[B4 ABT] pytanie o gumę (amortyzator tylni) i tarczę
[B4 ABT] pytanie o gumę (amortyzator tylni) i tarczę
Witam!
Przez jakiś już czas skrzypi mi coś w tylnim zawieszeniu przy mocniejszych bujnięciach auta, najgorzej jak jest chłodno. Czytałem wątek o skrzypiących sprężynach, ale to raczej nie one, jak bujam samochodem to się nie ruszają. Mam podejrzenia, że to ta guma na samej górze sprężyny. Więc chciałbym się dowiedzieć, jak ta guma się nazywa i czy dużo jest zachodu z jej wymianą (i czy powinna być taka przerwa jak na zdjęciu, gdy samochód jest podniesiony)?
Przy okazji zrobiłem zdjęcie tarczy, bo bierze ją tylko środkiem z jednej strony:
Wymieniać, czy jeździć, bo z hamulcami nie mam żadnych problemów na razie?
Przez jakiś już czas skrzypi mi coś w tylnim zawieszeniu przy mocniejszych bujnięciach auta, najgorzej jak jest chłodno. Czytałem wątek o skrzypiących sprężynach, ale to raczej nie one, jak bujam samochodem to się nie ruszają. Mam podejrzenia, że to ta guma na samej górze sprężyny. Więc chciałbym się dowiedzieć, jak ta guma się nazywa i czy dużo jest zachodu z jej wymianą (i czy powinna być taka przerwa jak na zdjęciu, gdy samochód jest podniesiony)?
Przy okazji zrobiłem zdjęcie tarczy, bo bierze ją tylko środkiem z jednej strony:
Wymieniać, czy jeździć, bo z hamulcami nie mam żadnych problemów na razie?
- Solskier
- Forum Audi 80
- Posty: 4315
- Rejestracja: 16 sie 2007, 11:25
- Imię: Sebastian
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan quattro
- Silnik: 2,2 AAN
- Lokalizacja: Kłodzko
- Kontakt:
Co do gumy to ponuje ja pierw dobrze nasmarowac jakimś pozadnym tawotem albo smarem grafitowym jak przestanie skrzypieć to dopiero mozesz rozejrzec sie na nowa, lub zostawić posmarowana, co od tarczy wg mnie i klocki i tarcze nadaja sie do kosza, równiez trzeba sprawdzić zaciski czy aby przypadkiem nie sa przypieczone, bo tarcza wyglada tak jak by auto sporo czasu stało bez ruchu.
- Darecki3037
- Audi 80 Klub
- Posty: 975
- Rejestracja: 09 kwie 2007, 17:46
- Lokalizacja: Krk
żeby zdemontować tą gumę (nazywana czasem łożyskiem tylnego amora, choć tam łożyska nie ma) musisz wyciągnąć całą kolumnę, 4 śruby do karoserii i śruba mocowania dolnego amora. Zakładasz ściągacz na sprężynę, sciskasz ją i odkręcasz górną nakrętkę tłoczyska (pod plastykowa zaślepką) , w środku znajdują się 2 gumy >zewnętrzna mniejsza i wewnętrzna większa a w środku jest tulejka metalowa. Składasz w odwrotnej kolejności, pół godziny pracy na strone. Hamulce do wymiany.
Solskier pisze:Co do gumy to ponuje ja pierw dobrze nasmarowac jakimś pozadnym tawotem albo smarem grafitowym jak przestanie skrzypieć to dopiero mozesz rozejrzec sie na nowa, lub zostawić posmarowana, co od tarczy wg mnie i klocki i tarcze nadaja sie do kosza, równiez trzeba sprawdzić zaciski czy aby przypadkiem nie sa przypieczone, bo tarcza wyglada tak jak by auto sporo czasu stało bez ruchu.
Ale żeby ją nasmarować to wystarczy tylko sprężynę sciągnać ściągaczem, czy rozkrecać cały amorek, bo gumy są 2 a dostęp jest do jednej?
Sądząc po dacie wyrejestrowania, samochód stał w niemczech 3 miesiące zanim go kupiłem, tarcze miał całe pordzewiałe, ale tylko ta jedna tarcza ściera się nieprawidłowo. Kiedyś na tej właśnie tarczy się przycieły hamulce i mi szorowały podczas jazdy. Ile powinna wynosić szczelina pomiędzy tarcza a klockiem, gdy hamulcą są rozluźnione?
Czy tarcze mam kupić jakąś markową, czy wystarczy coś w stylu allegro za 40zł/szt i czy przednie tarcze są takie same jak tylne?
Mam odkręcać najpierw te cztery górne śruby i zakładać potem ściągacz, czy na odwrót?Darecki3037 pisze:żeby zdemontować tą gumę (nazywana czasem łożyskiem tylnego amora, choć tam łożyska nie ma) musisz wyciągnąć całą kolumnę, 4 śruby do karoserii i śruba mocowania dolnego amora. Zakładasz ściągacz na sprężynę, sciskasz ją i odkręcasz górną nakrętkę tłoczyska (pod plastykowa zaślepką) , w środku znajdują się 2 gumy >zewnętrzna mniejsza i wewnętrzna większa a w środku jest tulejka metalowa. Składasz w odwrotnej kolejności, pół godziny pracy na strone. Hamulce do wymiany.
- Darecki3037
- Audi 80 Klub
- Posty: 975
- Rejestracja: 09 kwie 2007, 17:46
- Lokalizacja: Krk
- Darecki3037
- Audi 80 Klub
- Posty: 975
- Rejestracja: 09 kwie 2007, 17:46
- Lokalizacja: Krk
- Darecki3037
- Audi 80 Klub
- Posty: 975
- Rejestracja: 09 kwie 2007, 17:46
- Lokalizacja: Krk
Dzięki chłopaki, pójdę sobie kupić te gumy (łożyska) oraz tarczę i jak dorwe ściągacz do sprężyn to założę.
EDIT
Znalazłem taki wątek na temat wymiany tarczy przedniej - viewtopic.php?t=13904 , czy tylnią wymienia się tak samo?
Włodek899 ma rację, przydałby się mały tutorial odnośnie wymiany tarczy, bo sam na razie nie mam pojęcia jak do tego podejść.Włodek899 pisze:MIODEK, może zrobisz jakeś foto story. Przydałoby się początkującym.
EDIT
Znalazłem taki wątek na temat wymiany tarczy przedniej - viewtopic.php?t=13904 , czy tylnią wymienia się tak samo?
- Darecki3037
- Audi 80 Klub
- Posty: 975
- Rejestracja: 09 kwie 2007, 17:46
- Lokalizacja: Krk
Bardzo podobnie, z tym że tylnie zaciski mają jeszcze mechanizm ręcznego i tłoczek należy wkręcać z naciskiem do środka a nie tylko wciskać!!! Sama wymiana tarczy z tyłu jest podobna do wymiany z przodu, w sumie 4 śruby nie licząc koła... :mrgreen: dokładnie oczyść piastę z rdzy i innego syfu przed montażem nowej tarczy!!!
A czy do tego potrzebne jest jakieś specjalne narzędzie?Darecki3037 pisze:Bardzo podobnie, z tym że tylnie zaciski mają jeszcze mechanizm ręcznego i tłoczek należy wkręcać z naciskiem do środka a nie tylko wciskać!!!
No i jak nazywa się ta guma na której opiera się sprężyna, bo w sklepie niby wiedzieli o co chodzi i miało być nastepnego dnia, ale były tylko łożyska amortyzatora i nagle stwierdzili, że nie za bardzo wiedzą o co mi chodzi, nie jest to czasem "odbojnik amortyzatora tylnego"? Coś takiego znaleźli w komputerze, ale sami nie wiedzieli czy to to, więc wolę wiedziec zanim zamówię.