Sklep Ipart
części samochodowe
Tarcze, hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

[B4 1.9 TD AAZ] Stukanie na rozgrzanym silniku.

ODPOWIEDZ
Awatar użytkownika
MEFISTON
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 19
Rejestracja: 26 cze 2007, 16:16
Lokalizacja: Świdnik
Kontakt:

[B4 1.9 TD AAZ] Stukanie na rozgrzanym silniku.

Post autor: MEFISTON » 07 maja 2008, 08:13

Witam,

Piszę w takiej dziwnej dla mnie sprawie.
Od jakiegoś czasu słychać dziwne stukanie pod maską.
Z tego właśnie powodu wykonanych było kilka rzeczy.

1. Wymiana hydropopychaczy
2. Wymiana panewek korbowych
3. Sprawdzenie i planowanie głowicy
4. Sprawdzenie zaworów. (w porządku)
5. Wymiana pierścieni na tłokach.
6. Wymiana oleju na Castrol 15W40

Zaznaczam, że przed tymi naprawami, stukało dosyć głośno.
W obecnej chwili dźwięk bardziej przypomina cykanie.

Czy powodem takiego zachowania, może być uszkodzony wtryskiwacz?

Bardzo proszę o pomoc..
Pozdrawiam,

Rafał

Awatar użytkownika
Solskier
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 4315
Rejestracja: 16 sie 2007, 11:25
Imię: Sebastian
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan quattro
Silnik: 2,2 AAN
Lokalizacja: Kłodzko
Kontakt:

Post autor: Solskier » 07 maja 2008, 08:47

Wtryskiwacz jak najbardziej moze cykać. Spróbuj jeszcze czy aby nie przypadkiem powodem cykania jest zawór recyrkulacji spalin - egr.

Awatar użytkownika
MEFISTON
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 19
Rejestracja: 26 cze 2007, 16:16
Lokalizacja: Świdnik
Kontakt:

Post autor: MEFISTON » 07 maja 2008, 09:01

Nie bardzo wiem, gdzie mogę znaleźć zawór recyrkulacji spalin.

Czy możesz mi podpowiedzieć?

Czy znajdę to gdzieś przy pompie?
Pozdrawiam,

Rafał

Awatar użytkownika
Solskier
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 4315
Rejestracja: 16 sie 2007, 11:25
Imię: Sebastian
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan quattro
Silnik: 2,2 AAN
Lokalizacja: Kłodzko
Kontakt:

Post autor: Solskier » 07 maja 2008, 09:28

Egr znajduje sie na kolektorze ssacym (zawór egra) - jest połaczony z kolektorem wydechowym za pomoca rurki (charmonijki), a jego sterowanie gdzies w okolicach filtra powietrza, dokładnie nie wiem czy jest w tym samym miejscu co u mnie w TDIku ale powinien byc mniej wiecej w tym samym miejscu a AAZcie. Na foto mojego 1Z zaznaczyłem Ci zawór i jesgo sterowanie beda wygladały u Cieie identycznie, mozesz to spokojnie odłaczyc, zaślepic i robić z tym co chcesz nie bedize miało to wpływu na prace silnka.

Obrazek

Awatar użytkownika
MEFISTON
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 19
Rejestracja: 26 cze 2007, 16:16
Lokalizacja: Świdnik
Kontakt:

Post autor: MEFISTON » 07 maja 2008, 09:40

Czy mam całkiem wywalić egr'a?

Czyściłem i sprawdzałem to podczas napraw i działało poprawnie (tzn otwierało się)
Pozdrawiam,

Rafał

Awatar użytkownika
rczopik2
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 556
Rejestracja: 26 lut 2007, 14:31
Lokalizacja: RSR

Post autor: rczopik2 » 07 maja 2008, 11:25

Wywalić nie, tylko zaślepić egr. Poszukaj było o tym wiele razy.

Awatar użytkownika
MEFISTON
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 19
Rejestracja: 26 cze 2007, 16:16
Lokalizacja: Świdnik
Kontakt:

Post autor: MEFISTON » 07 maja 2008, 21:07

Dziękuję za wszelkie uwagi i podpowiedzi.

Jednakże, wydaje mi się że zaślepienie EGR'a nie rozwiąże mojego problemu.

Czy ma ktoś jeszcze jakieś propozycje?
Pozdrawiam,

Rafał

Awatar użytkownika
hudy
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 4865
Rejestracja: 28 lis 2006, 00:13
Imię: Robert
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.0 ABT
Lokalizacja: Alwernia
Kontakt:

Post autor: hudy » 09 maja 2008, 17:05

sprawdź wtryski.u mnie tak cykało bo jeden wtrysk był popuszczony.teraz jest cisza.

Awatar użytkownika
MEFISTON
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 19
Rejestracja: 26 cze 2007, 16:16
Lokalizacja: Świdnik
Kontakt:

Post autor: MEFISTON » 19 maja 2008, 10:17

Przepraszam, że tak długo się nie odzywałem, ale prowadziłem niewyrównaną walkę z autem... :)

Już się wszystko wyjaśniło i w końcu nastała oczekiwana CISZA... :)

Problem był po stronie nowej końcówki wtryskiwacza, która jak się okazało nie była przystosowana do tego typu silnika, mimo tego że w katalogu pisało, że to na 100% to...

PAMIĘTAJCIE...!!!
Do silnika AAZ należy stosować końcówki wtryskiwaczy z oznaczeniem cyfrowym 308

Dodatkowo do wymiany poszły wszystkie podkładki pod wtryskiwaczami, no i oczywiście nie miało to nic wspólnego ze stukami, ale zaślepiłem EGR'a.

Jeszcze raz Panowie, wielkie dzięki.
Pozdrawiam,

Rafał

ODPOWIEDZ

Wróć do „Silniki TD”


opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl
Prilo.com - Transport międzynarodowy samochodów
Tooles.pl - Sklep z elektronarzędziami
Pilarki akumulatorowe Stiga