Sklep Ipart
części samochodowe
Tarcze, hamulce
Sklep Bestdrive
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

[B4 1.9TD AZZ]co to za elementy ??

ODPOWIEDZ
Awatar użytkownika
junglist
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 241
Rejestracja: 01 paź 2007, 03:06
Lokalizacja: Łódź

[B4 1.9TD AZZ]co to za elementy ??

Post autor: junglist » 28 maja 2008, 18:19

Witam :D

Po przeczytaniu paru postów z tego działu wzięło mnie na popatrzenie pod machę...
Znalazłem kilka rzeczy (silnik i takie tam ... <ok> )

Oczywistą modyfikacją na "pierwszy raz" jest przekręcenie pina w LDA...



Obrazek
Niestety wnioskuję że muszę dokupić "górę" do LDA bo to płaskie to zaślepka, tak??
Przy pompie jest jeszcze czujnik(ten element na samej górze) który załącza się przy wciśnięciu pedału gazu - do czego to to??? mam jakiś komputer czy co??
Pompa jest świeżo po regeneracji więc nie chce nic popsuć <urodziny> i niepotrzebnie rozkręcać...



Obrazek
Znalazłem też tzw turbiączkę <ok> . Po lewej stronie na dole znalazłem WG (caaaaałe w czarnym-brudzącym) i wiem że ma to za zadanie sterować upustem spalin - regulacja ciśnienia turbosprężarki.
Pytanie brzmi do czego w takim razie jest ten czujnik z którego wychodzi rurka w pancerzyku(na zdięciu).

Rurka przechodzi dalej do takiego dziwnego czegoś ;-D - co to to jest ??
Obrazek
Poprzedni właściciel uciął kabelek od tego czegoś(ślady chamskiego cięcia w gumowym pancerzu wtyczki).
Czarny wąż z tego czegoś :-D idzie dalej do takiej "puszki"(fachowo :-D) na której jest zbiornik do płynu hamulcowego...

Suma sumarum chciałem zwiększyć parcie turbociśnieniówki, zwiększyć dawkę paliwa na pompie i BOOST pin trza dołożyć.

DZięki z GÓry za wyjaśnienie :-D

Turbawka to KKK K14.

Czy odkręcenie turbiny od bloku silnika, wyczyszczenie(z zewnątrz) i monatarz wiąże się z wizytą u SPECJOLOGA czy można to zrobić samemu...

Jak ewentualnie przeczyścić WestGate... bo chyba jest zapchany...
Ostatnio zmieniony 29 maja 2008, 01:22 przez junglist, łącznie zmieniany 1 raz.

Awatar użytkownika
kyjo
Audi 80 Klub
Audi 80 Klub
Posty: 877
Rejestracja: 23 wrz 2007, 11:01
Lokalizacja: RKR

Post autor: kyjo » 28 maja 2008, 22:16

przyznam ze nie widzoialem tego silnika na zywo jeszcze ale na 1 zdj masz takie jakby sterowanie dawką na wolnych obrotach po puszczeniu nogi z gazu które jakby obcina zbędną dawke paliwa.
na 2 zdjęciu chyba ci chodzi o zawór EGR o ile dobrze cie rozumie a na 3 to jest chyba N75 choć nie jestem pewny ja to w AAZecie wygląda

jak sie myle niech mnie ktoś poprawi

Awatar użytkownika
Solskier
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 4315
Rejestracja: 16 sie 2007, 11:25
Imię: Sebastian
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan quattro
Silnik: 2,2 AAN
Lokalizacja: Kłodzko
Kontakt:

Post autor: Solskier » 29 maja 2008, 08:13

Pierwsza fota ograniczenie dawki... Druga Fota zawór recyrkulacji spalin EGR czyli tak jak pisze kolega kyjo
kyjo pisze:jak sie myle niech mnie ktoś poprawi
No to juz poprawiam :-P
kyjo pisze:a na 3 to jest chyba N75 choć nie jestem pewny ja to w AAZecie wygląda
A trzecia fota jest to elektorzawór N18 sterujacy zaworem na kolektorze (czyli w skrócie jest to sterowanie EGRa)... W AAZecie nie ma zaworu N75.

[ Dodano: 2008-05-29, 08:16 ]
junglist pisze:Niestety wnioskuję że muszę dokupić "górę" do LDA bo to płaskie to zaślepka, tak??
Masz rodzaj pompy bez LDA i chociaz raz w rzyciu taka widzialem na zywo w AAZecie to watpie aby byla mozliwosc załozenia LDA, bo przeciez cala pompa pracuje na innej zasadzie... chyba ze jak odkrecisz góre i bedizesz mial płaski czpień to wtedy mozna próbować.

Awatar użytkownika
kyjo
Audi 80 Klub
Audi 80 Klub
Posty: 877
Rejestracja: 23 wrz 2007, 11:01
Lokalizacja: RKR

Post autor: kyjo » 30 maja 2008, 21:43

Solskier, no to wszystko już wyjasniłeś <piwo>

Awatar użytkownika
junglist
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 241
Rejestracja: 01 paź 2007, 03:06
Lokalizacja: Łódź

Post autor: junglist » 31 maja 2008, 02:22

Czy odkręcenie turbiny od bloku silnika, wyczyszczenie(z zewnątrz), sprawdzenie-przeczyszczenie WestGate i montaż wiąże się z wizytą u SPECJOLOGA czy można to zrobić samemu...

Adamm
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 355
Rejestracja: 10 sty 2008, 23:28
Lokalizacja: Warszawa - Rembertów

Post autor: Adamm » 31 maja 2008, 07:28

junglist, jesli masz troszke pojecia o grzebaniu w aucie to dasz sobie spokojnie rade ze zdjeciuem turbawki

pamietac trzeba po jej zalozeniu zebykrecic silnikiem bez odpalania (odlaczyc zawor odcinajacy) przez dluzsza chwile zeby pompa oleju napompowala olej do turbiny


a jesli chcesz sie bawic swoim AAZtem to zajrzyj na forum.vwgolf.pl tam masz bardzo duzo napisane na temat modow w AAZ ktore pozwalaja przekroczyc 100 KM

Awatar użytkownika
junglist
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 241
Rejestracja: 01 paź 2007, 03:06
Lokalizacja: Łódź

Post autor: junglist » 20 cze 2008, 03:30

rozkręciłem pompę i .................... dupa... komora gdzie jest boostpin jest pusta, bez żadnych wlotów. czyli pompa byłaby do wymiany...

żal mi troche teraz jej wymeniać bo dopiero po regeneracji ;/;/;/;/ żaL


AHA ostatnio założyłem wskaźnik BOOST:
http://pl.youtube.com/watch?v=NbXOBNXZFCQ

ODPOWIEDZ

Wróć do „Silniki TD”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl