Sklep Ipart
części samochodowe
Tarcze, hamulce
Sklep Bestdrive
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

[80 b3 2.3 KV] Temperatura oleju

Wszystko co tyczy się silników rzędowych pięciocylindrowych.
goliath4
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 2
Rejestracja: 06 lip 2008, 21:18
Lokalizacja: Kętrzyn

[80 b3 2.3 KV] Temperatura oleju

Post autor: goliath4 » 06 lip 2008, 21:52

Witam,napewno macie panowie pojęcie jaką temperature powinien miec olej w silniku,gdy jadę dłuższą chwilę powyżej 140km/h temp.na wskazniku wzrasta do 130 stopni celsjusza a czasem nawet wiecej(zalezy od jazdy),gdy zwolnie temp. spada do około 90/100 stopni.Czy to normalne?Z góry dzięki za odpowiedzi.

Awatar użytkownika
benek77
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 356
Rejestracja: 09 lis 2007, 16:51
Lokalizacja: Gdynia

Post autor: benek77 » 06 lip 2008, 23:27

Jaką temperaturę powinien mieć olej to nie wiem, ale jeżeli temp. cieczy chłodzącej jest w normie to i temp. oleju jest ok, natomiast wzrost temp. oleju przy wyższej prędkości jest uzasadniony tym, że zwyczajnie silnik pracując z wyższymi obrotami generuje więcej energii czyli ciepła, a olej nie tylko smaruje ale też chłodzi współpracujące ze sobą elementy, więc jeżeli dasz mocniej w palnik, wzrośnie temperatura oleju.

WOJTEK26
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 4041
Rejestracja: 01 lut 2007, 08:15
Lokalizacja: Jelenia G

Post autor: WOJTEK26 » 07 lip 2008, 08:26

U mnie przy normalnej jeździe temp. oleju jest około 70 stopni na autostradzie lekko przekracza ta wartośc, skoro u ciebie sa takie wskazania to moze czujnik temp jest uszkodzony

Awatar użytkownika
benek77
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 356
Rejestracja: 09 lis 2007, 16:51
Lokalizacja: Gdynia

Post autor: benek77 » 07 lip 2008, 11:55

WOJTEK26, a czy temperatura oleju nie powinna być wyższa od cieczy, w końcu olej jest pomiędzy współpracującymi ze sobą elementami i odbiera on bezpośrednio ciepło generowane przez silnik, które dopiero później odbiera czynnik chłodzący i jeżeli temp. oleju byłaby 70 stopni to temp. cieczy nie mogła by osiągnąć 90.

WOJTEK26
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 4041
Rejestracja: 01 lut 2007, 08:15
Lokalizacja: Jelenia G

Post autor: WOJTEK26 » 07 lip 2008, 13:34

Ciecz sie bardziej nagrzewa i ze wzgledu na obieranie ciepła z elementów nagrzewajacych sie od komory spalania, w której oleju nie ma a jak jest to spalany i wydalany na zewnatrz. Optymalna temp oleju 70-80stopni

Awatar użytkownika
benek77
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 356
Rejestracja: 09 lis 2007, 16:51
Lokalizacja: Gdynia

Post autor: benek77 » 07 lip 2008, 14:33

Niech i tak będzie :mrgreen:

Awatar użytkownika
myszon90
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 122
Rejestracja: 08 maja 2008, 19:20
Lokalizacja: WGM

Post autor: myszon90 » 07 lip 2008, 19:52

Ja jak goniłem z Wawy do Gdańska, na prawdę szybko bo w 2h45min. to jak spojrzałem na zegar temp oleju to też miałem ok 130', normalnie jak latam to nie przekracza 90'
więc wydaje mi się, że Twoja temp jest jak najbardziej OK....

leszek_08
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 23
Rejestracja: 25 cze 2008, 21:11
Lokalizacja: Radom

Post autor: leszek_08 » 07 lip 2008, 20:00

jak bym nie jechał to mam temperature 80 stopni

Awatar użytkownika
jmm
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 2456
Rejestracja: 22 lis 2006, 21:07
Lokalizacja: Włocławek
Kontakt:

Post autor: jmm » 07 lip 2008, 21:30

Normalnie mam kolo 80-90, jak jade z duza predkoscia dochodzi pod 130

Awatar użytkownika
willi
Audi 80 Klub
Audi 80 Klub
Posty: 989
Rejestracja: 01 wrz 2007, 18:12
Lokalizacja: KONOTOP-LUBUSKIE

