Sklep Ipart
części samochodowe
Tarcze, hamulce
Sklep Bestdrive
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

[b4 1.9 1Z] Modyfikacje - Wycinka katalizatora

Pomysły, pytania, spostrzeżenia odnośnie tuningu zawieszenia, silnika, układu napędowego.
DRED
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 1040
Rejestracja: 23 lis 2006, 09:23
Lokalizacja: stolica

Post autor: DRED » 07 lut 2008, 20:55

sam stożek też Ci praktycznie nic nie da
co z tego , że będzie dostawał więcej powietrza jak nie będzie podawał więcej paliwa??
tak na dobrą sprawę , by uzyskac efekt musiałbyś "udrożnić" wydech czyli wyciąć katy i tłumiki i zostawić końcowy przelotowy ( przy niskich mocach) lub zwiększyć do 2.5-3/3.5 calowych wydechów ( tutaj już mowa o nieco większej mocy rzędu 300PS 2.5 cala jakies 400 3 cale i tak na dobrą sprawę 3 cale stykną nawet do 700 koni ale coponiektórzy robią i 3.5 cala ;-p
potem dorzucić stożex i dolać paliwa wtedy odczujesz efekt i jakiś odczuwalny przyrost mocy będzie .

pozdro

Megster
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 77
Rejestracja: 07 lut 2008, 22:15

Post autor: Megster » 07 lut 2008, 22:18

Strumienice i stożki są dobre na poprawę smopoczucia, a nie osiągów samochodu <ok>

Awatar użytkownika
Swirek87
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 165
Rejestracja: 20 maja 2008, 18:47
Lokalizacja: Okolice Rzeszowa

Post autor: Swirek87 » 20 maja 2008, 18:54

Kurcze kazdy mowi co innego i niewiem teraz czy zakladac strumienice w swoim:) :-)

Awatar użytkownika
willi
Audi 80 Klub
Audi 80 Klub
Posty: 989
Rejestracja: 01 wrz 2007, 18:12
Lokalizacja: KONOTOP-LUBUSKIE

Post autor: willi » 20 maja 2008, 20:01

zakłądaj zakładaj ja tam odczuwam rużnice

Awatar użytkownika
Krycha
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 5244
Rejestracja: 27 sty 2007, 18:47
Imię: Krystian
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.6 ABC
Lokalizacja: Starachowice
Kontakt:

Post autor: Krycha » 20 maja 2008, 23:29

Swirek87, Wywal kata, wspawaj rurkę albo załóż przelotówkę za 50zł i będziesz 200zł do przodu, taki są plusy wywalenia kata :mrgreen:

Awatar użytkownika
hudy
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 4865
Rejestracja: 28 lis 2006, 00:13
Imię: Robert
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.0 ABT
Lokalizacja: Alwernia
Kontakt:

Post autor: hudy » 22 maja 2008, 12:47

panowie a wogóle jak jest zamontowany katalizator jest przykręcony czy wspawany.u mnie w okolicy jest koleś który za ok 50zł wycina środek w katalizatorze i zamiest tego wstawia rure i spowrotem to wszytko zaspawywuje.zstanawiam sie tylko jak to jest mocowane bo musze mu dostarczyć katalizator na miejsce...

Awatar użytkownika
Krycha
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 5244
Rejestracja: 27 sty 2007, 18:47
Imię: Krystian
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.6 ABC
Lokalizacja: Starachowice
Kontakt:

Post autor: Krycha » 22 maja 2008, 13:02

Jest przykręcany od strony silnika, i skręcony obejmą z drugiej strony. Ale życzę powodzenia w odkręcaniu tych zardzewiałych śrub. Raczej będziesz musiał je uciąć.

marcinelk13
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 1567
Rejestracja: 28 gru 2006, 12:05
Lokalizacja: ...

Post autor: marcinelk13 » 23 maja 2008, 14:40

nie będę zakładał nowego tematu, ale chciałbym się dowiedzieć czy te "strumienice" z allegro są czegoś warte :?: chciałbym wyciąć kata i wsadzić tam strumienice, czy to ma jakiś sens ? czy lepiej wspawać jakąś rurke ? proszę o jak najszybszą odpowiedź <ok>


http://www.allegro.pl/item366430315_str ... _45zl.html <---------- czy można wspawać taką strumienice ? nie będzie się nic działo ?

Awatar użytkownika
Krycha
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 5244
Rejestracja: 27 sty 2007, 18:47
Imię: Krystian
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.6 ABC
Lokalizacja: Starachowice
Kontakt:

Post autor: Krycha » 23 maja 2008, 16:04

marcinelk13, Było nie raz na forum, lepiej wstawić rurkę niż strumienicę :mrgreen:

Awatar użytkownika
Swirek87
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 165
Rejestracja: 20 maja 2008, 18:47
Lokalizacja: Okolice Rzeszowa

Post autor: Swirek87 » 24 maja 2008, 15:28

Mi sie wydaje ze strumienica jest trochu lepsza od zwyklej rurki:)takie jest moje odczucie bo jednak strumienica robi zawirowanie w ukladzie

Awatar użytkownika
cygan
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 132
Rejestracja: 13 wrz 2007, 17:45
Lokalizacja: Pułtusk

Post autor: cygan » 29 maja 2008, 22:36

Ja tak w kwestii organizacyjnej troche, szczególnie dla tych co przeczytają temat postu i ostatnią odpowiedź. Czytajcie cały temat i dopiero odpisujcie - taka moja prosba, bo myslę, że nie tylko mnie ale innych czytających też drażni 10 postów z takim samym pytaniem...Przez to temat się rozrasta do gigantycznych rozmiarów a nie wnosi nowych informacji.

To taka moja dygresja po przeczytaniu tego tematu...

zaczek
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 64
Rejestracja: 23 kwie 2008, 18:35
Lokalizacja: Wrocław

Post autor: zaczek » 04 cze 2008, 13:49

A jesli chdzi o zakladanie strumienicy, to czy nie lepiej jesli kat nie jest z zewnatrz przerdzewialy poprostu jak ktos wczesniej pisal wybic jego srodek rurka i mlotkiem, to co wypadnie sprzedac (z tego co wiem to jest tam troche platyny) i zalozyc spowrotem :?:

Awatar użytkownika
dejaq
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 22
Rejestracja: 31 sty 2008, 14:23

Post autor: dejaq » 13 cze 2008, 13:05

Właśnie wywaliłem kata - okazało sie że był pokruszony (wszytko latało i przytykało przelot). Założyłem w to miejsce mały tłumik - w wersji ABT na początku produkcji można było dostać wersję z katalizatorem lub z tłumikiem w tym miescu. Koszt to 52PLN.

Pierwsze wrażenie:
- napewno mocniejszy i nie muli przy większych obrotach
- trochę zaczyna brkowac gazu przy wciśnięciu w dechę (mam takie wskaźnik zamontowany co mi pokazuje sygnał z lambdy) - stawiam na leprze napełnianie komór spalania więc bedzie trzeba popuściś trohcę gaz w drodze powrotnej.

Wniski:
- narazie jeszcze za wcześnie ale za pare dni dam znać

Gebel
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 25
Rejestracja: 26 lip 2008, 09:49
Lokalizacja: Śląsk

Post autor: Gebel » 27 lip 2008, 11:29

strumiennica zwiększa moment obrotowy silnika od 20 do 25% koniki zostają takie jekie są :mrgreen:[/quote]

Kolego, jak pokażesz mi wykres z hamowni to uwierzę a pozostałym zainteresowanym polecam stronę tunera Chojnackiego u którego robiłem jedno z aut. Jeżeli był przyrost momentu po założeniu strumiennic to do 6% a wykres był poszarpany i łączyło się to ze spadkiem mocy o ok 8-10% więc całkowity bezsens. 20-25% przyrostu to jakaś bajka wyssana z palca.

Awatar użytkownika
tomek1982
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 1527
Rejestracja: 09 maja 2008, 11:45
Lokalizacja: Marki

Post autor: tomek1982 » 27 lip 2008, 16:52

Zgadzam się z Gebelem nie prawdąjest to że wkladanie strumiennicy poprawia co kolwiek
Jedyna nie kożyść z tego taka ze na przeglądzie mogą sie czepnąć ze nie masz kata tak wiec lepiej wywal srodek z kata i tak jezdzij ja tam kupilem kata nowego znanej firmy za 300 jakis tam standardowy i jest ok

ODPOWIEDZ

Wróć do „Tuning mechaniczny”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl