[b3 16.td sb] olej w kolektorze wydechowym
-
- Forum Audi 80
- Posty: 4
- Rejestracja: 15 maja 2008, 10:09
[b3 16.td sb] olej w kolektorze wydechowym
Witam!
Mój problem jest tego rodzaju że sączy się olej z kolektora wydechowego i nie wiem co jest przyczyną. Silnik odpala i pracuje normalnie, nie jest słaby i pali 5, 5-5l na 100km jednak zużywa olej mniej więcej 1litr na 1000km. Dziwne jest to że najprawdopodobniej nie spala tego oleju bo nie puszcza dyma nawet przy wciśnięciu pedału w podłogę, tylko sadze wydmuchuje jak każdy diesel. Sam wyciek nie jest aż tak obfity żeby wyciekło aż tyle oleju bo na osłonie pod silnikiem była nieznaczna plamka. Chciałem jeszcze dodać że jest przedmuch z korka wlewu oleju ale wszyscy mi mówią że w dieslu to norma.
Proszę o pomoc.
Mój problem jest tego rodzaju że sączy się olej z kolektora wydechowego i nie wiem co jest przyczyną. Silnik odpala i pracuje normalnie, nie jest słaby i pali 5, 5-5l na 100km jednak zużywa olej mniej więcej 1litr na 1000km. Dziwne jest to że najprawdopodobniej nie spala tego oleju bo nie puszcza dyma nawet przy wciśnięciu pedału w podłogę, tylko sadze wydmuchuje jak każdy diesel. Sam wyciek nie jest aż tak obfity żeby wyciekło aż tyle oleju bo na osłonie pod silnikiem była nieznaczna plamka. Chciałem jeszcze dodać że jest przedmuch z korka wlewu oleju ale wszyscy mi mówią że w dieslu to norma.
Proszę o pomoc.
-
- Forum Audi 80
- Posty: 4
- Rejestracja: 15 maja 2008, 10:09
Właśnie to jest dziwne że nie ma oleju w płynie chłodniczym. Jak i olej tak i płyn są czyste bez żadnych podejrzanych plam lub piany albo jakiegoś nalotu. Korek wlewu oleju jest czarny ze spodu bo wiem że jak się płyn do oleju dostanie to lubi się robić jak kawa z mlekiem. Można zrobić jakąś diagnozę bez zdejmowania głowicy??
-
- Forum Audi 80
- Posty: 4
- Rejestracja: 15 maja 2008, 10:09
Czy kolega słyszał o takim zjawisku jak puchnięcie tłoków?Leo pisze:tłoków się nie wymienia przy wymianie pierścieni, tłoki się wymienia jak robisz szlif cylindrów + wymianę pierścieni. Dokładnie z którego miejsca sączy się ten olej z kolektora? na łączeniu silnik - kolektor czy kolektor turbina ?
Ile dasz gwarancji że po 1000-2000 tys. km nie będzie znów pobierał oleju na nowych pierścieniach a starych tłokach. Oczywiście przy szlifie to jest konieczność.
Kolega zrobi pomiary to zobaczymy czy to dolega.
- Leo
- Forum Audi 80
- Posty: 3822
- Rejestracja: 06 mar 2008, 01:05
- Imię: Adam
- Model: Inny
- Nadwozie: Coupe quattro
- Silnik: 2,2 3B
- Lokalizacja: Poznań
- Kontakt:
o spuchnięciu słyszał oczywiście.
Moje uno 1.4 ma tak zrobiony silnik i nie pobiera oleju, a przejechał już 30.000 km po wymianie samych pierścieni. tłoki same z siebie nie puchną, także nie puchną z przebiegu tylko z przegrzania i NIE MA SZANS aby tłoki spuchły jeśli silnik nie był przegrzany.
Bardziej istotny jest próg gładzi cylindra, i jeśli taki występuje to się nie wymienia samych pierścieni tylko szlif+tłoki+pierścienie. To jest warunek wymiany tłoków, a także ich zatarcie, rzecz jasna, to tak oczywiste, że pomijam. Jeśli gładzie cylindrów nie mają progów, lub mechanik zaakceptował że progi są ale niewielkie, to można same pierścienie wymienić. Co więcej, niektóre firmy posiadają pierścienie fazowane w ten sposób, aby właśnie próg na cylindrach nie uniemożliwiał tej wymiany. ALe o tym nikt nie mówi, kto remontuje silnik tanim kosztem.
Aha, w mojej S2jce też miałem wymieniane pierśienie oraz honowanie cylindrów, i jakoś chodzi jak złoto przy swojej mocy.
ps2. po 1000 tysiącu kilometrów to prawie każdy silnik jest do wyrzucenia
Moje uno 1.4 ma tak zrobiony silnik i nie pobiera oleju, a przejechał już 30.000 km po wymianie samych pierścieni. tłoki same z siebie nie puchną, także nie puchną z przebiegu tylko z przegrzania i NIE MA SZANS aby tłoki spuchły jeśli silnik nie był przegrzany.
Bardziej istotny jest próg gładzi cylindra, i jeśli taki występuje to się nie wymienia samych pierścieni tylko szlif+tłoki+pierścienie. To jest warunek wymiany tłoków, a także ich zatarcie, rzecz jasna, to tak oczywiste, że pomijam. Jeśli gładzie cylindrów nie mają progów, lub mechanik zaakceptował że progi są ale niewielkie, to można same pierścienie wymienić. Co więcej, niektóre firmy posiadają pierścienie fazowane w ten sposób, aby właśnie próg na cylindrach nie uniemożliwiał tej wymiany. ALe o tym nikt nie mówi, kto remontuje silnik tanim kosztem.
Aha, w mojej S2jce też miałem wymieniane pierśienie oraz honowanie cylindrów, i jakoś chodzi jak złoto przy swojej mocy.
ps2. po 1000 tysiącu kilometrów to prawie każdy silnik jest do wyrzucenia
Ostatnio zmieniony 15 maja 2008, 15:57 przez Leo, łącznie zmieniany 1 raz.
Re: [b3 16.td sb] olej w kolektorze wydechowym
Marcin 80 b3 pisze:Witam!
Mój problem jest tego rodzaju że sączy się olej z kolektora wydechowego i nie wiem co jest przyczyną.
Marcin, viewtopic.php?t=16226 poczytaj i sprawdź czy u Ciebie nie jest podobnie. Bo kolejną z przyczyn może być walnięta uszczelka kolektora
Ostatnio zmieniony 15 maja 2008, 16:05 przez Groszek_6, łącznie zmieniany 1 raz.
- Leo
- Forum Audi 80
- Posty: 3822
- Rejestracja: 06 mar 2008, 01:05
- Imię: Adam
- Model: Inny
- Nadwozie: Coupe quattro
- Silnik: 2,2 3B
- Lokalizacja: Poznań
- Kontakt:
Re: [b3 16.td sb] olej w kolektorze wydechowym
Groszek, ja widzę tutaj różnicę - Marcin mówi o kolektorze wydechowym, na jakiej podstawie twierdzisz że leci mu ze ssącego ? W innym temacie mówił ? bo nie mogę skojarzyć?Groszek_6 pisze:Przecież koledze cieknie olej z pod kolektora ssącego...Marcin 80 b3 pisze:Witam!
Mój problem jest tego rodzaju że sączy się olej z kolektora wydechowego i nie wiem co jest przyczyną.
- Leo
- Forum Audi 80
- Posty: 3822
- Rejestracja: 06 mar 2008, 01:05
- Imię: Adam
- Model: Inny
- Nadwozie: Coupe quattro
- Silnik: 2,2 3B
- Lokalizacja: Poznań
- Kontakt:
przegrzanie - jak sama nazwa wskazuje - za wysoka temperatura materiału, w tym wypadku tłoków, w której następuje trwała zmiana właściwości tegoż. Zbyt długie utrzymywanie obrotów bliskich odcięcia, przeciągła i długotrwała jazda z max prędkością, jazda bez płynu chłodzącego, jazda z niewielką ilością oleju, niewłaściwy skład mieszanki i "pałowanie" silnika...
-
- Forum Audi 80
- Posty: 4
- Rejestracja: 15 maja 2008, 10:09
Aby rozwiać Wasze wątpliwości co do przegrzania napiszę, że silnik nie był przegrzany, raz osiągnął temperaturę ok 100 C przy wyjeździe pod długie i ostre wzniesienie i nie włączył się wentylator bo bezpiecznika nie było od niego w każdym bądź razie płynu nie zagotowało, a olej sączy się dokładnie z kolektora wydechowego i to nie z całego tylko z tego cylindra który jest najbliżej podszybia (nie wiem od której strony się w audi liczy cylindry).