Post autor: willi » 07 lip 2008, 21:40

troche dziwnie ponieważ u mnie nigdy nie przekroczyła 80stopni

pajak100
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 192
Rejestracja: 27 sie 2007, 18:41
Lokalizacja: płock

Post autor: pajak100 » 07 lip 2008, 23:23

To jest zbędny zegarek. Tam nie ma termostatów oleju ani chłodnic. Jego wskazanie jest nie ważne. On tam jest bo jest ,jako wypełnienie pustki pomiędzy voltomierzem a ciśnieniomierzem które są rzeczywiscie ważne. Ale najważniejszę są kontrolka oleju i temperatury cieczy.

Awatar użytkownika
STROKE
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 166
Rejestracja: 19 lut 2008, 10:31
Lokalizacja: inąd

Post autor: STROKE » 08 lip 2008, 10:03

pajak100 pisze:To jest zbędny zegarek. Tam nie ma termostatów oleju ani chłodnic. Jego wskazanie jest nie ważne. On tam jest bo jest ,jako wypełnienie pustki pomiędzy voltomierzem a ciśnieniomierzem które są rzeczywiscie ważne. Ale najważniejszę są kontrolka oleju i temperatury cieczy.
Uważam, że ten wskaznik jest dosyc istotny ;-) Nigdy nie zaczynam ostrzej jeździc dopóki temp oleju nie osiągnie 70 stopni. I wszystko sie zgadza u mnie tez nie przekracza 80 stopni przeważnie mam okolo 70 i jak łatwo zauważyc jest to zwiazane z konstrukcja "engina" Proste czterocylindrówki norma to 70-80 a np: v-6 to ok 90. Poza tym jeśli temp oleju wraz z ciśnieniem zaczynają odbiegac od normy to tez jest to wskaźnik zużycia oleju.

Pozdro..

pajak100
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 192
Rejestracja: 27 sie 2007, 18:41
Lokalizacja: płock

Post autor: pajak100 » 08 lip 2008, 21:03

Jako wskażnik zużycia oleju bym tego nie traktował, bo skala jest strasznie czytelna :-/
Pomyłka odczytu to około 20st.C , a do tego jeszcze ciągle zmienne warunki zewnętrzne temperatury powietrza. A przecież oleju nie wymienia się co miesiąc :shock: i z dnia na dzień też się nie zużyje. Jedyne sensowne wytłumaczenie wyczucia zużycia oleju to po nocnym postoju pierwszy rozruch i wsłuchanie się w hydropopychacze w pierwszej sekundzie ich pracy :mrgreen:
Jedno jest pewne: najważniejsza kontrolka to ciśnienie oleju. Jeżeli cokolwiek będzie się działo z olejem to tylko i wyłącznie kontrolka.
W autkach wyposażonych w chłodnice i termostat poprzez odczyt tego zegara można sobie dywagować o sprawnosci termostatu i czystości chłodnicy .

goliath4
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 2
Rejestracja: 06 lip 2008, 21:18
Lokalizacja: Kętrzyn

Post autor: goliath4 » 27 lip 2008, 16:11

dzieki chlopaki za odpowiedzi,z tego co piszecie to nie bede sie zbytnio sie tym przejmowal ale bede obserwowal co sie bedzie dzialo,jeszcze raz dzieki!

Awatar użytkownika
minon1
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 1138
Rejestracja: 20 kwie 2007, 15:49
Lokalizacja: Sochaczew
Kontakt:

Post autor: minon1 » 27 lip 2008, 19:09

WOJTEK26 pisze:Ciecz sie bardziej nagrzewa i ze wzgledu na obieranie ciepła z elementów nagrzewajacych sie od komory spalania, w której oleju nie ma a jak jest to spalany i wydalany na zewnatrz. Optymalna temp oleju 70-80stopni
buuuuuuaaahahahaha - przepraszam, ale temp oleju zawsze jest większa od płynu.

ja nie mam chłodnicy oleju, czujnik sprawny i w TDI mam ponad 110 jak deptam to podchodzi pod 130.

ODPOWIEDZ

Wróć do „Silniki pięciocylindrowe.”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl