Sklep Ipart
części samochodowe
Tarcze, hamulce
Sklep Bestdrive
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

[80 B4 2.0 ABT]VDO Zegary

Awatar użytkownika
danielb4
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 23
Rejestracja: 30 maja 2008, 09:18
Lokalizacja: Kraków

Post autor: danielb4 » 04 cze 2008, 07:19

Ok dzięki za info...w takim razie szukam okazji,kupuje i zakładam do niuni:-)

Awatar użytkownika
mih
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 81
Rejestracja: 07 sty 2008, 15:57
Lokalizacja: Nowy Dwór Gdański

Post autor: mih » 04 cze 2008, 09:49

jesli mozna to podlacze sie do tematu??:)
ja tez mialem big bena ale po wielu wysilkach mam obrotek, tylko ze zegarek cyfrowy mam wylany :cry:
mozna cos z tym zrobic zeby dzialal :?: pozdr

edd
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 351
Rejestracja: 23 gru 2007, 10:30
Lokalizacja: GDANSK

Post autor: edd » 04 cze 2008, 10:31

jak zegarek ci sie wylal to cieklego krysztalu jaz tam nie wlejesz spowrotem napewno wiec tylko wymiana na nowy ;-)

Awatar użytkownika
killer0123
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 192
Rejestracja: 08 maja 2007, 19:11
Lokalizacja: Białystok

Post autor: killer0123 » 04 cze 2008, 20:26

Darek_32 pisze:Może być VDO, może dyć UN4, ważne żeby od benzyny - przekładasz i śmigasz! :mrgreen:

zapomniałes o tym że musi to być silnk R4/5 bo od V6 nie będzie działać bo są tam dwie cewki zapłonowe i kontrola ciśnienia oleju jest inaczej rozwiązana.
mih pisze:ja tez mialem big bena ale po wielu wysilkach mam obrotek, tylko ze zegarek cyfrowy mam wylany
mozna cos z tym zrobic zeby dzialal

co do zegarka kup nowy na allegro koszt około 30 zł i bedzie jak nowy ;)

Darecki
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 20
Rejestracja: 23 lip 2007, 13:37

Post autor: Darecki » 25 cze 2008, 12:06

czyli mając zegary VDO to już w kostce jest podciągniety sygnał o obrotach? kostki przy zamianie bedą pasowac?

Awatar użytkownika
dubbler
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 666
Rejestracja: 02 mar 2008, 12:30
Lokalizacja: LU / RBI
Kontakt:

Post autor: dubbler » 25 cze 2008, 12:30

oczywiście, wszystko jest przygotowane poza chyba pinami od sygnału, popatrztu

Brick

Post autor: Brick » 31 lip 2008, 22:38

Też mi pasuje wymienić big-bena na obrotomierz, ale nie wiem czy całe zegary wymieniać czy obrotomierz. Licznik kilometrów mi nawala, mini-check nie działa i nie wiem czy się w tym grzebać czy wymienić po prostu wszystko.
Na alledrogo sprzedaje gość za 400 zł - czy to normalna cena czy jakaś wygórowana ?
Co z licznikiem kilometrów, da się to jakoś przestawić na ten stan który mam obecnie ?
wszystko jest przygotowane poza chyba pinami od sygnału
Jak nie są przygotowane to jak je przygotować ?
Jeżeli gdzieś jest to opisane to poproszę o link, bo tematów o obrotomierzach jest sporo, ale dotyczą przekładania samego obrotomierza.

Awatar użytkownika
tomo
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 212
Rejestracja: 20 kwie 2007, 18:17
Lokalizacja: DTR

Post autor: tomo » 01 sie 2008, 09:40

Przekładka obrotka jak i naprawa kilometromierza jest prosta, wystarczy cierpliwie patrzeć co i jak się rozkręca oraz umiejętnie używać lutownicy. Fakt, postów na tym forum było na ten temat wiele - polecam: viewtopic.php?t=678&postdays=0&postorde ... rz&start=0 oraz viewtopic.phpt=1322&postdays=0&postorde ... ik&start=0 Do tego zachęcam do odwiedzania i korzystania z działu download w Centrum Audi 80 - macie, a nie wiecie co.
Jako posiadający pewne złe i dobre doświadczenia z zegarami nadmienię:
- 400zł za zegary to dużo za dużo - jeszcze 200 jakoś ujdzie, ale taniej też da sie znaleźć;
- znajdźcie na allegro gościa o nicu "jaros13" - chłopaki z Trzebnicy, ciągną tylko 80-tki na części - rzeczowi, znają się na robocie, a jak czegoś nie mają, to pytać - jak będą mieli to wystawią
- do przekłądki obrotka polecałbym kupno tzw. "anglika", bo aby obrotek działał trzeba mu wlutować 6 pinów w waszą płytę główną - ścieżki i dzierki są. Oczywiscie odpowiednich pinów można szukać w sklepach, jednak czytałem, że bywają problemy z ich odpowiednim doborem. Obrotek potrzebuje 4, zegarek 2. Do tego należy "spiąć" ze sobą dwa inne piny, ale nowy zegarek miał podświetlenie, no i oczywiście wkręcić mu żarówkę. Wszystko to jest w opisach kolegi Corba.
- kilometromierze padają głównie przez zmine luty - trzeba rozbebeszyc wszystko do płytki i poprawić lut po lucie, dodać troszkę nowej cyny - u mnie pomogło. To chyba tyle...
A - ktoś pytał o wylany cyfrowy - jak sam się przekonałem to jest bardzo delikatna częśc. Nie da sie tego naprawić, konieczna jest wymiana. Dostanie samego zegarka graniczy z niemożliwością (wiem, bo przez 4 miesiące próbowałem kupić). Ktoś radził zakup małego wyświetlacza LCD o takich/podobnych rozmiarach i lekkie elektroniczne rezanko by to podpiąć. Ja zdobyłem nowy obrotek z bardzo rzeźkim zegarkiem.

Awatar użytkownika
killer0123
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 192
Rejestracja: 08 maja 2007, 19:11
Lokalizacja: Białystok

Post autor: killer0123 » 03 sie 2008, 17:40

Brick pisze:Na alledrogo sprzedaje gość za 400 zł - czy to normalna cena czy jakaś wygórowana ?
cena ta jest duzo za duża chyba że jest to licznik z AC/BC. cena normalnego z mini checkiem powinna wahać się od 150 do 250 zł
Brick pisze:Co z licznikiem kilometrów, da się to jakoś przestawić na ten stan który mam obecnie ?
Jeżeli kupisz licznik UN4 to nie cofniesz kilometrów ze wzglądu na inną budowe (sposób mocowania wskazówki prędkościomierza), w VDO można cofnąć go bez większych problemów.
Brick pisze:Jak nie są przygotowane to jak je przygotować ?
W wiązce dochodzącej do licznika jest sygnał obrotów a więc zostaje tylko podłącznie kostek i będzie śmigać na 100%. Sposób przeróbki "Big Bena" na obrotomierz znajduje się w dziale download.

kdabro10
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 9
Rejestracja: 03 kwie 2009, 11:32

Post autor: kdabro10 » 30 cze 2009, 13:03

Witam,
Mam pytanie. Do swojej B4 ( poprzednio zegary z "Big Benem") wrzuciłem zegary z B3. Wygląda że wszystko jest OK: Prędkościomierz działa ( ok 5 km/h innaczej wskazuje niż GPS)podświetlenie , obrotomierz i zegarek także. Nurtuje mnie jedna rzecz. We wiązce są 3 kostki do podłaczenia zegarów: niebieska, zółta i biała. W zegarach z B3 można tylko podłaczyć żółtąi niebieską. W związku z tym co mi może nie działać? Jedna rzecz to chyba ciśnienie oleju. Po przekręceniu kluczyka ta kontrolka nie zapala się.


Pozdrawiam

w.a.n.t.e.d
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 364
Rejestracja: 11 kwie 2009, 11:05
Lokalizacja: Chełm

Post autor: w.a.n.t.e.d » 30 cze 2009, 13:20

kdabro10 pisze:Witam,
Mam pytanie. Do swojej B4 ( poprzednio zegary z "Big Benem") wrzuciłem zegary z B3. Wygląda że wszystko jest OK: Prędkościomierz działa ( ok 5 km/h innaczej wskazuje niż GPS)podświetlenie , obrotomierz i zegarek także. Nurtuje mnie jedna rzecz. We wiązce są 3 kostki do podłaczenia zegarów: niebieska, zółta i biała. W zegarach z B3 można tylko podłaczyć żółtąi niebieską. W związku z tym co mi może nie działać? Jedna rzecz to chyba ciśnienie oleju. Po przekręceniu kluczyka ta kontrolka nie zapala się.


Pozdrawiam
Ta biała kostka jest bodajże do board komputera.

Awatar użytkownika
maciek12
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 616
Rejestracja: 07 wrz 2007, 14:03

Post autor: maciek12 » 30 cze 2009, 13:29

kdabro10, zapewne ta wtyczka jest od mini checka, a nie board computera, no chyba, że go miałes wcześniej. W tym liczniku od b3 nie było mini checka, po przekręceniu licznika masz 2 migające na górze kontrolki, a w tym z mini checkiem były 3 i jeszcze brzęczek. jeśli sę nie myle, da się go przełożyć do zegara z b3, bo obydwa się wyjmują, ale nie wiem, czy w tym zegarze z b3 są piny na płytce <ok> 8-)

kdabro10
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 9
Rejestracja: 03 kwie 2009, 11:32

Post autor: kdabro10 » 02 lip 2009, 09:21

Aż tak bardzo nie zagłębiałem się w temat. W takim razie będę szukał zegarów z obrotomierzem i trzema kostkami:-) A swoje obecne zegary sprzedam na Allegro:-)
maciek 12 jest dokładnie tak jak piszesz. Migają mi tylko dwie kontrolki po przekręceniu kluczyka.

Pozdrawiam

Awatar użytkownika
maciek12
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 616
Rejestracja: 07 wrz 2007, 14:03

Post autor: maciek12 » 02 lip 2009, 09:32

możesz się rozejrzeć z tyłu liczników, może po prostu da się przekręcić mini checka. A jeśli wiesz, że sobie poradzisz,to przełóż obrotomierz. jak nie wiesz, jak zrobić, to opis masz na http://www.centrum.audi80.pl/ w dziale download, tylko musisz się zarejestrować. <ok> 8-)

Awatar użytkownika
Kunik
Audi 80 Klub
Audi 80 Klub
Posty: 789
Rejestracja: 21 cze 2007, 13:41

Post autor: Kunik » 02 lip 2009, 12:57

kdabro10 możesz bez problemu przełożyć mini checka do licznika od b3.
Wystarczy odkręcić 2 śrubki od checka z b3 i 3 śrubki od mini checka z b4 i zamienić je, wszystko będzie poprawnie działać.

ODPOWIEDZ

Wróć do „Przełączniki zespolone, zegary, stacyjka.”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl