Sklep Ipart
części samochodowe
Tarcze, hamulce
Sklep Bestdrive
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

[1.6td b3] turbo

Awatar użytkownika
gaav1000
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 76
Rejestracja: 01 lut 2008, 20:39
Lokalizacja: Lublin

[1.6td b3] turbo

Post autor: gaav1000 » 18 kwie 2008, 11:42

witam wszystkich w moim aucie zauwaztlem ze przy turbo jeden z przewodow mam zaslepiony jaest to krociec wychodzacy z takiej niebieskiej puszki i laczy sie z przewodem idacym z filtra. w jakim to moglobyc celu ?

Awatar użytkownika
rczopik2
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 556
Rejestracja: 26 lut 2007, 14:31
Lokalizacja: RSR

Post autor: rczopik2 » 18 kwie 2008, 12:44

Zrób jakieś wyrażne foto.

Awatar użytkownika
gaav1000
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 76
Rejestracja: 01 lut 2008, 20:39
Lokalizacja: Lublin

Post autor: gaav1000 » 18 kwie 2008, 13:02

to cos takiego po prawej stronie za turbo

Awatar użytkownika
Motostacja pl
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 6966
Rejestracja: 07 mar 2007, 19:03
Imię: Motostacja PL
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan quattro
Silnik: 2.8 AAH
Lokalizacja: Kraków
Kontakt:

Re: [1.6td b3] turbo

Post autor: Motostacja pl » 18 kwie 2008, 14:32

gaav1000 pisze:witam wszystkich w moim aucie zauwaztlem ze przy turbo jeden z przewodow mam zaslepiony jaest to krociec wychodzacy z takiej niebieskiej puszki i laczy sie z przewodem idacym z filtra. w jakim to moglobyc celu ?
Kurde kolego powiem szczerze że nie mogę skojarzyć o co biega. Bez zdjęcia to chyba faktycznie sie nie obejdzie.

[ Dodano: 18 Kwiecień 2008, 14:36 ]
Czy chodzi koledze o to co zaznaczyłem na zdjęciu :?:

Obrazek

Jeśli tak to jest to zawór który ma upuszczać powietrze z układu dolotowego (upuszcza je przed turbine) w przypadku przeładowania turbiny. Czyli jeśli zaór upustowy w turbinie się zatnie i turbina zacznie ładować na maksa to ten zawór chroni przed przełądowaniem i wywaleniem uszczelki pod głowicą.

Ja osobiście też mam go zaślepionego, z tego względu że mam podkcone ciśnienie doładowania.

Awatar użytkownika
gaav1000
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 76
Rejestracja: 01 lut 2008, 20:39
Lokalizacja: Lublin

Post autor: gaav1000 » 19 kwie 2008, 00:03

A w jaki sposób można sobie zwiększyć ciśnienie doładowania oczywiscie w takich rozsądnych granicach żeby mi się silnik nie rozsypał ale żeby było czuć różnice będę bardzo wdzięczny

Awatar użytkownika
Motostacja pl
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 6966
Rejestracja: 07 mar 2007, 19:03
Imię: Motostacja PL
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan quattro
Silnik: 2.8 AAH
Lokalizacja: Kraków
Kontakt:

Post autor: Motostacja pl » 19 kwie 2008, 10:21


Awatar użytkownika
gaav1000
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 76
Rejestracja: 01 lut 2008, 20:39
Lokalizacja: Lublin

Post autor: gaav1000 » 19 kwie 2008, 14:47

napisales ze skrociles krociec zawru upustowego moglbys to opisac gdzie on sie znajduje co i jak bo jeszcze nie bardzo sie orientuje

Awatar użytkownika
Motostacja pl
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 6966
Rejestracja: 07 mar 2007, 19:03
Imię: Motostacja PL
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan quattro
Silnik: 2.8 AAH
Lokalizacja: Kraków
Kontakt:

Post autor: Motostacja pl » 19 kwie 2008, 23:25

Trzeba skrócić to co zaznaczyłem na rysunku. Jest to regulowane. Im krótsze tym turbina będzie później puszczać spaliny bokiem i tym większe będzie dawać ciśnienie.

