[80 B4 1.9tdi] Amortyzator drgań układu kierowniczego???
[80 B4 1.9tdi] Amortyzator drgań układu kierowniczego???
Witam, tak dzis chodzilem po forum szukajac informacji o lakierze i rocznikach i trafilem na te stronke http://www.centrum.audi80.pl/content/view/170/ ......tutaj miedzy innymi napisane jest cos takiego:
Bezpieczeństwo
ABS (seryjnie w quattro)
Amortyzator drgań układu kierowniczego (seryjnie w 1.8 88KM i mocniejszych)
Regulator siły hamowania (seryjnie w 1.8 88KM i mocniejszych)
Dwutonowy sygnał dźwiękowy (seryjnie w 1.8 88KM i mocniejszych)
Mam pytanie czy w audi 80 1Z 1.9tdi Avant 1995r bylo cos takiego montowane jak
"Amortyzator drgań układu kierowniczego " ?
Bezpieczeństwo
ABS (seryjnie w quattro)
Amortyzator drgań układu kierowniczego (seryjnie w 1.8 88KM i mocniejszych)
Regulator siły hamowania (seryjnie w 1.8 88KM i mocniejszych)
Dwutonowy sygnał dźwiękowy (seryjnie w 1.8 88KM i mocniejszych)
Mam pytanie czy w audi 80 1Z 1.9tdi Avant 1995r bylo cos takiego montowane jak
"Amortyzator drgań układu kierowniczego " ?
- Darecki3037
- Audi 80 Klub
- Posty: 975
- Rejestracja: 09 kwie 2007, 17:46
- Lokalizacja: Krk
wiem, czego dotyczy ta tabela, tylko ciekawy bylem czy w B4 tez cos jest podobnego,Darecki3037 pisze:ale ta tabela tyczy się B3 1986-1991, a u Ciebie widzę B4 więc po co Ci to jak pewnie jest inny układ kierowniczy.
bo jakos wydaje mi sie barziej odczuwam droge kierownica dlatego zaciekawilo mnie czy moze mam zuzyty takis amortyzator drnan i tlumi gorzej?
Co w zasadzie wplywa najbardziej na taka odczuwalnosc ukadu kierowniczego, czucie nierownosci itp w kierownicy?
- Darecki3037
- Audi 80 Klub
- Posty: 975
- Rejestracja: 09 kwie 2007, 17:46
- Lokalizacja: Krk
- MARCIN 80B4
- Audi 80 Klub
- Posty: 895
- Rejestracja: 03 sie 2007, 10:12
- Lokalizacja: Busko
WOJTEK26 pisze:Ten amortyzator to wystepował w B3 w modelach bez wspomagania szczególnie w dieslach. Auta ze wspomaganiem nie miały tego amortyzatora
dzieki, za info, wychodzi na to ze tylko starsze B3-ki go mialy, a w B4 nie wystepowal wcale,czarekj pisze:A ja sobie zamontowałem taki amortyzator w B4 i wszystko pasuje.
ale z tego co slysze, to pasuje do b4, ciekawy jestem bardzo jakie odczucia z jego dzialania sa po zamontowaniu i jakim cudem pasuje skoro bez wspomagania samochody go mialy tylko?
ok, dzieki za info, a powiedz jakie odczucia bez i z zamontowanym amortyzatorem tym sa, bo jak wspomniales masz go u siebie, to jak odczuwasz te modyfikacje jesli chodzi o uklad kierowniczy?czarekj pisze:W B4 też były montowane, lecz to jest zależne od modelu i wyposażenia.
Amortyzatory mają rózne oznaczenia i minimalnie różnia się długościa oraz średnica jednej tulejki.
By zamontować amortyzator w B4 potrzebne sa dwa metalowe uchwyty, natomiast w B3 tylko jeden.
Witam! Ja też u siebie wstawiłem amortyzator układu kierowniczego przy okazji wymiany przekładni kierowniczej. Amortyzator występował seryjnie w B4 V6 oraz w pozostałych w przypadku montażu seryjnego zawieszenia sportowego. U mnie po zamontowaniu zauważyłem, że kierownica jest bardziej stabilna, nie ma takich krótkich szarpnięć jak np. wjadę na drogę piaskową z dziurami i na koleinach. Usztywnia układ. Jak będziesz kupował używkę to zwróć uwagę, czy płynnie pracuje. Do zamontowania w B4 potrzebne są 2 dodatkowe elementy do których przykręcisz amortyzator, jeden to kawałek blaszki (można dorobić samemu), drugi to blaszka w kształcie litery C i służy jednocześnie do montażu maglownicy do nadwozia. Ostatnio dowiadywałem się w sklepie o cenę nowego, to Stabilus kosztuje ok.160 PLN, Monroe ok.190 PLN.
Bo taka jest jego rola z grubsza, zmniejsza "nerwowość" układu kierowniczego w niektórych sytuacjach. Np. gwałtowne zmiany kierunku w koleinach są nieco mniej odczuwalne. Układ kierowniczy przy szybkich zmianach kierunku trudniej wpada w wężykowanie. Ogólnie amortyzator układu kierowniczego ma rolę taką jak te zawieszenia -tamte nie pozwalają się rozkicać sprężynom zawieszenia, wytłumiają ich huśtanie. Podobnie tutaj amorek wytłumia drobne ruchy poprzeczne, upłynnia reakcje układu kierowniczego.sylwiasty pisze:U mnie po zamontowaniu zauważyłem, że kierownica jest bardziej stabilna, nie ma takich krótkich szarpnięć jak np. wjadę na drogę piaskową z dziurami i na koleinach. Usztywnia układ.
Nie działa on w dużym zakresie, zasadniczo akcja dzieje się wokół "środka" całego ruchu przekładni i jedynie przy szybkich ruchach tejże -czy wymuszonych szybkimi ruchami kierownicy, czy siłami pochodzącymi od relacji kół z nawierzchnią.
Jeżeli lecimy spokojnie kierownicą i koła się toczą w normalnych warunkach to w zasadzie jakby go nie było.
Wystarczy go powoli poruszać ręcznie w obie strony(nie zapominając, że przekładnia ze wspomaganiem ma łatwiej), a potem spróbować go użyć jak pompki rowerowej
U mnie w 90ce nie ma, mam już naszykowanego Stabilusa nowego od w124(ale nie mam mocowań i będzie kombinacja), w 80ce z ASB i bez wspomagania nie było też fabrycznie, w innych...mniejsza o to.
Osobiście wolę "z". Bo mniej jednak jest szarpnięć na kierownicy, a jak już to są spokojniejsze. Jak się dużo jeździ ma to znaczenie.