Sklep Ipart
części samochodowe
Tarcze, hamulce
Sklep Bestdrive
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

[B4 ABT] pytanie o gumę (amortyzator tylni) i tarczę

Awatar użytkownika
rafgc
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 57
Rejestracja: 17 cze 2007, 16:43
Lokalizacja: Morąg

[B4 ABT] pytanie o gumę (amortyzator tylni) i tarczę

Post autor: rafgc » 04 maja 2008, 13:42

Witam!

Przez jakiś już czas skrzypi mi coś w tylnim zawieszeniu przy mocniejszych bujnięciach auta, najgorzej jak jest chłodno. Czytałem wątek o skrzypiących sprężynach, ale to raczej nie one, jak bujam samochodem to się nie ruszają. Mam podejrzenia, że to ta guma na samej górze sprężyny. Więc chciałbym się dowiedzieć, jak ta guma się nazywa i czy dużo jest zachodu z jej wymianą (i czy powinna być taka przerwa jak na zdjęciu, gdy samochód jest podniesiony)?

Obrazek

Przy okazji zrobiłem zdjęcie tarczy, bo bierze ją tylko środkiem z jednej strony:
Obrazek
Wymieniać, czy jeździć, bo z hamulcami nie mam żadnych problemów na razie?

Awatar użytkownika
Solskier
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 4315
Rejestracja: 16 sie 2007, 11:25
Imię: Sebastian
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan quattro
Silnik: 2,2 AAN
Lokalizacja: Kłodzko
Kontakt:

Post autor: Solskier » 04 maja 2008, 13:50

Co do gumy to ponuje ja pierw dobrze nasmarowac jakimś pozadnym tawotem albo smarem grafitowym jak przestanie skrzypieć to dopiero mozesz rozejrzec sie na nowa, lub zostawić posmarowana, co od tarczy wg mnie i klocki i tarcze nadaja sie do kosza, równiez trzeba sprawdzić zaciski czy aby przypadkiem nie sa przypieczone, bo tarcza wyglada tak jak by auto sporo czasu stało bez ruchu.

Awatar użytkownika
Darecki3037
Audi 80 Klub
Audi 80 Klub
Posty: 975
Rejestracja: 09 kwie 2007, 17:46
Lokalizacja: Krk

Post autor: Darecki3037 » 04 maja 2008, 15:18

żeby zdemontować tą gumę (nazywana czasem łożyskiem tylnego amora, choć tam łożyska nie ma) musisz wyciągnąć całą kolumnę, 4 śruby do karoserii i śruba mocowania dolnego amora. Zakładasz ściągacz na sprężynę, sciskasz ją i odkręcasz górną nakrętkę tłoczyska (pod plastykowa zaślepką) , w środku znajdują się 2 gumy >zewnętrzna mniejsza i wewnętrzna większa a w środku jest tulejka metalowa. Składasz w odwrotnej kolejności, pół godziny pracy na strone. Hamulce do wymiany.

Awatar użytkownika
rafgc
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 57
Rejestracja: 17 cze 2007, 16:43
Lokalizacja: Morąg

Post autor: rafgc » 04 maja 2008, 18:25

Solskier pisze:Co do gumy to ponuje ja pierw dobrze nasmarowac jakimś pozadnym tawotem albo smarem grafitowym jak przestanie skrzypieć to dopiero mozesz rozejrzec sie na nowa, lub zostawić posmarowana, co od tarczy wg mnie i klocki i tarcze nadaja sie do kosza, równiez trzeba sprawdzić zaciski czy aby przypadkiem nie sa przypieczone, bo tarcza wyglada tak jak by auto sporo czasu stało bez ruchu.

Ale żeby ją nasmarować to wystarczy tylko sprężynę sciągnać ściągaczem, czy rozkrecać cały amorek, bo gumy są 2 a dostęp jest do jednej?

Sądząc po dacie wyrejestrowania, samochód stał w niemczech 3 miesiące zanim go kupiłem, tarcze miał całe pordzewiałe, ale tylko ta jedna tarcza ściera się nieprawidłowo. Kiedyś na tej właśnie tarczy się przycieły hamulce i mi szorowały podczas jazdy. Ile powinna wynosić szczelina pomiędzy tarcza a klockiem, gdy hamulcą są rozluźnione?
Czy tarcze mam kupić jakąś markową, czy wystarczy coś w stylu allegro za 40zł/szt i czy przednie tarcze są takie same jak tylne?
Darecki3037 pisze:żeby zdemontować tą gumę (nazywana czasem łożyskiem tylnego amora, choć tam łożyska nie ma) musisz wyciągnąć całą kolumnę, 4 śruby do karoserii i śruba mocowania dolnego amora. Zakładasz ściągacz na sprężynę, sciskasz ją i odkręcasz górną nakrętkę tłoczyska (pod plastykowa zaślepką) , w środku znajdują się 2 gumy >zewnętrzna mniejsza i wewnętrzna większa a w środku jest tulejka metalowa. Składasz w odwrotnej kolejności, pół godziny pracy na strone. Hamulce do wymiany.
Mam odkręcać najpierw te cztery górne śruby i zakładać potem ściągacz, czy na odwrót?

Awatar użytkownika
Darecki3037
Audi 80 Klub
Audi 80 Klub
Posty: 975
Rejestracja: 09 kwie 2007, 17:46
Lokalizacja: Krk

Post autor: Darecki3037 » 04 maja 2008, 19:10

sprężynę sciskaj po wyciągnięciu kolumny z auta. szczeliny między klockami a tarczą się nie mierzy, po prostu tarcza ma się bez większych oporów obracać ( może być słychać lekki szelest klocków ) ale ogólnie ma się to dac obracać w dwóch palcach ręki.

Awatar użytkownika
MIODEK
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 3818
Rejestracja: 27 sty 2007, 18:48
Lokalizacja: Lubartów

Post autor: MIODEK » 04 maja 2008, 19:25

Z przodu masz 256 mm, a z tyłu 245 mm.

W następnym tygodniu będe u siebie wymieniał tarcze i klocki z tyłu, planuje zakupić tarcze Brembo i klocki Ferodo ;-)

Awatar użytkownika
Darecki3037
Audi 80 Klub
Audi 80 Klub
Posty: 975
Rejestracja: 09 kwie 2007, 17:46
Lokalizacja: Krk

Post autor: Darecki3037 » 04 maja 2008, 19:31

z przodu niekoniecznie 256mm może miec niewentylowane 280mm ( najbardziej popularne) tył 245mm (jak większość modeli)

Awatar użytkownika
wilu8
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 1226
Rejestracja: 28 lis 2006, 23:12
Lokalizacja: lubsko
Kontakt:

Post autor: wilu8 » 04 maja 2008, 21:31

To przy okazji tematu , co może jeszcze skrzypieć w tylnym zawieszeniu wykluczając ta gume i sprężyne ?

Awatar użytkownika
Włodek899
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 224
Rejestracja: 24 lis 2007, 17:46
Lokalizacja: Sosnowiec
Kontakt:

Post autor: Włodek899 » 04 maja 2008, 21:32

MIODEK, może zrobisz jakeś foto story. Przydałoby się początkującym. :-/

Awatar użytkownika
widmo
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 1267
Rejestracja: 18 sie 2007, 11:57
Lokalizacja: Kraków

Post autor: widmo » 05 maja 2008, 00:23

amortyzator moze skrzypieć, sprężyna w gnieździe

tylniego hamulca to
klocki i tarcze do wymiany

tarcze brembo polecam jak najbardziej
ale co do klocków ferrody to uważam ze są za twarde i szybciej polecą tarcze
ogolnie polecam Textar (obecnie tej firmy klocki sprzedają w ASO jako oryginały)

Awatar użytkownika
Darecki3037
Audi 80 Klub
Audi 80 Klub
Posty: 975
Rejestracja: 09 kwie 2007, 17:46
Lokalizacja: Krk

Post autor: Darecki3037 » 05 maja 2008, 06:35

dokładnie zgadzam się z widmo ferodo są za twarde (miałem), też mam założone Textar i jestem zadowolony

Awatar użytkownika
rafgc
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 57
Rejestracja: 17 cze 2007, 16:43
Lokalizacja: Morąg

Post autor: rafgc » 05 maja 2008, 12:43

Dzięki chłopaki, pójdę sobie kupić te gumy (łożyska) oraz tarczę i jak dorwe ściągacz do sprężyn to założę.
Włodek899 pisze:MIODEK, może zrobisz jakeś foto story. Przydałoby się początkującym. :-/
Włodek899 ma rację, przydałby się mały tutorial odnośnie wymiany tarczy, bo sam na razie nie mam pojęcia jak do tego podejść.

EDIT

Znalazłem taki wątek na temat wymiany tarczy przedniej - viewtopic.php?t=13904 , czy tylnią wymienia się tak samo?

Awatar użytkownika
Darecki3037
Audi 80 Klub
Audi 80 Klub
Posty: 975
Rejestracja: 09 kwie 2007, 17:46
Lokalizacja: Krk

Post autor: Darecki3037 » 05 maja 2008, 19:50

Bardzo podobnie, z tym że tylnie zaciski mają jeszcze mechanizm ręcznego i tłoczek należy wkręcać z naciskiem do środka a nie tylko wciskać!!! Sama wymiana tarczy z tyłu jest podobna do wymiany z przodu, w sumie 4 śruby nie licząc koła... :mrgreen: dokładnie oczyść piastę z rdzy i innego syfu przed montażem nowej tarczy!!!

Awatar użytkownika
MIODEK
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 3818
Rejestracja: 27 sty 2007, 18:48
Lokalizacja: Lubartów

Post autor: MIODEK » 05 maja 2008, 20:30

Włodek899 pisze:MIODEK, może zrobisz jakeś foto story. Przydałoby się początkującym. :-/
Co do foto story to od tego jest Solskier, <piwo> on to pięknie opracowuje i woogóle, ;-) oraz dominuje w dziale Warsztat <ok>

Fotek raczej nie zrobię bo nie mam chwilowo sprzętu :evil:

Awatar użytkownika
rafgc
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 57
Rejestracja: 17 cze 2007, 16:43
Lokalizacja: Morąg

Post autor: rafgc » 08 maja 2008, 21:15

Darecki3037 pisze:Bardzo podobnie, z tym że tylnie zaciski mają jeszcze mechanizm ręcznego i tłoczek należy wkręcać z naciskiem do środka a nie tylko wciskać!!!
A czy do tego potrzebne jest jakieś specjalne narzędzie?


No i jak nazywa się ta guma na której opiera się sprężyna, bo w sklepie niby wiedzieli o co chodzi i miało być nastepnego dnia, ale były tylko łożyska amortyzatora i nagle stwierdzili, że nie za bardzo wiedzą o co mi chodzi, nie jest to czasem "odbojnik amortyzatora tylnego"? Coś takiego znaleźli w komputerze, ale sami nie wiedzieli czy to to, więc wolę wiedziec zanim zamówię.

ODPOWIEDZ

Wróć do „Amortyzatory i sprężyny”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl