Sklep Ipart
części samochodowe
Tarcze, hamulce
Sklep Bestdrive
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

[b3 1.6td] niskie obroty po odpaleniu

Awatar użytkownika
gaav1000
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 76
Rejestracja: 01 lut 2008, 20:39
Lokalizacja: Lublin

[b3 1.6td] niskie obroty po odpaleniu

Post autor: gaav1000 » 17 kwie 2008, 13:04

witam wszystkich
mam pewien problem mianowicie rano gdy odpale mam za niskie obroty tzn ok 600-700 regulowałem obroty na pompie ale to daje efeky przy ciepłym silniku czym to moze byc spowodowane? :-/

[ Dodano: 2008-04-17, 13:06 ]
a wiadomo mi ze powinien miec ok 860obr/min na biegu jałowym

Awatar użytkownika
spiczi
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 2453
Rejestracja: 02 sty 2008, 14:48
Lokalizacja: RBR/RZ
Kontakt:

Post autor: spiczi » 17 kwie 2008, 13:19

Kolego a jak go odpalisz dajesz mu "ssanie"? Równo pracuje zaraz po odpaleniu? Może coś ze świecami jest nie tak?

Awatar użytkownika
gaav1000
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 76
Rejestracja: 01 lut 2008, 20:39
Lokalizacja: Lublin

Post autor: gaav1000 » 17 kwie 2008, 13:31

chodzi mi o obroty bez ssania czy to normalne ze sa tak niskie? swiece ok sprawdzalem rowno pracuje

Awatar użytkownika
rczopik2
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 556
Rejestracja: 26 lut 2007, 14:31
Lokalizacja: RSR

Post autor: rczopik2 » 17 kwie 2008, 13:43

Jezeli masz ręczne ssanie to masz również śróbę regulacji wolnych obrotów przy pompie. Odkręć kontre i wkręć ją obserwująć obrotomież jak taki posiadasz jak nie to na słuch.

karol121
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 1077
Rejestracja: 09 lis 2007, 11:06
Lokalizacja: Sandomierz

Post autor: karol121 » 17 kwie 2008, 13:54

to nie jest ssanie tylko przyspieszacz kata wtrysku i obrotki sie ustawia jak jest on właczony i na wylaczonym do przyspieszacza jest oddzielna regulacja oraz do ustawienia obrotków na jalowym, jak wiadomo na przyspieszaczu beda wyzsze obroty

Awatar użytkownika
gaav1000
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 76
Rejestracja: 01 lut 2008, 20:39
Lokalizacja: Lublin

Post autor: gaav1000 » 17 kwie 2008, 14:01

obroty regulowalem.mam pompe boscha mozna ustawic minimalne i maksymalne obroty tak tez zrobilem ale przy zimnym silniku po odpaleniu mam za niskie obroty

karol121
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 1077
Rejestracja: 09 lis 2007, 11:06
Lokalizacja: Sandomierz

Post autor: karol121 » 17 kwie 2008, 19:31

bo jeszcze jest regulacja od przyspieszacza

Awatar użytkownika
Solskier
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 4315
Rejestracja: 16 sie 2007, 11:25
Imię: Sebastian
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan quattro
Silnik: 2,2 AAN
Lokalizacja: Kłodzko
Kontakt:

Post autor: Solskier » 18 kwie 2008, 09:20

Dokładnie jest to przyspieszacz a nie ssanie, to nie benzyna. Po drugie obroty reguluje sie tylko i wyłacznia na rozgrzanym silnku (temperatura oleju 80 stopni C) po trzecie nie krec niczym innym jak tylko obrotami ustaw na 860-900 obr na ciepłym i zostaw, jak zacziesz krecic wydatkiem szczatkowym albo przyspieszaczem to potem w serwisie boscha tej pompy nie doprowadza do ładu. Jak ustawisz obr na cipełym i beda za niskie na zimnym to sprawa jest jasna nalezy wyciagnac przyspieszacz, pozatym niskie obroty na zimnym motorze to normalna sprawa przty jednosktach TD nawet czasem mozna zaobserwować to w TDIku gdzie korekcja wprowadzana jest natychmiastowo przez ECU.

mar0z
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 101
Rejestracja: 31 mar 2007, 19:39

Post autor: mar0z » 29 sie 2008, 10:15

Czy do regulacji wolnych obrotów w SB służy ta prawie pionowo umieszczona śrubka ze sprężynką, która znajduje się mniej więcej po środku pompy od tej strony co turbina?

Awatar użytkownika
Fighter001
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 580
Rejestracja: 22 lip 2008, 19:23
Lokalizacja: Wrocław

Post autor: Fighter001 » 29 sie 2008, 12:58

Tak to jest wlasnie ta srobka ze sprezynka tylko uwazaj zeby jej calkiem nie wykrecic bo bedziesz mial zabawy na dobre kilka godzina zeby ja wsadzic spowrotem ;-)

mar0z
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 101
Rejestracja: 31 mar 2007, 19:39

Post autor: mar0z » 29 sie 2008, 22:26

Będę uważał ;-)

Awatar użytkownika
Solskier
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 4315
Rejestracja: 16 sie 2007, 11:25
Imię: Sebastian
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan quattro
Silnik: 2,2 AAN
Lokalizacja: Kłodzko
Kontakt:

Post autor: Solskier » 31 sie 2008, 06:54

A jak juz przypadkiem Ci sie wykrecić to uzyj kropelki przklej ja do sróbokreta a do sróby sprezynke, drugim wkretakiem podeprzyj podstawe i wkrecisz to w 5 minut <ok>

Awatar użytkownika
Łukasz1990
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 110
Rejestracja: 23 kwie 2011, 21:20
Lokalizacja: Kotfin/WPY

Post autor: Łukasz1990 » 05 cze 2011, 11:23

Podepnę się pod temat odświeżając go.
Mianowicie u mnie jest odwrotnie jak silnik jest zimny to obroty są wyższe, a jak osiągnie temperaturę pracy to obroty spadają i są niższe niż na zimnym. Zastanawiam się od czego to zależy? :roll:

Awatar użytkownika
trepek
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 5446
Rejestracja: 23 wrz 2008, 21:16
Imię: Grzegorz
Model: Inny
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.6 ABC+lpg
Lokalizacja: Olkusz

Post autor: trepek » 05 cze 2011, 11:38

O ile niższe?

Awatar użytkownika
Łukasz1990
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 110
Rejestracja: 23 kwie 2011, 21:20
Lokalizacja: Kotfin/WPY

Post autor: Łukasz1990 » 05 cze 2011, 13:40

Nie mam obrotomierza i szacuję na słuch ale tak ok 100 obr/min to na pewno.

ODPOWIEDZ

Wróć do „Silniki TD”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl