.michas pisze:ale mam szczęście znalazłem na szrocie 1,6TD mówię biorę 1200zł dobra cena jak na kompletny silnik przywiozłem do domu mówię sprawdzę oznaczenia a tu miłe zaskoczenie "SB" no to pomyślałem fajny gratis silnik już wsadzony odpalony chodzi ładnie teraz popodpinać wszystko i do przodu mam tylko problem bo nie mam chłodnicy oleju chamy od cieli przewody
Chłodnica oleju chłodzona powietrzem jest na dwóch przewodach i ta chłodnica wygląda jak normalna chłodnica(tyle że malutka).W 1.6 TDi widziałem i te chłodzone płynem (często w Passatach b3)i te chłodzone powietrzem.
Mam dwie szt. chłodzone płynem-jak cośto... <ok>
Aha-te chłodzone powietrzem niby są lepsze.
Mam dwie szt. chłodzone płynem-jak cośto... <ok>
Aha-te chłodzone powietrzem niby są lepsze.
- Motostacja pl
- Forum Audi 80
- Posty: 6966
- Rejestracja: 07 mar 2007, 19:03
- Imię: Motostacja PL
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan quattro
- Silnik: 2.8 AAH
- Lokalizacja: Kraków
- Kontakt:
Tak słyszałem, bo ponoć mają większą skuteczność. Ale biorąc nawet tak na chłopski rozum to chłodnice chłodzone powietrzem oddają swe ciepło poprzez powietrze do atmosfery. Te chłodzone cieczą najpier oddają ciepło do układu chłodzenia, czyli niejako wraca to do auta a dopiero potem po przez chłodnice cieczy chłodzącej do atmosfery.mireko pisze:Aha-te chłodzone powietrzem niby są lepsze.
Na wadami i zaletami obu tych rodzajów chłodnic można by długo dyskutować i każdy miałby po części rację. Jednak wszystko zależy od konkretnego rozwiązania w danym modelu auta.
Tak do rozważenia zalet i wad dorzucę jeszcze jeden fakt. Otóż chłodnica oleju umieszczona w obiegu płynu chłodzącego powoduje szybsze osiąganie temperatury roboczej przez olej. W początkowej fazie nagrzewania się silnika to płyn chłodzący szybciej osiąga temperaturę roboczą.
Tak do rozważenia zalet i wad dorzucę jeszcze jeden fakt. Otóż chłodnica oleju umieszczona w obiegu płynu chłodzącego powoduje szybsze osiąganie temperatury roboczej przez olej. W początkowej fazie nagrzewania się silnika to płyn chłodzący szybciej osiąga temperaturę roboczą.
masz racje ale zauważ że w moim silniku SB chłodzenie jest podpięte pod turbinę czyli turbina jest chłodzona a ciesz szybciej się nagrzewa a i teoretycznie olej przepływając przez turbo łapie wysoką temp. tylko że to wszystko działa wtedy jak silnik jest wykorzystywany w 100% a to znaczy non stop pedał w podłodze :mrgreen: bo przy spokojnej jeździe wszystkie te bajery prawie się nie sprawdzają ale to już zależy od kierowcy :mrgreen: