Sklep Ipart
części samochodowe
Tarcze, hamulce
Sklep Bestdrive
felgi - sklep internetowy ucando.pl

[80 B4 1.9tdi] Amortyzator drgań układu kierowniczego???

TDI80
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 242
Rejestracja: 10 wrz 2007, 22:58

[80 B4 1.9tdi] Amortyzator drgań układu kierowniczego???

Post autor: TDI80 » 28 kwie 2008, 18:10

Witam, tak dzis chodzilem po forum szukajac informacji o lakierze i rocznikach i trafilem na te stronke http://www.centrum.audi80.pl/content/view/170/ ......tutaj miedzy innymi napisane jest cos takiego:

Bezpieczeństwo
ABS (seryjnie w quattro)
Amortyzator drgań układu kierowniczego (seryjnie w 1.8 88KM i mocniejszych)
Regulator siły hamowania (seryjnie w 1.8 88KM i mocniejszych)
Dwutonowy sygnał dźwiękowy (seryjnie w 1.8 88KM i mocniejszych)

Mam pytanie czy w audi 80 1Z 1.9tdi Avant 1995r bylo cos takiego montowane jak
"Amortyzator drgań układu kierowniczego " ?

Awatar użytkownika
Darecki3037
Audi 80 Klub
Audi 80 Klub
Posty: 975
Rejestracja: 09 kwie 2007, 17:46
Lokalizacja: Krk

Post autor: Darecki3037 » 28 kwie 2008, 18:18

ale ta tabela tyczy się B3 1986-1991, a u Ciebie widzę B4 więc po co Ci to jak pewnie jest inny układ kierowniczy.

TDI80
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 242
Rejestracja: 10 wrz 2007, 22:58

Post autor: TDI80 » 28 kwie 2008, 18:23

Darecki3037 pisze:ale ta tabela tyczy się B3 1986-1991, a u Ciebie widzę B4 więc po co Ci to jak pewnie jest inny układ kierowniczy.
wiem, czego dotyczy ta tabela, tylko ciekawy bylem czy w B4 tez cos jest podobnego,
bo jakos wydaje mi sie barziej odczuwam droge kierownica dlatego zaciekawilo mnie czy moze mam zuzyty takis amortyzator drnan i tlumi gorzej?
Co w zasadzie wplywa najbardziej na taka odczuwalnosc ukadu kierowniczego, czucie nierownosci itp w kierownicy?

Awatar użytkownika
Darecki3037
Audi 80 Klub
Audi 80 Klub
Posty: 975
Rejestracja: 09 kwie 2007, 17:46
Lokalizacja: Krk

Post autor: Darecki3037 » 28 kwie 2008, 18:37

u mnie nic takiego nie ma. Jak nie ma wybitych tulejek i sworzni to mało co czuć nierówności na drodze, poprawić chcieli konstruktorzy jeszcze bardziej ów patent w A4 i poprawili.... wybija się 2x szybciej a kpl wahaczy na przód to wydatek ok 1000zł.

Awatar użytkownika
MARCIN 80B4
Audi 80 Klub
Audi 80 Klub
Posty: 895
Rejestracja: 03 sie 2007, 10:12
Lokalizacja: Busko

Post autor: MARCIN 80B4 » 28 kwie 2008, 20:57

chyba nie ma
Obrazek

WOJTEK26
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 4041
Rejestracja: 01 lut 2007, 08:15
Lokalizacja: Jelenia G

Post autor: WOJTEK26 » 29 kwie 2008, 10:00

Ten amortyzator to wystepował w B3 w modelach bez wspomagania szczególnie w dieslach. Auta ze wspomaganiem nie miały tego amortyzatora

Awatar użytkownika
czarekj
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 2768
Rejestracja: 15 sty 2007, 19:30
Lokalizacja: Warszawa/Zambrów

Post autor: czarekj » 29 kwie 2008, 16:48

A ja sobie zamontowałem taki amortyzator w B4 i wszystko pasuje.

madazaw
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 243
Rejestracja: 09 sie 2007, 19:16
Lokalizacja: Kurpie

Post autor: madazaw » 29 kwie 2008, 20:07

oooo w końcu ktoś kto zamontował sobie amorka, pomaga coś czy nie. Chodzi mi o to czy trochę usztywnia układ kierowniczy (bo w standardzie to jest jak w Pandzie maślany)?

TDI80
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 242
Rejestracja: 10 wrz 2007, 22:58

Post autor: TDI80 » 30 kwie 2008, 02:08

WOJTEK26 pisze:Ten amortyzator to wystepował w B3 w modelach bez wspomagania szczególnie w dieslach. Auta ze wspomaganiem nie miały tego amortyzatora
czarekj pisze:A ja sobie zamontowałem taki amortyzator w B4 i wszystko pasuje.
dzieki, za info, wychodzi na to ze tylko starsze B3-ki go mialy, a w B4 nie wystepowal wcale,
ale z tego co slysze, to pasuje do b4, ciekawy jestem bardzo jakie odczucia z jego dzialania sa po zamontowaniu i jakim cudem pasuje skoro bez wspomagania samochody go mialy tylko?