Obrazek

[ Dodano: 19 Kwiecień 2008, 23:26 ]
Ewentualnie tutaj na stronie 4:
viewtopic.php?t=8497&postdays=0&postord ... t&start=45

Chyba kolega do końca nie czytał a tu jest naprawdę chyba wszystko :-/

Awatar użytkownika
gaav1000
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 76
Rejestracja: 01 lut 2008, 20:39
Lokalizacja: Lublin

Post autor: gaav1000 » 20 kwie 2008, 13:55

dzieki wielkie mam zamiar podkrecic swoje turbo do 1 bara bo tyle jest chyba bezpiecznie na zwyklej uszczelce

Awatar użytkownika
kyjo
Audi 80 Klub
Audi 80 Klub
Posty: 877
Rejestracja: 23 wrz 2007, 11:01
Lokalizacja: RKR

Post autor: kyjo » 20 kwie 2008, 21:22

no powinno być ok koledzy z forum nawet przekraczali 1 bara i z tego co pisali to jak sie już zacznie kręcićto wciąz by sie chciało więcej ;-)

Awatar użytkownika
gaav1000
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 76
Rejestracja: 01 lut 2008, 20:39
Lokalizacja: Lublin

Post autor: gaav1000 » 20 kwie 2008, 23:18

O ile pamiętam to do 1.2bar na metalowej uszczelce ponoć więcej. Ciekawe tylko jak to się ma do zużycia silnika.... I ciekaw jestem o ile to podkrecenie do 1bar zwiększy moc i czy będzie to odczuwalne...

Awatar użytkownika
Motostacja pl
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 6966
Rejestracja: 07 mar 2007, 19:03
Imię: Motostacja PL
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan quattro
Silnik: 2.8 AAH
Lokalizacja: Kraków
Kontakt:

Post autor: Motostacja pl » 20 kwie 2008, 23:28

gaav1000 pisze:I ciekaw jestem o ile to podkrecenie do 1bar zwiększy moc i czy będzie to odczuwalne...
Ciśnienie plus PIN i będzie to odczuwalne, uwierz mi. Ja byłem w szoku, teraz znowu podkręciłem i znów jestem w szoku :mrgreen: Na dniach zetne jeszcze chyba trochę uszczelkę aby już naprawdę wykorzystać LDA do maksa. Potem zostanie mi już tylko zwiekszanie dawki :mrgreen:

Awatar użytkownika
gaav1000
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 76
Rejestracja: 01 lut 2008, 20:39
Lokalizacja: Lublin

Post autor: gaav1000 » 21 kwie 2008, 00:54

Ja zacznę od ciśnienia ale z tego co widzę to bardzo wciągające jest :) później o LDA sie pomyśli... A tak z innej beczki to ciekawi mnie spalanie po takich modach... I jeszcze pytanko jakiego manometru użyles do pomiaru?

Awatar użytkownika
Motostacja pl
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 6966
Rejestracja: 07 mar 2007, 19:03
Imię: Motostacja PL
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan quattro
Silnik: 2.8 AAH
Lokalizacja: Kraków
Kontakt:

Post autor: Motostacja pl » 21 kwie 2008, 02:05

U mnie spalanie pozostało na tym samym poziomie, a generalnie przy spokojnej jeździe potrafi nawet spaść.

Co do barometru to na początku użyłem jakiegoś znalezionego w garażu, będzie to tutaj opisane:
viewtopic.php?t=8448&highlight=zmierzy%E6+ci%B6nienie

Teraz mam na stałę zamontowane specjalny wskaźnik do tego celu.

Awatar użytkownika
gaav1000
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 76
Rejestracja: 01 lut 2008, 20:39
Lokalizacja: Lublin

Post autor: gaav1000 » 23 kwie 2008, 22:13

Dzisiaj miałem trochę czasu więc postanowiłem sobie zmierzyć ciśnienie i dokładnie jak koledzy pisali na postoju nie bardzo da się to zrobić. Więc udałem się na przejażdżkę 0.8 bar. Więc podkrecilem turbinke do 1 bar i pierwsze co zauważyłem to to że stał się bardziej elastyczny ciągnie dużo niżej niż wcześniej. Ciekawi mnie ile na max można wykręcić z tej turbiny (garett)

ODPOWIEDZ

Wróć do „Silniki TD”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl