Witam,
Piszę w takiej dziwnej dla mnie sprawie.
Od jakiegoś czasu słychać dziwne stukanie pod maską.
Z tego właśnie powodu wykonanych było kilka rzeczy.
1. Wymiana hydropopychaczy
2. Wymiana panewek korbowych
3. Sprawdzenie i planowanie głowicy
4. Sprawdzenie zaworów. (w porządku)
5. Wymiana pierścieni na tłokach.
6. Wymiana oleju na Castrol 15W40
Zaznaczam, że przed tymi naprawami, stukało dosyć głośno.
W obecnej chwili dźwięk bardziej przypomina cykanie.
Czy powodem takiego zachowania, może być uszkodzony wtryskiwacz?
Bardzo proszę o pomoc..
[B4 1.9 TD AAZ] Stukanie na rozgrzanym silniku.
- Solskier
- Forum Audi 80
- Posty: 4315
- Rejestracja: 16 sie 2007, 11:25
- Imię: Sebastian
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan quattro
- Silnik: 2,2 AAN
- Lokalizacja: Kłodzko
- Kontakt:
Egr znajduje sie na kolektorze ssacym (zawór egra) - jest połaczony z kolektorem wydechowym za pomoca rurki (charmonijki), a jego sterowanie gdzies w okolicach filtra powietrza, dokładnie nie wiem czy jest w tym samym miejscu co u mnie w TDIku ale powinien byc mniej wiecej w tym samym miejscu a AAZcie. Na foto mojego 1Z zaznaczyłem Ci zawór i jesgo sterowanie beda wygladały u Cieie identycznie, mozesz to spokojnie odłaczyc, zaślepic i robić z tym co chcesz nie bedize miało to wpływu na prace silnka.
Przepraszam, że tak długo się nie odzywałem, ale prowadziłem niewyrównaną walkę z autem...
Już się wszystko wyjaśniło i w końcu nastała oczekiwana CISZA...
Problem był po stronie nowej końcówki wtryskiwacza, która jak się okazało nie była przystosowana do tego typu silnika, mimo tego że w katalogu pisało, że to na 100% to...
PAMIĘTAJCIE...!!!
Do silnika AAZ należy stosować końcówki wtryskiwaczy z oznaczeniem cyfrowym 308
Dodatkowo do wymiany poszły wszystkie podkładki pod wtryskiwaczami, no i oczywiście nie miało to nic wspólnego ze stukami, ale zaślepiłem EGR'a.
Jeszcze raz Panowie, wielkie dzięki.
Już się wszystko wyjaśniło i w końcu nastała oczekiwana CISZA...
Problem był po stronie nowej końcówki wtryskiwacza, która jak się okazało nie była przystosowana do tego typu silnika, mimo tego że w katalogu pisało, że to na 100% to...
PAMIĘTAJCIE...!!!
Do silnika AAZ należy stosować końcówki wtryskiwaczy z oznaczeniem cyfrowym 308
Dodatkowo do wymiany poszły wszystkie podkładki pod wtryskiwaczami, no i oczywiście nie miało to nic wspólnego ze stukami, ale zaślepiłem EGR'a.
Jeszcze raz Panowie, wielkie dzięki.