[80 b3 2.3 KV] Temperatura oleju
[80 b3 2.3 KV] Temperatura oleju
Witam,napewno macie panowie pojęcie jaką temperature powinien miec olej w silniku,gdy jadę dłuższą chwilę powyżej 140km/h temp.na wskazniku wzrasta do 130 stopni celsjusza a czasem nawet wiecej(zalezy od jazdy),gdy zwolnie temp. spada do około 90/100 stopni.Czy to normalne?Z góry dzięki za odpowiedzi.
Jaką temperaturę powinien mieć olej to nie wiem, ale jeżeli temp. cieczy chłodzącej jest w normie to i temp. oleju jest ok, natomiast wzrost temp. oleju przy wyższej prędkości jest uzasadniony tym, że zwyczajnie silnik pracując z wyższymi obrotami generuje więcej energii czyli ciepła, a olej nie tylko smaruje ale też chłodzi współpracujące ze sobą elementy, więc jeżeli dasz mocniej w palnik, wzrośnie temperatura oleju.
WOJTEK26, a czy temperatura oleju nie powinna być wyższa od cieczy, w końcu olej jest pomiędzy współpracującymi ze sobą elementami i odbiera on bezpośrednio ciepło generowane przez silnik, które dopiero później odbiera czynnik chłodzący i jeżeli temp. oleju byłaby 70 stopni to temp. cieczy nie mogła by osiągnąć 90.
Uważam, że ten wskaznik jest dosyc istotny Nigdy nie zaczynam ostrzej jeździc dopóki temp oleju nie osiągnie 70 stopni. I wszystko sie zgadza u mnie tez nie przekracza 80 stopni przeważnie mam okolo 70 i jak łatwo zauważyc jest to zwiazane z konstrukcja "engina" Proste czterocylindrówki norma to 70-80 a np: v-6 to ok 90. Poza tym jeśli temp oleju wraz z ciśnieniem zaczynają odbiegac od normy to tez jest to wskaźnik zużycia oleju.pajak100 pisze:To jest zbędny zegarek. Tam nie ma termostatów oleju ani chłodnic. Jego wskazanie jest nie ważne. On tam jest bo jest ,jako wypełnienie pustki pomiędzy voltomierzem a ciśnieniomierzem które są rzeczywiscie ważne. Ale najważniejszę są kontrolka oleju i temperatury cieczy.
Pozdro..
Jako wskażnik zużycia oleju bym tego nie traktował, bo skala jest strasznie czytelna
Pomyłka odczytu to około 20st.C , a do tego jeszcze ciągle zmienne warunki zewnętrzne temperatury powietrza. A przecież oleju nie wymienia się co miesiąc :shock: i z dnia na dzień też się nie zużyje. Jedyne sensowne wytłumaczenie wyczucia zużycia oleju to po nocnym postoju pierwszy rozruch i wsłuchanie się w hydropopychacze w pierwszej sekundzie ich pracy :mrgreen:
Jedno jest pewne: najważniejsza kontrolka to ciśnienie oleju. Jeżeli cokolwiek będzie się działo z olejem to tylko i wyłącznie kontrolka.
W autkach wyposażonych w chłodnice i termostat poprzez odczyt tego zegara można sobie dywagować o sprawnosci termostatu i czystości chłodnicy .
Pomyłka odczytu to około 20st.C , a do tego jeszcze ciągle zmienne warunki zewnętrzne temperatury powietrza. A przecież oleju nie wymienia się co miesiąc :shock: i z dnia na dzień też się nie zużyje. Jedyne sensowne wytłumaczenie wyczucia zużycia oleju to po nocnym postoju pierwszy rozruch i wsłuchanie się w hydropopychacze w pierwszej sekundzie ich pracy :mrgreen:
Jedno jest pewne: najważniejsza kontrolka to ciśnienie oleju. Jeżeli cokolwiek będzie się działo z olejem to tylko i wyłącznie kontrolka.
W autkach wyposażonych w chłodnice i termostat poprzez odczyt tego zegara można sobie dywagować o sprawnosci termostatu i czystości chłodnicy .
buuuuuuaaahahahaha - przepraszam, ale temp oleju zawsze jest większa od płynu.WOJTEK26 pisze:Ciecz sie bardziej nagrzewa i ze wzgledu na obieranie ciepła z elementów nagrzewajacych sie od komory spalania, w której oleju nie ma a jak jest to spalany i wydalany na zewnatrz. Optymalna temp oleju 70-80stopni
ja nie mam chłodnicy oleju, czujnik sprawny i w TDI mam ponad 110 jak deptam to podchodzi pod 130.