[80 B4 2.0 ABT]VDO Zegary
- killer0123
- Forum Audi 80
- Posty: 192
- Rejestracja: 08 maja 2007, 19:11
- Lokalizacja: Białystok
Darek_32 pisze:Może być VDO, może dyć UN4, ważne żeby od benzyny - przekładasz i śmigasz! :mrgreen:
zapomniałes o tym że musi to być silnk R4/5 bo od V6 nie będzie działać bo są tam dwie cewki zapłonowe i kontrola ciśnienia oleju jest inaczej rozwiązana.
mih pisze:ja tez mialem big bena ale po wielu wysilkach mam obrotek, tylko ze zegarek cyfrowy mam wylany
mozna cos z tym zrobic zeby dzialal
co do zegarka kup nowy na allegro koszt około 30 zł i bedzie jak nowy
oczywiście, wszystko jest przygotowane poza chyba pinami od sygnału, popatrztu
Też mi pasuje wymienić big-bena na obrotomierz, ale nie wiem czy całe zegary wymieniać czy obrotomierz. Licznik kilometrów mi nawala, mini-check nie działa i nie wiem czy się w tym grzebać czy wymienić po prostu wszystko.
Na alledrogo sprzedaje gość za 400 zł - czy to normalna cena czy jakaś wygórowana ?
Co z licznikiem kilometrów, da się to jakoś przestawić na ten stan który mam obecnie ?
Jeżeli gdzieś jest to opisane to poproszę o link, bo tematów o obrotomierzach jest sporo, ale dotyczą przekładania samego obrotomierza.
Na alledrogo sprzedaje gość za 400 zł - czy to normalna cena czy jakaś wygórowana ?
Co z licznikiem kilometrów, da się to jakoś przestawić na ten stan który mam obecnie ?
Jak nie są przygotowane to jak je przygotować ?wszystko jest przygotowane poza chyba pinami od sygnału
Jeżeli gdzieś jest to opisane to poproszę o link, bo tematów o obrotomierzach jest sporo, ale dotyczą przekładania samego obrotomierza.
Przekładka obrotka jak i naprawa kilometromierza jest prosta, wystarczy cierpliwie patrzeć co i jak się rozkręca oraz umiejętnie używać lutownicy. Fakt, postów na tym forum było na ten temat wiele - polecam: viewtopic.php?t=678&postdays=0&postorde ... rz&start=0 oraz viewtopic.phpt=1322&postdays=0&postorde ... ik&start=0 Do tego zachęcam do odwiedzania i korzystania z działu download w Centrum Audi 80 - macie, a nie wiecie co.
Jako posiadający pewne złe i dobre doświadczenia z zegarami nadmienię:
- 400zł za zegary to dużo za dużo - jeszcze 200 jakoś ujdzie, ale taniej też da sie znaleźć;
- znajdźcie na allegro gościa o nicu "jaros13" - chłopaki z Trzebnicy, ciągną tylko 80-tki na części - rzeczowi, znają się na robocie, a jak czegoś nie mają, to pytać - jak będą mieli to wystawią
- do przekłądki obrotka polecałbym kupno tzw. "anglika", bo aby obrotek działał trzeba mu wlutować 6 pinów w waszą płytę główną - ścieżki i dzierki są. Oczywiscie odpowiednich pinów można szukać w sklepach, jednak czytałem, że bywają problemy z ich odpowiednim doborem. Obrotek potrzebuje 4, zegarek 2. Do tego należy "spiąć" ze sobą dwa inne piny, ale nowy zegarek miał podświetlenie, no i oczywiście wkręcić mu żarówkę. Wszystko to jest w opisach kolegi Corba.
- kilometromierze padają głównie przez zmine luty - trzeba rozbebeszyc wszystko do płytki i poprawić lut po lucie, dodać troszkę nowej cyny - u mnie pomogło. To chyba tyle...
A - ktoś pytał o wylany cyfrowy - jak sam się przekonałem to jest bardzo delikatna częśc. Nie da sie tego naprawić, konieczna jest wymiana. Dostanie samego zegarka graniczy z niemożliwością (wiem, bo przez 4 miesiące próbowałem kupić). Ktoś radził zakup małego wyświetlacza LCD o takich/podobnych rozmiarach i lekkie elektroniczne rezanko by to podpiąć. Ja zdobyłem nowy obrotek z bardzo rzeźkim zegarkiem.
Jako posiadający pewne złe i dobre doświadczenia z zegarami nadmienię:
- 400zł za zegary to dużo za dużo - jeszcze 200 jakoś ujdzie, ale taniej też da sie znaleźć;
- znajdźcie na allegro gościa o nicu "jaros13" - chłopaki z Trzebnicy, ciągną tylko 80-tki na części - rzeczowi, znają się na robocie, a jak czegoś nie mają, to pytać - jak będą mieli to wystawią
- do przekłądki obrotka polecałbym kupno tzw. "anglika", bo aby obrotek działał trzeba mu wlutować 6 pinów w waszą płytę główną - ścieżki i dzierki są. Oczywiscie odpowiednich pinów można szukać w sklepach, jednak czytałem, że bywają problemy z ich odpowiednim doborem. Obrotek potrzebuje 4, zegarek 2. Do tego należy "spiąć" ze sobą dwa inne piny, ale nowy zegarek miał podświetlenie, no i oczywiście wkręcić mu żarówkę. Wszystko to jest w opisach kolegi Corba.
- kilometromierze padają głównie przez zmine luty - trzeba rozbebeszyc wszystko do płytki i poprawić lut po lucie, dodać troszkę nowej cyny - u mnie pomogło. To chyba tyle...
A - ktoś pytał o wylany cyfrowy - jak sam się przekonałem to jest bardzo delikatna częśc. Nie da sie tego naprawić, konieczna jest wymiana. Dostanie samego zegarka graniczy z niemożliwością (wiem, bo przez 4 miesiące próbowałem kupić). Ktoś radził zakup małego wyświetlacza LCD o takich/podobnych rozmiarach i lekkie elektroniczne rezanko by to podpiąć. Ja zdobyłem nowy obrotek z bardzo rzeźkim zegarkiem.
- killer0123
- Forum Audi 80
- Posty: 192
- Rejestracja: 08 maja 2007, 19:11
- Lokalizacja: Białystok
cena ta jest duzo za duża chyba że jest to licznik z AC/BC. cena normalnego z mini checkiem powinna wahać się od 150 do 250 złBrick pisze:Na alledrogo sprzedaje gość za 400 zł - czy to normalna cena czy jakaś wygórowana ?
Jeżeli kupisz licznik UN4 to nie cofniesz kilometrów ze wzglądu na inną budowe (sposób mocowania wskazówki prędkościomierza), w VDO można cofnąć go bez większych problemów.Brick pisze:Co z licznikiem kilometrów, da się to jakoś przestawić na ten stan który mam obecnie ?
W wiązce dochodzącej do licznika jest sygnał obrotów a więc zostaje tylko podłącznie kostek i będzie śmigać na 100%. Sposób przeróbki "Big Bena" na obrotomierz znajduje się w dziale download.Brick pisze:Jak nie są przygotowane to jak je przygotować ?
Witam,
Mam pytanie. Do swojej B4 ( poprzednio zegary z "Big Benem") wrzuciłem zegary z B3. Wygląda że wszystko jest OK: Prędkościomierz działa ( ok 5 km/h innaczej wskazuje niż GPS)podświetlenie , obrotomierz i zegarek także. Nurtuje mnie jedna rzecz. We wiązce są 3 kostki do podłaczenia zegarów: niebieska, zółta i biała. W zegarach z B3 można tylko podłaczyć żółtąi niebieską. W związku z tym co mi może nie działać? Jedna rzecz to chyba ciśnienie oleju. Po przekręceniu kluczyka ta kontrolka nie zapala się.
Pozdrawiam
Mam pytanie. Do swojej B4 ( poprzednio zegary z "Big Benem") wrzuciłem zegary z B3. Wygląda że wszystko jest OK: Prędkościomierz działa ( ok 5 km/h innaczej wskazuje niż GPS)podświetlenie , obrotomierz i zegarek także. Nurtuje mnie jedna rzecz. We wiązce są 3 kostki do podłaczenia zegarów: niebieska, zółta i biała. W zegarach z B3 można tylko podłaczyć żółtąi niebieską. W związku z tym co mi może nie działać? Jedna rzecz to chyba ciśnienie oleju. Po przekręceniu kluczyka ta kontrolka nie zapala się.
Pozdrawiam
-
- Forum Audi 80
- Posty: 364
- Rejestracja: 11 kwie 2009, 11:05
- Lokalizacja: Chełm
Ta biała kostka jest bodajże do board komputera.kdabro10 pisze:Witam,
Mam pytanie. Do swojej B4 ( poprzednio zegary z "Big Benem") wrzuciłem zegary z B3. Wygląda że wszystko jest OK: Prędkościomierz działa ( ok 5 km/h innaczej wskazuje niż GPS)podświetlenie , obrotomierz i zegarek także. Nurtuje mnie jedna rzecz. We wiązce są 3 kostki do podłaczenia zegarów: niebieska, zółta i biała. W zegarach z B3 można tylko podłaczyć żółtąi niebieską. W związku z tym co mi może nie działać? Jedna rzecz to chyba ciśnienie oleju. Po przekręceniu kluczyka ta kontrolka nie zapala się.
Pozdrawiam
kdabro10, zapewne ta wtyczka jest od mini checka, a nie board computera, no chyba, że go miałes wcześniej. W tym liczniku od b3 nie było mini checka, po przekręceniu licznika masz 2 migające na górze kontrolki, a w tym z mini checkiem były 3 i jeszcze brzęczek. jeśli sę nie myle, da się go przełożyć do zegara z b3, bo obydwa się wyjmują, ale nie wiem, czy w tym zegarze z b3 są piny na płytce <ok> 8-)
możesz się rozejrzeć z tyłu liczników, może po prostu da się przekręcić mini checka. A jeśli wiesz, że sobie poradzisz,to przełóż obrotomierz. jak nie wiesz, jak zrobić, to opis masz na http://www.centrum.audi80.pl/ w dziale download, tylko musisz się zarejestrować. <ok> 8-)