[b3] Lampy tylne - podwojone pozycyjne na przeciwmgielnym
[b3] Lampy tylne - podwojone pozycyjne na przeciwmgielnym
witam czy to prawda ze mozna miec podwojny stop? mam b3 audi, z blenda i kiedys mi ktos powiedzil czemu nie zrobie sobie podwojnego stopu dało by to rade? prawda to jest??
Ostatnio zmieniony 17 kwie 2010, 10:18 przez talka06, łącznie zmieniany 1 raz.
- Danek
- Forum Audi 80
- Posty: 3410
- Rejestracja: 27 cze 2007, 13:17
- Imię: Damian
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan
- Silnik: 2.2 KK
- Lokalizacja: Mazowsze
- Kontakt:
talka06, po raz kolejny proszę Cię o przestrzeganie zasad panujących na forum. Nie pisz wielkimi literami czyli nie krzycz :evil: . Ponadto temat dodatkowego stopu był już wałkowany i dość szczegółowo było wyjaśnione co i jak.
A tak na marginesie to zgodnie z prawem w aucie może być co najwyżej 3 światła stop, a nie 4. Natomiast nie można dorabiać "stopu" kosztem p-mgłowego, które jest obowiązkowym wyposażeniem autka.
A tak na marginesie to zgodnie z prawem w aucie może być co najwyżej 3 światła stop, a nie 4. Natomiast nie można dorabiać "stopu" kosztem p-mgłowego, które jest obowiązkowym wyposażeniem autka.
- Darecki3037
- Audi 80 Klub
- Posty: 975
- Rejestracja: 09 kwie 2007, 17:46
- Lokalizacja: Krk
można równiez zrobić stop na przeciwmgłowych i jednocześnie mieć przeciwmgłowe... wpinamy się z kabelkiem od stopu pod przeciwmgłowe z diodą wlutowana w kabel tak że po włączeniu przeciwmgłowych dioda jest w kierunku zaporowym dla stopu ( dioda o parametrach conajmniej 10A prądu zaporowego) i mamy 4x Stop i normalne przeciwmgłowe.
- Darecki3037
- Audi 80 Klub
- Posty: 975
- Rejestracja: 09 kwie 2007, 17:46
- Lokalizacja: Krk
- Danek
- Forum Audi 80
- Posty: 3410
- Rejestracja: 27 cze 2007, 13:17
- Imię: Damian
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan
- Silnik: 2.2 KK
- Lokalizacja: Mazowsze
- Kontakt:
edd, w przypadku aut sprowadzonych ze Stanów jest to jakoś inaczej traktowane chyba. Pewien nie jestem. W każdym razie światła obrysowe (mowa o pomarańczowych światłach na obwodzie pojazdu) o ile nie występują w homologowanym na dany rynek europejski modelu to nie mogą być dołożone. Podobnie ze światłami postojowymi i p-mgłowymi. Generalna zasada jest taka, że auto ma odpowiadać homologacji pojazdu na dany kraj (stąd m.in. w niektórych autkach osobowych np. obrysówki, które wg kodeksu w Polsce nie mogą być stosowane w poj. osobowych). Dodatkowym obostrzeniom są poddane światła i niektóre inne elementy co jest uwzględnione w kodeksie drogowym. Z tego co wiem to można robić różne modyfikacje pod warunkiem zgodności z homologacją lub uzyskaniu ekspertyzy z ITS-u (de-facto nowej homologacji, a to solidnie kosztuje), że dana modyfikacja nie zagraża i nie ma wpływu na pogorszenie bezpieczeństwa ruchu.
Mogę się mylić lub też przepisy uległy zmianie ale jeszcze kilka lat temu tak było.
Mogę się mylić lub też przepisy uległy zmianie ale jeszcze kilka lat temu tak było.
nie tożebym sie nie zgadzał ale napisze tylko jedno ja mam 4 światła pozycyjne i 4 stopu i oczywiście 2 przeciwmgielne byłem na przeglądzie nikt się słowem nie odezwał policja złapała autko 2 razy i stwierdzili żeby zrobić coś tylko z mocniejszym światłem z jednej strony ponieważ ma odblask od przeciwmgielnegoDanek pisze:Już pisałem, że zgodnie z kodeksem może być maksymalnie 3 światła stop. Więc w takim wypadku w razie kotroli przez policję narażamy się na utratę DR i skierowanie na dodatkowe badania techniczne Czyli parę stówek i kilka punktów w plecy.Darecki3037 pisze:mamy 4x Stop
nikogo na to nie namawiam ale moim zdaniem autko jest bardziej widoczne z tyłu