Awatar użytkownika
czarekj
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 2768
Rejestracja: 15 sty 2007, 19:30
Lokalizacja: Warszawa/Zambrów

Post autor: czarekj » 30 kwie 2008, 21:57

W B4 też były montowane, lecz to jest zależne od modelu i wyposażenia.
Amortyzatory mają rózne oznaczenia i minimalnie różnia się długościa oraz średnica jednej tulejki.
By zamontować amortyzator w B4 potrzebne sa dwa metalowe uchwyty, natomiast w B3 tylko jeden.

TDI80
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 242
Rejestracja: 10 wrz 2007, 22:58

Post autor: TDI80 » 08 maja 2008, 11:36

czarekj pisze:W B4 też były montowane, lecz to jest zależne od modelu i wyposażenia.
Amortyzatory mają rózne oznaczenia i minimalnie różnia się długościa oraz średnica jednej tulejki.
By zamontować amortyzator w B4 potrzebne sa dwa metalowe uchwyty, natomiast w B3 tylko jeden.
ok, dzieki za info, a powiedz jakie odczucia bez i z zamontowanym amortyzatorem tym sa, bo jak wspomniales masz go u siebie, to jak odczuwasz te modyfikacje jesli chodzi o uklad kierowniczy?

Awatar użytkownika
sylwiasty
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 155
Rejestracja: 23 lis 2006, 01:28
Lokalizacja: Suwałki

Post autor: sylwiasty » 07 cze 2008, 08:43

Witam! Ja też u siebie wstawiłem amortyzator układu kierowniczego przy okazji wymiany przekładni kierowniczej. Amortyzator występował seryjnie w B4 V6 oraz w pozostałych w przypadku montażu seryjnego zawieszenia sportowego. U mnie po zamontowaniu zauważyłem, że kierownica jest bardziej stabilna, nie ma takich krótkich szarpnięć jak np. wjadę na drogę piaskową z dziurami i na koleinach. Usztywnia układ. Jak będziesz kupował używkę to zwróć uwagę, czy płynnie pracuje. Do zamontowania w B4 potrzebne są 2 dodatkowe elementy do których przykręcisz amortyzator, jeden to kawałek blaszki (można dorobić samemu), drugi to blaszka w kształcie litery C i służy jednocześnie do montażu maglownicy do nadwozia. Ostatnio dowiadywałem się w sklepie o cenę nowego, to Stabilus kosztuje ok.160 PLN, Monroe ok.190 PLN.

oczko1979
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 42
Rejestracja: 11 kwie 2011, 22:58
Lokalizacja: chełm

Post autor: oczko1979 » 24 lut 2013, 16:56

podobno pasuje z merca 124

emanuel33

Post autor: emanuel33 » 24 kwie 2013, 19:58

oczko1979 pisze:podobno pasuje z merca 124
Dokładnie. Sam takowy posiadam.

miron72
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 553
Rejestracja: 20 lis 2007, 21:25
Lokalizacja: TOS

Post autor: miron72 » 29 kwie 2013, 20:33

sylwiasty pisze:U mnie po zamontowaniu zauważyłem, że kierownica jest bardziej stabilna, nie ma takich krótkich szarpnięć jak np. wjadę na drogę piaskową z dziurami i na koleinach. Usztywnia układ.
Bo taka jest jego rola z grubsza, zmniejsza "nerwowość" układu kierowniczego w niektórych sytuacjach. Np. gwałtowne zmiany kierunku w koleinach są nieco mniej odczuwalne. Układ kierowniczy przy szybkich zmianach kierunku trudniej wpada w wężykowanie. Ogólnie amortyzator układu kierowniczego ma rolę taką jak te zawieszenia -tamte nie pozwalają się rozkicać sprężynom zawieszenia, wytłumiają ich huśtanie. Podobnie tutaj amorek wytłumia drobne ruchy poprzeczne, upłynnia reakcje układu kierowniczego.
Nie działa on w dużym zakresie, zasadniczo akcja dzieje się wokół "środka" całego ruchu przekładni i jedynie przy szybkich ruchach tejże -czy wymuszonych szybkimi ruchami kierownicy, czy siłami pochodzącymi od relacji kół z nawierzchnią.
Jeżeli lecimy spokojnie kierownicą i koła się toczą w normalnych warunkach to w zasadzie jakby go nie było.
Wystarczy go powoli poruszać ręcznie w obie strony(nie zapominając, że przekładnia ze wspomaganiem ma łatwiej), a potem spróbować go użyć jak pompki rowerowej ;-)

U mnie w 90ce nie ma, mam już naszykowanego Stabilusa nowego od w124(ale nie mam mocowań i będzie kombinacja), w 80ce z ASB i bez wspomagania nie było też fabrycznie, w innych...mniejsza o to.

Osobiście wolę "z". Bo mniej jednak jest szarpnięć na kierownicy, a jak już to są spokojniejsze. Jak się dużo jeździ ma to znaczenie.

ODPOWIEDZ

Wróć do „Maglownice, końcówki drążków, geometria.”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl