[80 b3 2.3 KV] Temperatura oleju
[80 b3 2.3 KV] Temperatura oleju
Witam,napewno macie panowie pojęcie jaką temperature powinien miec olej w silniku,gdy jadę dłuższą chwilę powyżej 140km/h temp.na wskazniku wzrasta do 130 stopni celsjusza a czasem nawet wiecej(zalezy od jazdy),gdy zwolnie temp. spada do około 90/100 stopni.Czy to normalne?Z góry dzięki za odpowiedzi.
Jaką temperaturę powinien mieć olej to nie wiem, ale jeżeli temp. cieczy chłodzącej jest w normie to i temp. oleju jest ok, natomiast wzrost temp. oleju przy wyższej prędkości jest uzasadniony tym, że zwyczajnie silnik pracując z wyższymi obrotami generuje więcej energii czyli ciepła, a olej nie tylko smaruje ale też chłodzi współpracujące ze sobą elementy, więc jeżeli dasz mocniej w palnik, wzrośnie temperatura oleju.
WOJTEK26, a czy temperatura oleju nie powinna być wyższa od cieczy, w końcu olej jest pomiędzy współpracującymi ze sobą elementami i odbiera on bezpośrednio ciepło generowane przez silnik, które dopiero później odbiera czynnik chłodzący i jeżeli temp. oleju byłaby 70 stopni to temp. cieczy nie mogła by osiągnąć 90.
Uważam, że ten wskaznik jest dosyc istotnypajak100 pisze:To jest zbędny zegarek. Tam nie ma termostatów oleju ani chłodnic. Jego wskazanie jest nie ważne. On tam jest bo jest ,jako wypełnienie pustki pomiędzy voltomierzem a ciśnieniomierzem które są rzeczywiscie ważne. Ale najważniejszę są kontrolka oleju i temperatury cieczy.

Pozdro..
Jako wskażnik zużycia oleju bym tego nie traktował, bo skala jest strasznie czytelna
Pomyłka odczytu to około 20st.C , a do tego jeszcze ciągle zmienne warunki zewnętrzne temperatury powietrza. A przecież oleju nie wymienia się co miesiąc :shock: i z dnia na dzień też się nie zużyje. Jedyne sensowne wytłumaczenie wyczucia zużycia oleju to po nocnym postoju pierwszy rozruch i wsłuchanie się w hydropopychacze w pierwszej sekundzie ich pracy :mrgreen:
Jedno jest pewne: najważniejsza kontrolka to ciśnienie oleju. Jeżeli cokolwiek będzie się działo z olejem to tylko i wyłącznie kontrolka.
W autkach wyposażonych w chłodnice i termostat poprzez odczyt tego zegara można sobie dywagować o sprawnosci termostatu i czystości chłodnicy .

Pomyłka odczytu to około 20st.C , a do tego jeszcze ciągle zmienne warunki zewnętrzne temperatury powietrza. A przecież oleju nie wymienia się co miesiąc :shock: i z dnia na dzień też się nie zużyje. Jedyne sensowne wytłumaczenie wyczucia zużycia oleju to po nocnym postoju pierwszy rozruch i wsłuchanie się w hydropopychacze w pierwszej sekundzie ich pracy :mrgreen:
Jedno jest pewne: najważniejsza kontrolka to ciśnienie oleju. Jeżeli cokolwiek będzie się działo z olejem to tylko i wyłącznie kontrolka.
W autkach wyposażonych w chłodnice i termostat poprzez odczyt tego zegara można sobie dywagować o sprawnosci termostatu i czystości chłodnicy .
buuuuuuaaahahahaha - przepraszam, ale temp oleju zawsze jest większa od płynu.WOJTEK26 pisze:Ciecz sie bardziej nagrzewa i ze wzgledu na obieranie ciepła z elementów nagrzewajacych sie od komory spalania, w której oleju nie ma a jak jest to spalany i wydalany na zewnatrz. Optymalna temp oleju 70-80stopni
ja nie mam chłodnicy oleju, czujnik sprawny i w TDI mam ponad 110 jak deptam to podchodzi pod 130.