Sklep Ipart
części samochodowe
Tarcze, hamulce
Sklep Bestdrive
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

[B3Q 2.3 20V 7A]wymiana rozrządu i stuki w napędzie

Wszystko co tyczy się silników rzędowych pięciocylindrowych.
Awatar użytkownika
Quon
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 39
Rejestracja: 27 lut 2007, 09:39
Lokalizacja: Puławy

[B3Q 2.3 20V 7A]wymiana rozrządu i stuki w napędzie

Post autor: Quon » 01 mar 2007, 11:33

cześć, moje pierwsze dwa pytania forum:

1. mechanik ma wymienić rozrząd, czy w tym silniku są jakieś niespodzianki na które trzeba zwrócić szczególną uwagę, czy wystarczy podejść "szablonowo"?

2. niestety podczas puszczania sprzęgła następuje "strzał" na napęd. Przełożenie nie odbywa się płynnie tylko poprzez duże szarpnięcie z różnymi towarzyszącymi odgłosami. Mamy zamiar wymienić najpierw krzyżak i zobaczyć czy jest jakaś poprawa - natomiast po pewnym telefonie dowiedzieliśmy się, że luz może być na absolutnie wszystkim(skrzynia, wał, krzyżak, dyfer, półosie). Ma ktoś z Was jakieś doświadczenia w tej materii? Jakieś wskazówki?

pozdrawiam
Ostatnio zmieniony 01 mar 2007, 13:57 przez Quon, łącznie zmieniany 1 raz.

Awatar użytkownika
jmm
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 2456
Rejestracja: 22 lis 2006, 21:07
Lokalizacja: Włocławek
Kontakt:

Post autor: jmm » 01 mar 2007, 13:56

Z luzem można jezdzic chyba, ze to Cię wkurza. Ja bym zaczął od sprawdzenia mocowań wydechu bo to nagminne, ze wali w półoś ;-)

Co do rozrządu to zmień jeszcze łańcuszek pod pokrywą zaworów, który napędza drugi wałek, koszt 35zł.

Do tego jedna rolka i pasek, no i pompa wody.

Awatar użytkownika
Quon
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 39
Rejestracja: 27 lut 2007, 09:39
Lokalizacja: Puławy

Post autor: Quon » 01 mar 2007, 14:10

dzięki śliczne, o tym łańcuszku nie wiedziałem...

Awatar użytkownika
wilu8
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 1226
Rejestracja: 28 lis 2006, 23:12
Lokalizacja: lubsko
Kontakt:

Post autor: wilu8 » 01 mar 2007, 14:13

Quon pisze: 2. niestety podczas puszczania sprzęgła następuje "strzał" na napęd. Przełożenie nie odbywa się płynnie tylko poprzez duże szarpnięcie z różnymi towarzyszącymi odgłosami. Mamy zamiar wymienić najpierw krzyżak i zobaczyć czy jest jakaś poprawa - natomiast po pewnym telefonie dowiedzieliśmy się, że luz może być na absolutnie wszystkim(skrzynia, wał, krzyżak, dyfer, półosie). Ma ktoś z Was jakieś doświadczenia w tej materii? Jakieś wskazówki?
ja mam cos takiego tez i jest to wina sprzegla , a brzęczy ci jak puszczasz sprzeglo na postoju ,a przyszłym tygodniu zmieniam spzregło kpl. wiec sie okaże konkretnie co padlo :->

Awatar użytkownika
mymaney
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 146
Rejestracja: 22 sty 2007, 00:34
Lokalizacja: Słupsk
Kontakt:

Post autor: mymaney » 01 mar 2007, 14:51

wilu8 pisze:...a brzęczy ci jak puszczasz sprzeglo na postoju...
Stawiam na łożysko oporowe ;-) Miałem ten sam objaw, po wymianie spokój :-D

Awatar użytkownika
Quon
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 39
Rejestracja: 27 lut 2007, 09:39
Lokalizacja: Puławy

Post autor: Quon » 01 mar 2007, 14:56

na ucho i oko laika sprzęgło chyba ok, nic nie słychać bez obciążenia, pracuje bez żadnego odgłosu. Mówiąc szczerze, chciałbym żeby to było sprzęgło, a nie reszta :-)
Napisz jak będziesz po wymianie.

pozdro

Awatar użytkownika
jmm
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 2456
Rejestracja: 22 lis 2006, 21:07
Lokalizacja: Włocławek
Kontakt:

Post autor: jmm » 01 mar 2007, 16:07

Wejdż pod auto i poruszaj wałem, luz powinein być ok 1cm. No i przy okazji poruszaj wydechem, czy nie wali w prawą półośke :mrgreen:

Awatar użytkownika
Quon
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 39
Rejestracja: 27 lut 2007, 09:39
Lokalizacja: Puławy

Post autor: Quon » 06 mar 2007, 18:34

krzyżak wymieniony i odrobinkę lepiej, ale praktycznie żadnej różnicy w szarpnięciu. Przymierzamy się do wymiany dyfra i tylnych półosi.

[ Dodano: 2007-03-06, 18:42 ]
mam jeszcze jedno pytanie - skąd idzie sygnał do ABS, z łożyska czy półosi, musimy wymienić jedno łożysko z przodu i jest kłopocik z doborem.

Awatar użytkownika
jmm
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 2456
Rejestracja: 22 lis 2006, 21:07
Lokalizacja: Włocławek
Kontakt:

Post autor: jmm » 06 mar 2007, 18:52

Ile płaciłeś za krzyżak?

Za nim zaczniesz wymieniac dfer i półosie wymień olej, nasmaruj połączenia wału i przegubów z dyfrem, sprawdz porzadnie mocowanie wydechu i wszystkie poduszki i tulejki w zawieszeniu mostu.

Quattro sie az tak nie sypie, zeby odrazu dyfer i polosie wymieniac.

Awatar użytkownika
Quon
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 39
Rejestracja: 27 lut 2007, 09:39
Lokalizacja: Puławy

Post autor: Quon » 06 mar 2007, 19:28

Krzyżak do dropsy rzędu 40 pln, kupiony w Focie - http://www.fota.pl/fota_pl/web/pl/

dzięki za dalsze wskazówki, walczymy dzielnie.

Awatar użytkownika
wilu8
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 1226
Rejestracja: 28 lis 2006, 23:12
Lokalizacja: lubsko
Kontakt:

Post autor: wilu8 » 09 mar 2007, 19:24

no poducha mowa sprzegło tez cisza i spokój

goostaw
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 1
Rejestracja: 09 mar 2007, 20:48

Gaz w B3 2,3 136 Km

Post autor: goostaw » 09 mar 2007, 20:53

Witam :->
Mam takie pytanko jak sie sprawuje gaz przy silniku 2,3 136 KM bo słyszałem ze zwykły gaz moze uszkodzic silnik i musi byc sekwencja.
Prosze o pomoc i najlepiej o meila ( gustawsbn@wp.pl )
POZDRAWIAM ;-)

Awatar użytkownika
nitro20
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 254
Rejestracja: 29 sty 2007, 18:12
Lokalizacja: Wyszków

Post autor: nitro20 » 09 mar 2007, 21:16

ktoś naopowiadał ci głupot sekwencji nie zakłada sie do tych silników bo są zasilane wtryskiem mechanicznym!!! Wtrysk elektroniczny jak najbardziej

Awatar użytkownika
jmm
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 2456
Rejestracja: 22 lis 2006, 21:07
Lokalizacja: Włocławek
Kontakt:

Post autor: jmm » 09 mar 2007, 23:13

nitro20 pisze:ktoś naopowiadał ci głupot sekwencji nie zakłada sie do tych silników bo są zasilane wtryskiem mechanicznym!!! Wtrysk elektroniczny jak najbardziej
Ewentualnie ciągły wtrysk gazu czyli IGS ;-)

Ale temat nie ma nic wspólnego z NG, więc kolejny post nie na temat zostanie skasowany!!!!!

Awatar użytkownika
Leski
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 42
Rejestracja: 23 maja 2007, 09:39
Lokalizacja: Warszawa/Łuków

[Coupe 7A 2.3 20V Q] Porada rozrząd

Post autor: Leski » 04 cze 2007, 13:08

Potrzebuje pomocy
A mianowicie chciał bym uściślić swoją wiedzę
Kompletny rozrząd do tego silnika:
Pasek Contitech
Rolka SKF
Pompa Hepu
Pasek od alternatora
Łańcuszek od 2 wałka

Teraz moje pytanie,
Czy o czymś nie zapomniałem?
Jakiej firmy pozostałe paski?
Jakie numery tych części, tak z doświadczenia, pytam aby przy rozkręconym aucie nie jeździć i wymieniać.
Przy poprzednim aucie posiłkowałem się stroną RealOem.com może jest coś podobnego odnośnie Audi?
Przykładowe ceny?
Oraz może ktoś polecić jakiś sklep albo osobę sprzedająca części, w dobrej cenie?

Wdzięczny będę za wszelkie sugestie
Pozdrawiam

ODPOWIEDZ

Wróć do „Silniki pięciocylindrowe.”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl