Sklep Ipart
części samochodowe
Tarcze, hamulce
Sklep Bestdrive
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

[B4 1.9 TD AAZ] Stukanie na rozgrzanym silniku.

ODPOWIEDZ
Awatar użytkownika
MEFISTON
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 19
Rejestracja: 26 cze 2007, 16:16
Lokalizacja: Świdnik
Kontakt:

[B4 1.9 TD AAZ] Stukanie na rozgrzanym silniku.

Post autor: MEFISTON » 07 maja 2008, 08:13

Witam,

Piszę w takiej dziwnej dla mnie sprawie.
Od jakiegoś czasu słychać dziwne stukanie pod maską.
Z tego właśnie powodu wykonanych było kilka rzeczy.

1. Wymiana hydropopychaczy
2. Wymiana panewek korbowych
3. Sprawdzenie i planowanie głowicy
4. Sprawdzenie zaworów. (w porządku)
5. Wymiana pierścieni na tłokach.
6. Wymiana oleju na Castrol 15W40

Zaznaczam, że przed tymi naprawami, stukało dosyć głośno.
W obecnej chwili dźwięk bardziej przypomina cykanie.

Czy powodem takiego zachowania, może być uszkodzony wtryskiwacz?

Bardzo proszę o pomoc..

Awatar użytkownika
Solskier
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 4315
Rejestracja: 16 sie 2007, 11:25
Imię: Sebastian
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan quattro
Silnik: 2,2 AAN
Lokalizacja: Kłodzko
Kontakt:

Post autor: Solskier » 07 maja 2008, 08:47

Wtryskiwacz jak najbardziej moze cykać. Spróbuj jeszcze czy aby nie przypadkiem powodem cykania jest zawór recyrkulacji spalin - egr.

Awatar użytkownika
MEFISTON
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 19
Rejestracja: 26 cze 2007, 16:16
Lokalizacja: Świdnik
Kontakt:

Post autor: MEFISTON » 07 maja 2008, 09:01

Nie bardzo wiem, gdzie mogę znaleźć zawór recyrkulacji spalin.

Czy możesz mi podpowiedzieć?

Czy znajdę to gdzieś przy pompie?

Awatar użytkownika
Solskier
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 4315
Rejestracja: 16 sie 2007, 11:25
Imię: Sebastian
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan quattro
Silnik: 2,2 AAN
Lokalizacja: Kłodzko
Kontakt:

Post autor: Solskier » 07 maja 2008, 09:28

Egr znajduje sie na kolektorze ssacym (zawór egra) - jest połaczony z kolektorem wydechowym za pomoca rurki (charmonijki), a jego sterowanie gdzies w okolicach filtra powietrza, dokładnie nie wiem czy jest w tym samym miejscu co u mnie w TDIku ale powinien byc mniej wiecej w tym samym miejscu a AAZcie. Na foto mojego 1Z zaznaczyłem Ci zawór i jesgo sterowanie beda wygladały u Cieie identycznie, mozesz to spokojnie odłaczyc, zaślepic i robić z tym co chcesz nie bedize miało to wpływu na prace silnka.

Obrazek

Awatar użytkownika
MEFISTON
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 19
Rejestracja: 26 cze 2007, 16:16
Lokalizacja: Świdnik
Kontakt:

Post autor: MEFISTON » 07 maja 2008, 09:40

Czy mam całkiem wywalić egr'a?

Czyściłem i sprawdzałem to podczas napraw i działało poprawnie (tzn otwierało się)

Awatar użytkownika
rczopik2
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 556
Rejestracja: 26 lut 2007, 14:31
Lokalizacja: RSR

Post autor: rczopik2 » 07 maja 2008, 11:25

Wywalić nie, tylko zaślepić egr. Poszukaj było o tym wiele razy.

Awatar użytkownika
MEFISTON
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 19
Rejestracja: 26 cze 2007, 16:16
Lokalizacja: Świdnik
Kontakt:

Post autor: MEFISTON » 07 maja 2008, 21:07

Dziękuję za wszelkie uwagi i podpowiedzi.

Jednakże, wydaje mi się że zaślepienie EGR'a nie rozwiąże mojego problemu.

Czy ma ktoś jeszcze jakieś propozycje?

Awatar użytkownika
hudy
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 4865
Rejestracja: 28 lis 2006, 00:13
Imię: Robert
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.0 ABT
Lokalizacja: Alwernia
Kontakt:

Post autor: hudy » 09 maja 2008, 17:05

sprawdź wtryski.u mnie tak cykało bo jeden wtrysk był popuszczony.teraz jest cisza.

Awatar użytkownika
MEFISTON
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 19
Rejestracja: 26 cze 2007, 16:16
Lokalizacja: Świdnik
Kontakt:

Post autor: MEFISTON » 19 maja 2008, 10:17

Przepraszam, że tak długo się nie odzywałem, ale prowadziłem niewyrównaną walkę z autem... :)

Już się wszystko wyjaśniło i w końcu nastała oczekiwana CISZA... :)

Problem był po stronie nowej końcówki wtryskiwacza, która jak się okazało nie była przystosowana do tego typu silnika, mimo tego że w katalogu pisało, że to na 100% to...

PAMIĘTAJCIE...!!!
Do silnika AAZ należy stosować końcówki wtryskiwaczy z oznaczeniem cyfrowym 308

Dodatkowo do wymiany poszły wszystkie podkładki pod wtryskiwaczami, no i oczywiście nie miało to nic wspólnego ze stukami, ale zaślepiłem EGR'a.

Jeszcze raz Panowie, wielkie dzięki.

ODPOWIEDZ

Wróć do „Silniki TD”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl