Sklep Ipart
Tarcze, hamulce
Sklep
Sklep Bestdrive

[80 B4 1.9tdi] Amortyzator drgań układu kierowniczego???

TDI80
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 242
Rejestracja: 10 wrz 2007, 22:58

[80 B4 1.9tdi] Amortyzator drgań układu kierowniczego???

Post autor: TDI80 » 28 kwie 2008, 18:10

Witam, tak dzis chodzilem po forum szukajac informacji o lakierze i rocznikach i trafilem na te stronke http://www.centrum.audi80.pl/content/view/170/ ......tutaj miedzy innymi napisane jest cos takiego:

Bezpieczeństwo
ABS (seryjnie w quattro)
Amortyzator drgań układu kierowniczego (seryjnie w 1.8 88KM i mocniejszych)
Regulator siły hamowania (seryjnie w 1.8 88KM i mocniejszych)
Dwutonowy sygnał dźwiękowy (seryjnie w 1.8 88KM i mocniejszych)

Mam pytanie czy w audi 80 1Z 1.9tdi Avant 1995r bylo cos takiego montowane jak
"Amortyzator drgań układu kierowniczego " ?

Awatar użytkownika
Darecki3037
Audi 80 Klub
Audi 80 Klub
Posty: 975
Rejestracja: 09 kwie 2007, 17:46
Lokalizacja: Krk

Post autor: Darecki3037 » 28 kwie 2008, 18:18

ale ta tabela tyczy się B3 1986-1991, a u Ciebie widzę B4 więc po co Ci to jak pewnie jest inny układ kierowniczy.

TDI80
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 242
Rejestracja: 10 wrz 2007, 22:58

Post autor: TDI80 » 28 kwie 2008, 18:23

Darecki3037 pisze:ale ta tabela tyczy się B3 1986-1991, a u Ciebie widzę B4 więc po co Ci to jak pewnie jest inny układ kierowniczy.
wiem, czego dotyczy ta tabela, tylko ciekawy bylem czy w B4 tez cos jest podobnego,
bo jakos wydaje mi sie barziej odczuwam droge kierownica dlatego zaciekawilo mnie czy moze mam zuzyty takis amortyzator drnan i tlumi gorzej?
Co w zasadzie wplywa najbardziej na taka odczuwalnosc ukadu kierowniczego, czucie nierownosci itp w kierownicy?

Awatar użytkownika
Darecki3037
Audi 80 Klub
Audi 80 Klub
Posty: 975
Rejestracja: 09 kwie 2007, 17:46
Lokalizacja: Krk

Post autor: Darecki3037 » 28 kwie 2008, 18:37

u mnie nic takiego nie ma. Jak nie ma wybitych tulejek i sworzni to mało co czuć nierówności na drodze, poprawić chcieli konstruktorzy jeszcze bardziej ów patent w A4 i poprawili.... wybija się 2x szybciej a kpl wahaczy na przód to wydatek ok 1000zł.

Awatar użytkownika
MARCIN 80B4
Audi 80 Klub
Audi 80 Klub
Posty: 895
Rejestracja: 03 sie 2007, 10:12
Lokalizacja: Busko

Post autor: MARCIN 80B4 » 28 kwie 2008, 20:57

chyba nie ma
Obrazek

WOJTEK26
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 4041
Rejestracja: 01 lut 2007, 08:15
Lokalizacja: Jelenia G

Post autor: WOJTEK26 » 29 kwie 2008, 10:00

Ten amortyzator to wystepował w B3 w modelach bez wspomagania szczególnie w dieslach. Auta ze wspomaganiem nie miały tego amortyzatora

Awatar użytkownika
czarekj
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 2768
Rejestracja: 15 sty 2007, 19:30
Lokalizacja: Warszawa/Zambrów

Post autor: czarekj » 29 kwie 2008, 16:48

A ja sobie zamontowałem taki amortyzator w B4 i wszystko pasuje.

madazaw
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 243
Rejestracja: 09 sie 2007, 19:16
Lokalizacja: Kurpie

Post autor: madazaw » 29 kwie 2008, 20:07

oooo w końcu ktoś kto zamontował sobie amorka, pomaga coś czy nie. Chodzi mi o to czy trochę usztywnia układ kierowniczy (bo w standardzie to jest jak w Pandzie maślany)?

TDI80
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 242
Rejestracja: 10 wrz 2007, 22:58

Post autor: TDI80 » 30 kwie 2008, 02:08

WOJTEK26 pisze:Ten amortyzator to wystepował w B3 w modelach bez wspomagania szczególnie w dieslach. Auta ze wspomaganiem nie miały tego amortyzatora
czarekj pisze:A ja sobie zamontowałem taki amortyzator w B4 i wszystko pasuje.
dzieki, za info, wychodzi na to ze tylko starsze B3-ki go mialy, a w B4 nie wystepowal wcale,
ale z tego co slysze, to pasuje do b4, ciekawy jestem bardzo jakie odczucia z jego dzialania sa po zamontowaniu i jakim cudem pasuje skoro bez wspomagania samochody go mialy tylko?

Awatar użytkownika
czarekj
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 2768
Rejestracja: 15 sty 2007, 19:30
Lokalizacja: Warszawa/Zambrów

Post autor: czarekj » 30 kwie 2008, 21:57

W B4 też były montowane, lecz to jest zależne od modelu i wyposażenia.
Amortyzatory mają rózne oznaczenia i minimalnie różnia się długościa oraz średnica jednej tulejki.
By zamontować amortyzator w B4 potrzebne sa dwa metalowe uchwyty, natomiast w B3 tylko jeden.

TDI80
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 242
Rejestracja: 10 wrz 2007, 22:58

Post autor: TDI80 » 08 maja 2008, 11:36

czarekj pisze:W B4 też były montowane, lecz to jest zależne od modelu i wyposażenia.
Amortyzatory mają rózne oznaczenia i minimalnie różnia się długościa oraz średnica jednej tulejki.
By zamontować amortyzator w B4 potrzebne sa dwa metalowe uchwyty, natomiast w B3 tylko jeden.
ok, dzieki za info, a powiedz jakie odczucia bez i z zamontowanym amortyzatorem tym sa, bo jak wspomniales masz go u siebie, to jak odczuwasz te modyfikacje jesli chodzi o uklad kierowniczy?

Awatar użytkownika
sylwiasty
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 155
Rejestracja: 23 lis 2006, 01:28
Lokalizacja: Suwałki

Post autor: sylwiasty » 07 cze 2008, 08:43

Witam! Ja też u siebie wstawiłem amortyzator układu kierowniczego przy okazji wymiany przekładni kierowniczej. Amortyzator występował seryjnie w B4 V6 oraz w pozostałych w przypadku montażu seryjnego zawieszenia sportowego. U mnie po zamontowaniu zauważyłem, że kierownica jest bardziej stabilna, nie ma takich krótkich szarpnięć jak np. wjadę na drogę piaskową z dziurami i na koleinach. Usztywnia układ. Jak będziesz kupował używkę to zwróć uwagę, czy płynnie pracuje. Do zamontowania w B4 potrzebne są 2 dodatkowe elementy do których przykręcisz amortyzator, jeden to kawałek blaszki (można dorobić samemu), drugi to blaszka w kształcie litery C i służy jednocześnie do montażu maglownicy do nadwozia. Ostatnio dowiadywałem się w sklepie o cenę nowego, to Stabilus kosztuje ok.160 PLN, Monroe ok.190 PLN.

oczko1979
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 42
Rejestracja: 11 kwie 2011, 22:58
Lokalizacja: chełm

Post autor: oczko1979 » 24 lut 2013, 16:56

podobno pasuje z merca 124

emanuel33

Post autor: emanuel33 » 24 kwie 2013, 19:58

oczko1979 pisze:podobno pasuje z merca 124
Dokładnie. Sam takowy posiadam.

miron72
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 553
Rejestracja: 20 lis 2007, 21:25
Lokalizacja: TOS

Post autor: miron72 » 29 kwie 2013, 20:33

sylwiasty pisze:U mnie po zamontowaniu zauważyłem, że kierownica jest bardziej stabilna, nie ma takich krótkich szarpnięć jak np. wjadę na drogę piaskową z dziurami i na koleinach. Usztywnia układ.
Bo taka jest jego rola z grubsza, zmniejsza "nerwowość" układu kierowniczego w niektórych sytuacjach. Np. gwałtowne zmiany kierunku w koleinach są nieco mniej odczuwalne. Układ kierowniczy przy szybkich zmianach kierunku trudniej wpada w wężykowanie. Ogólnie amortyzator układu kierowniczego ma rolę taką jak te zawieszenia -tamte nie pozwalają się rozkicać sprężynom zawieszenia, wytłumiają ich huśtanie. Podobnie tutaj amorek wytłumia drobne ruchy poprzeczne, upłynnia reakcje układu kierowniczego.
Nie działa on w dużym zakresie, zasadniczo akcja dzieje się wokół "środka" całego ruchu przekładni i jedynie przy szybkich ruchach tejże -czy wymuszonych szybkimi ruchami kierownicy, czy siłami pochodzącymi od relacji kół z nawierzchnią.
Jeżeli lecimy spokojnie kierownicą i koła się toczą w normalnych warunkach to w zasadzie jakby go nie było.
Wystarczy go powoli poruszać ręcznie w obie strony(nie zapominając, że przekładnia ze wspomaganiem ma łatwiej), a potem spróbować go użyć jak pompki rowerowej ;-)

U mnie w 90ce nie ma, mam już naszykowanego Stabilusa nowego od w124(ale nie mam mocowań i będzie kombinacja), w 80ce z ASB i bez wspomagania nie było też fabrycznie, w innych...mniejsza o to.

Osobiście wolę "z". Bo mniej jednak jest szarpnięć na kierownicy, a jak już to są spokojniejsze. Jak się dużo jeździ ma to znaczenie.

ODPOWIEDZ

Wróć do „Maglownice, końcówki drążków, geometria.”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
opony samochodowe części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl