Sklep Ipart
części samochodowe
Tarcze, hamulce
Sklep Bestdrive
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

[b3 16.td sb] olej w kolektorze wydechowym

ODPOWIEDZ
Marcin 80 b3
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 4
Rejestracja: 15 maja 2008, 10:09

[b3 16.td sb] olej w kolektorze wydechowym

Post autor: Marcin 80 b3 » 15 maja 2008, 10:35

Witam!

Mój problem jest tego rodzaju że sączy się olej z kolektora wydechowego i nie wiem co jest przyczyną. Silnik odpala i pracuje normalnie, nie jest słaby i pali 5, 5-5l na 100km jednak zużywa olej mniej więcej 1litr na 1000km. Dziwne jest to że najprawdopodobniej nie spala tego oleju bo nie puszcza dyma nawet przy wciśnięciu pedału w podłogę, tylko sadze wydmuchuje jak każdy diesel. Sam wyciek nie jest aż tak obfity żeby wyciekło aż tyle oleju bo na osłonie pod silnikiem była nieznaczna plamka. Chciałem jeszcze dodać że jest przedmuch z korka wlewu oleju ale wszyscy mi mówią że w dieslu to norma.
Proszę o pomoc.

Awatar użytkownika
rczopik2
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 556
Rejestracja: 26 lut 2007, 14:31
Lokalizacja: RSR

Post autor: rczopik2 » 15 maja 2008, 10:39

Wygląda na zbyt zużyte pierścienie tłokowe lub uszczelniacze prowadnic zaworowych.
Nie masz oleju w płynie chłodniczym?

Marcin 80 b3
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 4
Rejestracja: 15 maja 2008, 10:09

Post autor: Marcin 80 b3 » 15 maja 2008, 10:45

Właśnie to jest dziwne że nie ma oleju w płynie chłodniczym. Jak i olej tak i płyn są czyste bez żadnych podejrzanych plam lub piany albo jakiegoś nalotu. Korek wlewu oleju jest czarny ze spodu bo wiem że jak się płyn do oleju dostanie to lubi się robić jak kawa z mlekiem. Można zrobić jakąś diagnozę bez zdejmowania głowicy??

Awatar użytkownika
rczopik2
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 556
Rejestracja: 26 lut 2007, 14:31
Lokalizacja: RSR

Post autor: rczopik2 » 15 maja 2008, 11:16

Olej w płynie to trzecia możliwość. Podjedź do dobrego fachowca i zmierz ciśnienie sprężania.
Pamiętaj że przy wymianie pierścieni wymienia się również tłoki jak chcesz jeszcze nim trochu pojeżdzić.

Marcin 80 b3
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 4
Rejestracja: 15 maja 2008, 10:09

Post autor: Marcin 80 b3 » 15 maja 2008, 11:32

Tłoki? no dzięki za wiadomość ale to nie jest zbyt pocieszające. Ile Kosztują tłoki z pierścieniami? jak zmierzę ciśnienie sprężania to się odezwę i będziemy myśleć dalej. chcę nim długo jeździć bo niedawno kupiłem od niemca i teraz wszystko wychodzi że auto długo stało itp.

Awatar użytkownika
Leo
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 3822
Rejestracja: 06 mar 2008, 01:05
Imię: Adam
Model: Inny
Nadwozie: Coupe quattro
Silnik: 2,2 3B
Lokalizacja: Poznań
Kontakt:

Post autor: Leo » 15 maja 2008, 11:53

tłoków się nie wymienia przy wymianie pierścieni, tłoki się wymienia jak robisz szlif cylindrów + wymianę pierścieni. Dokładnie z którego miejsca sączy się ten olej z kolektora? na łączeniu silnik - kolektor czy kolektor turbina ?

Awatar użytkownika
rczopik2
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 556
Rejestracja: 26 lut 2007, 14:31
Lokalizacja: RSR

Post autor: rczopik2 » 15 maja 2008, 14:36

Leo pisze:tłoków się nie wymienia przy wymianie pierścieni, tłoki się wymienia jak robisz szlif cylindrów + wymianę pierścieni. Dokładnie z którego miejsca sączy się ten olej z kolektora? na łączeniu silnik - kolektor czy kolektor turbina ?
Czy kolega słyszał o takim zjawisku jak puchnięcie tłoków?
Ile dasz gwarancji że po 1000-2000 tys. km nie będzie znów pobierał oleju na nowych pierścieniach a starych tłokach. Oczywiście przy szlifie to jest konieczność.
Kolega zrobi pomiary to zobaczymy czy to dolega.

Awatar użytkownika
Leo
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 3822
Rejestracja: 06 mar 2008, 01:05
Imię: Adam
Model: Inny
Nadwozie: Coupe quattro
Silnik: 2,2 3B
Lokalizacja: Poznań
Kontakt:

Post autor: Leo » 15 maja 2008, 15:55

o spuchnięciu słyszał oczywiście.
Moje uno 1.4 ma tak zrobiony silnik i nie pobiera oleju, a przejechał już 30.000 km po wymianie samych pierścieni. tłoki same z siebie nie puchną, także nie puchną z przebiegu tylko z przegrzania i NIE MA SZANS aby tłoki spuchły jeśli silnik nie był przegrzany.
Bardziej istotny jest próg gładzi cylindra, i jeśli taki występuje to się nie wymienia samych pierścieni tylko szlif+tłoki+pierścienie. To jest warunek wymiany tłoków, a także ich zatarcie, rzecz jasna, to tak oczywiste, że pomijam. Jeśli gładzie cylindrów nie mają progów, lub mechanik zaakceptował że progi są ale niewielkie, to można same pierścienie wymienić. Co więcej, niektóre firmy posiadają pierścienie fazowane w ten sposób, aby właśnie próg na cylindrach nie uniemożliwiał tej wymiany. ALe o tym nikt nie mówi, kto remontuje silnik tanim kosztem.
Aha, w mojej S2jce też miałem wymieniane pierśienie oraz honowanie cylindrów, i jakoś chodzi jak złoto przy swojej mocy.

ps2. po 1000 tysiącu kilometrów to prawie każdy silnik jest do wyrzucenia ;)
Ostatnio zmieniony 15 maja 2008, 15:57 przez Leo, łącznie zmieniany 1 raz.

Awatar użytkownika
Groszek_6
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 161
Rejestracja: 03 cze 2007, 14:07
Lokalizacja: Dolnośląskie

Re: [b3 16.td sb] olej w kolektorze wydechowym

Post autor: Groszek_6 » 15 maja 2008, 15:56

Marcin 80 b3 pisze:Witam!

Mój problem jest tego rodzaju że sączy się olej z kolektora wydechowego i nie wiem co jest przyczyną.

Marcin, viewtopic.php?t=16226 poczytaj i sprawdź czy u Ciebie nie jest podobnie. Bo kolejną z przyczyn może być walnięta uszczelka kolektora ;-)
Ostatnio zmieniony 15 maja 2008, 16:05 przez Groszek_6, łącznie zmieniany 1 raz.

Awatar użytkownika
Leo
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 3822
Rejestracja: 06 mar 2008, 01:05
Imię: Adam
Model: Inny
Nadwozie: Coupe quattro
Silnik: 2,2 3B
Lokalizacja: Poznań
Kontakt:

Re: [b3 16.td sb] olej w kolektorze wydechowym

Post autor: Leo » 15 maja 2008, 15:59

Groszek_6 pisze:
Marcin 80 b3 pisze:Witam!

Mój problem jest tego rodzaju że sączy się olej z kolektora wydechowego i nie wiem co jest przyczyną.
Przecież koledze cieknie olej z pod kolektora ssącego...
Groszek, ja widzę tutaj różnicę - Marcin mówi o kolektorze wydechowym, na jakiej podstawie twierdzisz że leci mu ze ssącego ? W innym temacie mówił ? bo nie mogę skojarzyć?

Awatar użytkownika
Groszek_6
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 161
Rejestracja: 03 cze 2007, 14:07
Lokalizacja: Dolnośląskie

Post autor: Groszek_6 » 15 maja 2008, 16:02

Nie nie, dobrze że zwróciłeś mi uwage ;-)
Mój błąd, pomyłka przy odpowiedzi :->

Awatar użytkownika
rczopik2
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 556
Rejestracja: 26 lut 2007, 14:31
Lokalizacja: RSR

Post autor: rczopik2 » 15 maja 2008, 16:12

ps2. po 1000 tysiącu kilometrów to prawie każdy silnik jest do wyrzucenia ;)[/quote]

Co miałeś na myśli Leo przegrzanie ???

Awatar użytkownika
Leo
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 3822
Rejestracja: 06 mar 2008, 01:05
Imię: Adam
Model: Inny
Nadwozie: Coupe quattro
Silnik: 2,2 3B
Lokalizacja: Poznań
Kontakt:

Post autor: Leo » 15 maja 2008, 16:31

przegrzanie - jak sama nazwa wskazuje - za wysoka temperatura materiału, w tym wypadku tłoków, w której następuje trwała zmiana właściwości tegoż. Zbyt długie utrzymywanie obrotów bliskich odcięcia, przeciągła i długotrwała jazda z max prędkością, jazda bez płynu chłodzącego, jazda z niewielką ilością oleju, niewłaściwy skład mieszanki i "pałowanie" silnika...

Marcin 80 b3
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 4
Rejestracja: 15 maja 2008, 10:09

Post autor: Marcin 80 b3 » 16 maja 2008, 09:43

Aby rozwiać Wasze wątpliwości co do przegrzania napiszę, że silnik nie był przegrzany, raz osiągnął temperaturę ok 100 C przy wyjeździe pod długie i ostre wzniesienie i nie włączył się wentylator bo bezpiecznika nie było od niego :/ w każdym bądź razie płynu nie zagotowało, a olej sączy się dokładnie z kolektora wydechowego i to nie z całego tylko z tego cylindra który jest najbliżej podszybia (nie wiem od której strony się w audi liczy cylindry).

ODPOWIEDZ

Wróć do „Silniki TDi”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl