Sklep Ipart
części samochodowe
Tarcze, hamulce
Sklep Bestdrive
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

[AUDI B4 AAZ] Nie działa ręczny na prawym kole

Awatar użytkownika
samsonb4
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 51
Rejestracja: 26 cze 2008, 10:14
Lokalizacja: Łazy

[AUDI B4 AAZ] Nie działa ręczny na prawym kole

Post autor: samsonb4 » 30 cze 2008, 18:20

Witam! z góry przepraszam za otworzenie nowego tematu ale w żadnym innych nie dowiedziałem się co z moim hamulcem. Nie działa ręczny na prawej stronie, a hamulec nożny działa normalnie. Na początku widzieliśmy że linka zapieczona, została zmieniona na nową ale problem jak był tak jest ręcznego dalej nie ma :-( . I tu moje pytanie. Jeśli cięgno od ręcznego chodzi tak jak trzeba a ręcznego nie ma to co się mogło stać? We wszystkich innych tematach opisana jest naprawa zacisku, ale czy jest sens skoro cięgno chodzi? proszę o szybką odpowiedź :-)

Awatar użytkownika
dubbler
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 666
Rejestracja: 02 mar 2008, 12:30
Lokalizacja: LU / RBI
Kontakt:

Post autor: dubbler » 30 cze 2008, 18:54

sprawdź przy lewarku ręcznego, powinny być dwie linki od obu kół tylnych. może tam coś jest nie tak

grzesiek79
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 280
Rejestracja: 01 lut 2007, 21:23
Lokalizacja: EP

Post autor: grzesiek79 » 30 cze 2008, 19:22

jeśli masz z tyłu tarcze to sprawdź czy nie 3ma czasem ta dźwignia na której zaczepiona jest linka :roll:

Awatar użytkownika
samsonb4
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 51
Rejestracja: 26 cze 2008, 10:14
Lokalizacja: Łazy

Post autor: samsonb4 » 30 cze 2008, 19:22

sory źle sprecyzowałem wymieniłem prawą linkę, lewa jest dobra, dźwignia też chodzi, linka nie blokuje. Sam już nie wiem co to może być :-(

Awatar użytkownika
cobra
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 2112
Rejestracja: 22 lis 2006, 22:39
Lokalizacja: Lublin

Post autor: cobra » 30 cze 2008, 19:40

co znaczy że linka nie blokuje? Jeśli rusza dzwigienką na zacisku to zapewne sam zacisk do regeneracji

Awatar użytkownika
Solskier
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 4315
Rejestracja: 16 sie 2007, 11:25
Imię: Sebastian
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan quattro
Silnik: 2,2 AAN
Lokalizacja: Kłodzko
Kontakt:

Post autor: Solskier » 30 cze 2008, 21:08

Ostatni przerabiałem coś podobnego w pracy, o ile wszystko co nie wiaze sie z zaciskiem jest ok, to pozostaje sprawdzić czy dzwignia porusza tłoczkiem o ile predzej wszystko działało to wystarczy przekrecic nieco cylinderke powinno pomóc.

Awatar użytkownika
DYZIO
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 1163
Rejestracja: 27 lis 2007, 23:39
Lokalizacja: Biała Podlaska

Post autor: DYZIO » 03 lip 2008, 12:42

Ja to przerabiałem u siebie u mnie było że ten mechanizm od ręcznego wyskoczył z swojego miejsca i obracał sie razem z dzwignią i nie wypychał tłoczka

Awatar użytkownika
samsonb4
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 51
Rejestracja: 26 cze 2008, 10:14
Lokalizacja: Łazy

Post autor: samsonb4 » 05 lip 2008, 11:40

Usterka znaleziona i usunięta :-) Okazało się, że w tłoczku zaraz za segerem jest "metalowa blaszka"? ona pękła, jak ręczny "wkręcał" się w tłoczek to tylko kawałek i dalej chodziła cała ta tulejka co w tłoczku z gwintem jest. Prawdopodobna przyczyna jest taka że prowadnice w strzemionie były całe zapieczone ( tak zapieczone, że gdy chciałem je rozruszać to urwałem obie i musiałem strzemiono jeszcze kupić :-) ) i zacisk wogóle na strzemionie nie chodził, zrąbało mi tarcze ( zerdzewiały od góry i od dołu i chwytały tylko lekko środkiem). Po wymianie tłoczka, strzemiona, klocków i tarcz jest wszystko git :-) . Dziękuje wszystkim za pomoc

Audik80
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 7
Rejestracja: 18 maja 2008, 06:02

Ręczny blokuje

Post autor: Audik80 » 08 lip 2008, 20:06

Witam wszystkich tu zaglądających,
mam inny problem ale też z ręcznym - w mojej 80-tce B3 rocznik 1991 kupionej we wrześniu 2007. W maju br została wymieniona kompletna linka ręcznego hamulca - stara była zapieczona i hamulec blokował. Po wymianie było wszystko OK. Dźwignia w kabinie do góry=auto stoi. Dźwignia na dół=auto zjeżdża po najmniejszej pochyłości nawet niezauważalnej okiem. Od maja przejechałem 400 km. Wczoraj musiałem przepchnąć auto w garażu o metr i czułem już że kiepsko się przesuwa. Popchnąłem go lekko w tył, lekko w przód i już wiadomo - ręczny nie odbija. Zaciągnąć na 2-3 ząbek dźwignię w kabinie - auto stoi jak wryte, opuścić na zero - czuć opór, nie toczy się tak jak zaraz po wymianie. Mechanik którego pytałem o ten przypadek, stwierdził: "panie, te 80-tki to one tak mają, zawsze w nich blokują ręczne, bo na tyle są zaciski a nie bębny jak w starszych modelach". Czy ten mechanik ma rację? Moją starą 80-tką z 1979 roku jeździłem 7 lat a kupiłem jak miała 14 lat i nie zmieniałem linek a ręczny chodził jak żyletka. Całe 7 lat. Co Wy na to?
Acha, nożny działa bez zarzutu.
Pozdrawiam
Ostatnio zmieniony 17 lip 2008, 19:12 przez Audik80, łącznie zmieniany 1 raz.

Awatar użytkownika
Danek
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 3410
Rejestracja: 27 cze 2007, 13:17
Imię: Damian
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.2 KK
Lokalizacja: Mazowsze
Kontakt:

Post autor: Danek » 08 lip 2008, 22:22

Audik80, no niestety jeśli z tyłu masz tarcze, a nie bębny to zdarza się to dość często. Wleź pod auto i zobacz czy w okolicy dźwigni, którą porusza linka ręcznego nie ma przecieku. Jeśli nie to możesz próbować reanimować zacisk. Musisz go zdjąć, rozebrać, wyczyścić, powymieniać wszelkie gumki i złożyć z powrotem. Dzięki temu będziesz miał spokój na jakiś czas.

Audik80
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 7
Rejestracja: 18 maja 2008, 06:02

Post autor: Audik80 » 08 lip 2008, 22:56

Danek pisze:możesz próbować reanimować zacisk. Musisz go zdjąć, rozebrać, wyczyścić, powymieniać wszelkie gumki i złożyć z powrotem.
Dziękuję ~Danek za odpowiedź. Ale....
Przy wymianie linek ręcznego oba zaciski zostały rozebrane, przepłukane, gumki wymienione,
słowem robota na medal. Nie robiłem tego osobiście, tylko mechanik w warsztacie moto.

Awatar użytkownika
Danek
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 3410
Rejestracja: 27 cze 2007, 13:17
Imię: Damian
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.2 KK
Lokalizacja: Mazowsze
Kontakt:

Post autor: Danek » 09 lip 2008, 08:32

Audik80 pisze:Przy wymianie linek ręcznego oba zaciski zostały rozebrane, przepłukane, gumki wymienione,
słowem robota na medal. Nie robiłem tego osobiście, tylko mechanik w warsztacie moto.
Widocznie nie zrobił tego wystarczająco rzetelnie albo zaciski mają już dość mocno wyrobioną oś i dość szybko wymagają ponownej interwencji, albo linka znowu się zapiekła. Zdejmij linkę z zacisku i sprawdź czy wystarczająco luźno się porusza oraz jak się zachowuje sam zacisk.

Audik80
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 7
Rejestracja: 18 maja 2008, 06:02

Post autor: Audik80 » 11 lip 2008, 17:39

Jutro mechanik ma oddać autko i powiedzieć co było.
Wiadomo już, że "trzyma" tylko prawy zacisk.

___________________________________________
Dopisane 17-07-2008
Linki były OK.
Tylny prawy zacisk "trzymał". Został rozebrany, wymyty, nasmarowany.
Czy są w sprzedaży komplety uszczelek gumowych do zacisków?
Bo poprzednim razem jednak nie były wymienione, bo wyglądały na dobre.
Może dobrze byłoby je wymienić?

macius_H
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 42
Rejestracja: 06 sty 2008, 14:04
Lokalizacja: okolice Łodzi

Post autor: macius_H » 09 gru 2008, 20:22

witam wszystkich robiłem regeneracje zacisku na początku roku. miesiąc po tym znowu jest to samo. zbliża mi się przegląd i nie wiem co mam teraz zrobić macie jakiś cudowny sposób żeby ręczny dobrze chodził i zawsze. z góry pozdrawiam. i przy zacisku wogole ta dźwignia od ręcznego się nie porusza

Awatar użytkownika
Danek
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 3410
Rejestracja: 27 cze 2007, 13:17
Imię: Damian
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.2 KK
Lokalizacja: Mazowsze
Kontakt:

Post autor: Danek » 09 gru 2008, 20:31

macius_H, czyli zapiekła się oś. Obawiam się, że trzeba będzie wymienić zacisk :-( .

ODPOWIEDZ

Wróć do „Hamulce tarczowe, bębnowe.”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl