[b4 1.9tdi 1z]rozrzad
[80 b4 tdi 1.9] wymiana rozrządu
WITAM. Mam pytanko czy przy wymianie trzeba wyjmować chłodnicę i czy są potrzebne jakieś specjalistyczne klucze typu (torx,imbus) niechcę niespodzianek jak rozbiorę i się okaże że brak mi klucza, ma ktoś może schemat takiego rozrządu byłbym wdzięczny za pomoc
viewtopic.php?t=6951 -zdjęcia rozrządu
co do kluczy to potrzebny ci będzie klucz do rolki napinacza (można go łatwo zrobić) i blaszka do blokady walka rozrządu.
z tego co pamiętam to torxy nie są potrzebne a chłodnicy nie cza wyjmować wystarczy odkręcić trzy śrubki od wentylatora (aby wyszła rolka napinacza)
ampuły są potrzebne do odkręcenia rolki prowadzącej pasek
co do kluczy to potrzebny ci będzie klucz do rolki napinacza (można go łatwo zrobić) i blaszka do blokady walka rozrządu.
z tego co pamiętam to torxy nie są potrzebne a chłodnicy nie cza wyjmować wystarczy odkręcić trzy śrubki od wentylatora (aby wyszła rolka napinacza)
ampuły są potrzebne do odkręcenia rolki prowadzącej pasek
-
- Forum Audi 80
- Posty: 21
- Rejestracja: 04 wrz 2007, 14:03
[80 B4 1,9 TDI 1Z] Wymiana rozrządu.
Witajcie. Bylem dzisiaj u mechanika, który stwierdził, że muszę wymienić rozrząd. Podpowiedzcie czy dobrze zrozumialem... Musze kupic pasek oraz dwie rolki, napinającą i prowadzącą? To będzie cały komplet? Proszę również o podpowiedz na jaka firme postawic.
Pozdrawiam.
[ Dodano: 2007-09-06, 18:34 ]
Acha... przy okazji wymieni mi takze pasek alternatora oraz rolke napinajacą ten pasek. Rowniez nie wiem jaka firma bedzie najlepsza.
Pozdrawiam.
[ Dodano: 2007-09-06, 18:34 ]
Acha... przy okazji wymieni mi takze pasek alternatora oraz rolke napinajacą ten pasek. Rowniez nie wiem jaka firma bedzie najlepsza.
- kilerek 23
- Forum Audi 80
- Posty: 121
- Rejestracja: 19 mar 2007, 16:44
- Lokalizacja: konin
-
- Forum Audi 80
- Posty: 21
- Rejestracja: 04 wrz 2007, 14:03
- MARCIN 80B4
- Audi 80 Klub
- Posty: 895
- Rejestracja: 03 sie 2007, 10:12
- Lokalizacja: Busko
rolka i napinacz tylko "INA" rolka nr 532012210 napinacz 531025130 pasek "contitech" nr kat ct867.
pasek alternatora też proponuje conti 6pk980 rolka febi 01231.
to najlepsza alternatywa dla twojej niuni. nie mam nic do skf chociaż ta firma słynie ale z łożysk do kół a nie z napinaczy.
pasek alternatora też proponuje conti 6pk980 rolka febi 01231.
to najlepsza alternatywa dla twojej niuni. nie mam nic do skf chociaż ta firma słynie ale z łożysk do kół a nie z napinaczy.
Ostatnio zmieniony 08 wrz 2007, 09:34 przez MARCIN 80B4, łącznie zmieniany 1 raz.
- kilerek 23
- Forum Audi 80
- Posty: 121
- Rejestracja: 19 mar 2007, 16:44
- Lokalizacja: konin
[b4 1.9tdi 1z]rozrzad
witam .mam problem z odpaleniem mojej strzaly po tym jak wymienilem uszczelke pod glowica.rozrzad oczywiscie poznaczylem ale na pompie sie zamazal znak i nie jestem teraz pewien czy jest dobrze ustawiona.pompa w moim silniku jest boscha i prosilbym o przeslanie linka lub rysunku z oryginalnymi znakami ustawienia rozrzadu.ja obecnie jestem w anglii i ciezko tu o pomoc i dobrego pompiarza.probuje sam ja uruchomic ale wlasnie potrzebuje rysunka.wiem ze napewno kolo zamachowe ma byc na zero ustawione i dwie pierwsze krzywki w gorze a nie wiem jak pompa ma byc ustawiona.POMOCY
Po pierwsze nigdy w TDI nie robisz znaków tylko wszystko wustawiasz na znaki i blokujesz. Musisz ustawic wał w GMP czyli w okienku w obudowie kaoła zamachowego musi pojawic sie 0 wtedy ustawiasz wałek rozrzadu tak żeby mozna było włożyc płaskownik w naciecie wałka od tyłu i luzujesz srube na kole rozrzadu i lekko zbijasz koło, przez otwór w kole pompy wkładasz srube nie pamietam jakiej srednicy żeby zablokowac pompe. Nastepnie napinasz pasek tylko musisz uwazac żeby nie przestawiać wału. Po tem wyjmujesz wszystkie blokady dokręcasz koło rozrzadu i odpalasz