[b4 1.9 1Z] Modyfikacje - Wycinka katalizatora
sam stożek też Ci praktycznie nic nie da
co z tego , że będzie dostawał więcej powietrza jak nie będzie podawał więcej paliwa??
tak na dobrą sprawę , by uzyskac efekt musiałbyś "udrożnić" wydech czyli wyciąć katy i tłumiki i zostawić końcowy przelotowy ( przy niskich mocach) lub zwiększyć do 2.5-3/3.5 calowych wydechów ( tutaj już mowa o nieco większej mocy rzędu 300PS 2.5 cala jakies 400 3 cale i tak na dobrą sprawę 3 cale stykną nawet do 700 koni ale coponiektórzy robią i 3.5 cala ;-p
potem dorzucić stożex i dolać paliwa wtedy odczujesz efekt i jakiś odczuwalny przyrost mocy będzie .
pozdro
co z tego , że będzie dostawał więcej powietrza jak nie będzie podawał więcej paliwa??
tak na dobrą sprawę , by uzyskac efekt musiałbyś "udrożnić" wydech czyli wyciąć katy i tłumiki i zostawić końcowy przelotowy ( przy niskich mocach) lub zwiększyć do 2.5-3/3.5 calowych wydechów ( tutaj już mowa o nieco większej mocy rzędu 300PS 2.5 cala jakies 400 3 cale i tak na dobrą sprawę 3 cale stykną nawet do 700 koni ale coponiektórzy robią i 3.5 cala ;-p
potem dorzucić stożex i dolać paliwa wtedy odczujesz efekt i jakiś odczuwalny przyrost mocy będzie .
pozdro
- hudy
- Forum Audi 80
- Posty: 4865
- Rejestracja: 28 lis 2006, 00:13
- Imię: Robert
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 2.0 ABT
- Lokalizacja: Alwernia
- Kontakt:
panowie a wogóle jak jest zamontowany katalizator jest przykręcony czy wspawany.u mnie w okolicy jest koleś który za ok 50zł wycina środek w katalizatorze i zamiest tego wstawia rure i spowrotem to wszytko zaspawywuje.zstanawiam sie tylko jak to jest mocowane bo musze mu dostarczyć katalizator na miejsce...
-
- Forum Audi 80
- Posty: 1567
- Rejestracja: 28 gru 2006, 12:05
- Lokalizacja: ...
nie będę zakładał nowego tematu, ale chciałbym się dowiedzieć czy te "strumienice" z allegro są czegoś warte :?: chciałbym wyciąć kata i wsadzić tam strumienice, czy to ma jakiś sens ? czy lepiej wspawać jakąś rurke ? proszę o jak najszybszą odpowiedź <ok>
http://www.allegro.pl/item366430315_str ... _45zl.html <---------- czy można wspawać taką strumienice ? nie będzie się nic działo ?
http://www.allegro.pl/item366430315_str ... _45zl.html <---------- czy można wspawać taką strumienice ? nie będzie się nic działo ?
Ja tak w kwestii organizacyjnej troche, szczególnie dla tych co przeczytają temat postu i ostatnią odpowiedź. Czytajcie cały temat i dopiero odpisujcie - taka moja prosba, bo myslę, że nie tylko mnie ale innych czytających też drażni 10 postów z takim samym pytaniem...Przez to temat się rozrasta do gigantycznych rozmiarów a nie wnosi nowych informacji.
To taka moja dygresja po przeczytaniu tego tematu...
To taka moja dygresja po przeczytaniu tego tematu...
Właśnie wywaliłem kata - okazało sie że był pokruszony (wszytko latało i przytykało przelot). Założyłem w to miejsce mały tłumik - w wersji ABT na początku produkcji można było dostać wersję z katalizatorem lub z tłumikiem w tym miescu. Koszt to 52PLN.
Pierwsze wrażenie:
- napewno mocniejszy i nie muli przy większych obrotach
- trochę zaczyna brkowac gazu przy wciśnięciu w dechę (mam takie wskaźnik zamontowany co mi pokazuje sygnał z lambdy) - stawiam na leprze napełnianie komór spalania więc bedzie trzeba popuściś trohcę gaz w drodze powrotnej.
Wniski:
- narazie jeszcze za wcześnie ale za pare dni dam znać
Pierwsze wrażenie:
- napewno mocniejszy i nie muli przy większych obrotach
- trochę zaczyna brkowac gazu przy wciśnięciu w dechę (mam takie wskaźnik zamontowany co mi pokazuje sygnał z lambdy) - stawiam na leprze napełnianie komór spalania więc bedzie trzeba popuściś trohcę gaz w drodze powrotnej.
Wniski:
- narazie jeszcze za wcześnie ale za pare dni dam znać
strumiennica zwiększa moment obrotowy silnika od 20 do 25% koniki zostają takie jekie są :mrgreen:[/quote]
Kolego, jak pokażesz mi wykres z hamowni to uwierzę a pozostałym zainteresowanym polecam stronę tunera Chojnackiego u którego robiłem jedno z aut. Jeżeli był przyrost momentu po założeniu strumiennic to do 6% a wykres był poszarpany i łączyło się to ze spadkiem mocy o ok 8-10% więc całkowity bezsens. 20-25% przyrostu to jakaś bajka wyssana z palca.
Kolego, jak pokażesz mi wykres z hamowni to uwierzę a pozostałym zainteresowanym polecam stronę tunera Chojnackiego u którego robiłem jedno z aut. Jeżeli był przyrost momentu po założeniu strumiennic to do 6% a wykres był poszarpany i łączyło się to ze spadkiem mocy o ok 8-10% więc całkowity bezsens. 20-25% przyrostu to jakaś bajka wyssana z palca.