Sklep Ipart
części samochodowe
Tarcze, hamulce
Sklep Bestdrive
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

[b4 1.9tdi 1z]rozrzad

mario1
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 12
Rejestracja: 18 lip 2007, 11:54
Lokalizacja: Radom

[80 b4 tdi 1.9] wymiana rozrządu

Post autor: mario1 » 06 wrz 2007, 10:51

WITAM. Mam pytanko czy przy wymianie trzeba wyjmować chłodnicę i czy są potrzebne jakieś specjalistyczne klucze typu (torx,imbus) niechcę niespodzianek jak rozbiorę i się okaże że brak mi klucza, ma ktoś może schemat takiego rozrządu byłbym wdzięczny za pomoc

tryni81
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 203
Rejestracja: 13 sie 2007, 11:46

Post autor: tryni81 » 06 wrz 2007, 12:26

viewtopic.php?t=6951 -zdjęcia rozrządu
co do kluczy to potrzebny ci będzie klucz do rolki napinacza (można go łatwo zrobić) i blaszka do blokady walka rozrządu.
z tego co pamiętam to torxy nie są potrzebne a chłodnicy nie cza wyjmować wystarczy odkręcić trzy śrubki od wentylatora (aby wyszła rolka napinacza)
ampuły są potrzebne do odkręcenia rolki prowadzącej pasek

jaceksz8282
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 21
Rejestracja: 04 wrz 2007, 14:03

[80 B4 1,9 TDI 1Z] Wymiana rozrządu.

Post autor: jaceksz8282 » 06 wrz 2007, 18:33

Witajcie. Bylem dzisiaj u mechanika, który stwierdził, że muszę wymienić rozrząd. Podpowiedzcie czy dobrze zrozumialem... Musze kupic pasek oraz dwie rolki, napinającą i prowadzącą? To będzie cały komplet? Proszę również o podpowiedz na jaka firme postawic.
Pozdrawiam.

[ Dodano: 2007-09-06, 18:34 ]
Acha... przy okazji wymieni mi takze pasek alternatora oraz rolke napinajacą ten pasek. Rowniez nie wiem jaka firma bedzie najlepsza.

Awatar użytkownika
kilerek 23
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 121
Rejestracja: 19 mar 2007, 16:44
Lokalizacja: konin

Post autor: kilerek 23 » 06 wrz 2007, 20:01

było to dość szeroko opisywane już nie raz więc poszukaj na forum....

jaceksz8282
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 21
Rejestracja: 04 wrz 2007, 14:03

Post autor: jaceksz8282 » 06 wrz 2007, 22:01

Czy ktos mi podpowie? Szukalem na forum, ale nie znalazlem odpowiedzi.

mario1
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 12
Rejestracja: 18 lip 2007, 11:54
Lokalizacja: Radom

Post autor: mario1 » 07 wrz 2007, 09:51

Dzięki za pomoc czy może ktoś wie jak wyglada ta blaszka do blokowania wałka i czy można ją gdzieś dostać jeszcze podobno jest potrzebny wałek do blokowania pompy jakie są jeggo wymiary średnica i długosc.

tryni81
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 203
Rejestracja: 13 sie 2007, 11:46

Post autor: tryni81 » 07 wrz 2007, 09:53

rolki to radził bym z skf a pasek continetal lub geyts (nie wiem czy dobrze napisałem te nazwy)

tryni81
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 203
Rejestracja: 13 sie 2007, 11:46

Post autor: tryni81 » 07 wrz 2007, 09:57

przecież potrzebne wymiary masz w temacie z linku

Awatar użytkownika
MARCIN 80B4
Audi 80 Klub
Audi 80 Klub
Posty: 895
Rejestracja: 03 sie 2007, 10:12
Lokalizacja: Busko

Post autor: MARCIN 80B4 » 07 wrz 2007, 10:10

rolka i napinacz tylko "INA" rolka nr 532012210 napinacz 531025130 pasek "contitech" nr kat ct867.
pasek alternatora też proponuje conti 6pk980 rolka febi 01231.
to najlepsza alternatywa dla twojej niuni. nie mam nic do skf chociaż ta firma słynie ale z łożysk do kół a nie z napinaczy.
Ostatnio zmieniony 08 wrz 2007, 09:34 przez MARCIN 80B4, łącznie zmieniany 1 raz.

Awatar użytkownika
radi88
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 475
Rejestracja: 12 kwie 2007, 15:29
Lokalizacja: Trójmiasto, Rumia

Post autor: radi88 » 07 wrz 2007, 13:14

Od siebie dodam, ze warto zmienic rowniez kolo pasowe z klinem na wale, uszkodzone ma tendencje do przestawiania sie co powoduje problemy z rozruchem lub ewentualne urwanie sie klina co wrozy klopoty :!: :!: :!: po wymianie obowiazkowo do ustawienia kąt wtrysku.

Awatar użytkownika
kilerek 23
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 121
Rejestracja: 19 mar 2007, 16:44
Lokalizacja: konin

Post autor: kilerek 23 » 07 wrz 2007, 20:11

no właśnie uszkodzone ma tendencje... ale jeżeli ma dobre i nic sie nie dzieje to niema potrzeby... a co do rolek to myśle że SKF i pasek Bosch... napewno pojeździ... pozdrawiam.

przemik
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 608
Rejestracja: 10 sie 2007, 11:16
Lokalizacja: Konskie/Warszawa

Post autor: przemik » 07 wrz 2007, 23:09

Wymienialem przed trzema tygodniami caly komplet + pompa wody.
pasek - Gates lub Contitech - ta sama połka
rolki - SKF
pompa wody - HEPU (wymien - dobrze radze).

mechanik powinien ocenic stan malego kola rozrzadu i wymienic jesli zajdzie potrzeba.

pozdr

przemekb4
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 17
Rejestracja: 13 paź 2007, 11:45
Lokalizacja: bradford UK

[b4 1.9tdi 1z]rozrzad

Post autor: przemekb4 » 14 maja 2008, 22:34

witam .mam problem z odpaleniem mojej strzaly po tym jak wymienilem uszczelke pod glowica.rozrzad oczywiscie poznaczylem ale na pompie sie zamazal znak i nie jestem teraz pewien czy jest dobrze ustawiona.pompa w moim silniku jest boscha i prosilbym o przeslanie linka lub rysunku z oryginalnymi znakami ustawienia rozrzadu.ja obecnie jestem w anglii i ciezko tu o pomoc i dobrego pompiarza.probuje sam ja uruchomic ale wlasnie potrzebuje rysunka.wiem ze napewno kolo zamachowe ma byc na zero ustawione i dwie pierwsze krzywki w gorze a nie wiem jak pompa ma byc ustawiona.POMOCY :-(

WOJTEK26
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 4041
Rejestracja: 01 lut 2007, 08:15
Lokalizacja: Jelenia G

Post autor: WOJTEK26 » 15 maja 2008, 08:48

Po pierwsze nigdy w TDI nie robisz znaków tylko wszystko wustawiasz na znaki i blokujesz. Musisz ustawic wał w GMP czyli w okienku w obudowie kaoła zamachowego musi pojawic sie 0 wtedy ustawiasz wałek rozrzadu tak żeby mozna było włożyc płaskownik w naciecie wałka od tyłu i luzujesz srube na kole rozrzadu i lekko zbijasz koło, przez otwór w kole pompy wkładasz srube nie pamietam jakiej srednicy żeby zablokowac pompe. Nastepnie napinasz pasek tylko musisz uwazac żeby nie przestawiać wału. Po tem wyjmujesz wszystkie blokady dokręcasz koło rozrzadu i odpalasz

przemekb4
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 17
Rejestracja: 13 paź 2007, 11:45
Lokalizacja: bradford UK

Post autor: przemekb4 » 15 maja 2008, 14:16

a powiedz mi wojtek czemu mam luzowac kolo od rozrzadu.dzis ustawilem wlasnie tak jak to opisales i dalej nie pali.zalamka ze tak powiem.tyle razy robilem glowice i pierwszy raz mam takie jaja.

ODPOWIEDZ

Wróć do „Silniki TDi”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl