[B4 1Z] Rezanie - Zaślepianie EGRa.
- hudy
- Forum Audi 80
- Posty: 4865
- Rejestracja: 28 lis 2006, 00:13
- Imię: Robert
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 2.0 ABT
- Lokalizacja: Alwernia
- Kontakt:
Solskier a nie martwisz sie o to że z biegiem czasu ta uszczelka którą zrobiłeś z tego silikonu czy czegoś tam zacznie sie obrywac i zaciągnie jej części do silnika?? nie lepiej było założyc normalna uszczelke i tylko na zewnatrz przejechac składanie silikonem?? a co do zaślepiania egra: ostatnio wymianiałem uszczelke pod kolektorem i po jego wyczyszczeniu zauważyłem ze samochód się o wiele dłużej nagrzewa niz przed czyszczeniem,jak to jest po zaślepieniu egra??
- Solskier
- Forum Audi 80
- Posty: 4315
- Rejestracja: 16 sie 2007, 11:25
- Imię: Sebastian
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan quattro
- Silnik: 2,2 AAN
- Lokalizacja: Kłodzko
- Kontakt:
hudy, A co mam sie martwic przeciez nie smarowałem sylikonem tam gdzie jest dziura to raz, a dwa nawet jak wpadnie kawałek sylikonu to nic sie nie stanie... najnormalniej w swiecie go zassa spali i po sprawie, co do nagrzewania moze być iż bedzie nagrzewał sie po zaslepieniu nieco dłuzej bo nie ogrzewaja juz go ciepłe spaliny <ok>
- hudy
- Forum Audi 80
- Posty: 4865
- Rejestracja: 28 lis 2006, 00:13
- Imię: Robert
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 2.0 ABT
- Lokalizacja: Alwernia
- Kontakt:
no troch nie na temat jest sporo tematów na forum jesli chodzi o sprawdzanie turbiny więc poszukaj.jesli chodzi o domowy sposób to wystarczy zwykły manometr i kawałek cienkiej gumowej rurki.podpinasz pod taki kruciec wychodzący z kolanka przed kolektorem ssącym i jedziesz...ale tak jak mówię to domowy sposób a reszta jest na forum...
Masz trochę racji, bo spaliny nie są przepalane jeszcze raz, ale jak nie jest zaślepiony to ochrona środowiska ogranicza się do biegu jałowego, czyli jak jest mało spalin i ma to małe znaczenie.m4341 pisze:Tak ale te zmiany powodują zanieczyszczenie środowiska
A tu jesteś w błędzie. Co ma EGR do przegrzewania się silnika :?: Może mieć jedynie wpływ na zagrzanie silnika w mieście jak jest niska temperatura, ponieważ ciepłe spaliny nie ogrzewają go od środka, bo nie sa zawracane do kolektora dolotowego.m4341 pisze:na dodatek przegrzewanie silnika i jego kaput
- tokarka606
- Forum Audi 80
- Posty: 606
- Rejestracja: 07 mar 2009, 09:21
- Lokalizacja: ZKO
m4341 pisze: i na dodatek przegrzewanie silnika i jego kaput .
Sam EGR w niczym w silniku nie przeszkadza,podobnie jak sama mgła olejowa w układzie dolotowym z odmy,ale połączenie tych dwóch rzeczy razem to jest prawdziwe dziadostwo.Gorące spaliny i mgła olejowa tworzą smołę osadzającą się natychmiast na ściankach kolektora dolotowego,głowicy i zaworach i nie jest to jakaś cienka warstwa.
Sam zaślepiłem EGR ,jakiś niecały rok temu i zrobiłem wolną odmę(po zabiegu wymiany uszczelki pod kolektorem dolotowym i jego wyczyszczeniu).Od tamtej pory niczym go nie czyściłem,a wygląda tak.
Proponuje zajrzeć u siebie jak to wygląda.
EGR jest również w silnikach benzynowych(nie we wszystkich) i szkodzi tak samo.
Pozdro
Gazy spalinowe dostają się do silnika z jakichś powodów.
To co zrobili mądrale konstruktorzy podyktowane było naprawdę poprawą składu powietrza którym oddychamy. A mianowicie obniżają temperaturę spalania właśnie na wolnych obrotach i podczas powiedzmy jazdy po mieście. Natomiast jak pędzimy po autobanie to w pewnych momentach spaliny się nie dostają do silnika bo zależy nam na mocy . Nie będę się rozwodził na temat teorii spalania ale musicie uwierzyć że Wasze dzieci które wozicie wdychaja mniej szkodliwych zwiazków.
Najgorzej jest z wysokoprężnymi powinno sie zakazać produkcji tych silników. Ale to już Państwa sprawa czy jadąc za diselkiem czujecie go napewno. To znaczy że wdychacie raka polecam lepsze od papierosa .
[ Dodano: 2010-01-15, 19:31 ]
dla kolegi Niki20
gazy spalinowe powodują znaczące obniżenie temperatury spalania w komorze silnika tym samym spaliny są trochę mniej gorące co sprawia że uszczeliki i inne wężyki dłużej żyją i moc wzrasta.
np. w silnikach wyczynowych wtryskuje się dodatkowo wodę aby zmiejszyć temperaturę spalania.
a także dodatkowo schładza powietrze klimatyzacją oczywiście do pewnych granic. Temperatura niestety obniża moc silnika.
To co zrobili mądrale konstruktorzy podyktowane było naprawdę poprawą składu powietrza którym oddychamy. A mianowicie obniżają temperaturę spalania właśnie na wolnych obrotach i podczas powiedzmy jazdy po mieście. Natomiast jak pędzimy po autobanie to w pewnych momentach spaliny się nie dostają do silnika bo zależy nam na mocy . Nie będę się rozwodził na temat teorii spalania ale musicie uwierzyć że Wasze dzieci które wozicie wdychaja mniej szkodliwych zwiazków.
Najgorzej jest z wysokoprężnymi powinno sie zakazać produkcji tych silników. Ale to już Państwa sprawa czy jadąc za diselkiem czujecie go napewno. To znaczy że wdychacie raka polecam lepsze od papierosa .
[ Dodano: 2010-01-15, 19:31 ]
dla kolegi Niki20
gazy spalinowe powodują znaczące obniżenie temperatury spalania w komorze silnika tym samym spaliny są trochę mniej gorące co sprawia że uszczeliki i inne wężyki dłużej żyją i moc wzrasta.
np. w silnikach wyczynowych wtryskuje się dodatkowo wodę aby zmiejszyć temperaturę spalania.
a także dodatkowo schładza powietrze klimatyzacją oczywiście do pewnych granic. Temperatura niestety obniża moc silnika.
Kolego najlepiej jak by zabronili całkiem produkci samochodów bo związki chemiczne są tagże i w benzynie.
Wszyscy myślą że benzyniak jest bardziej ekologiczny nisz dizel.
Silniki dizla jaki benzyny są tak samo szkodliwe.
A drogi kolega sprawdzałeś kiedyś ile tak naprawdę szkodliwych spalin idzie z benzyniaka który jest rozregulowany lub po przelocie 250 000 km albo na gazie????? :evil:
Ale z tego co tu wyczytałem to raczej drogi kolega nie ma zielonego pojęcia.
Po drugie silnik dizla pobierają coraz to mniej paliwa. :mrgreen:
A tak ogółem chciałbym kiedyś zobaczyć kolegi samochód ile on pompuje spalin do atmosfery
Wszyscy myślą że benzyniak jest bardziej ekologiczny nisz dizel.
Silniki dizla jaki benzyny są tak samo szkodliwe.
A drogi kolega sprawdzałeś kiedyś ile tak naprawdę szkodliwych spalin idzie z benzyniaka który jest rozregulowany lub po przelocie 250 000 km albo na gazie????? :evil:
Ale z tego co tu wyczytałem to raczej drogi kolega nie ma zielonego pojęcia.
Po drugie silnik dizla pobierają coraz to mniej paliwa. :mrgreen:
A tak ogółem chciałbym kiedyś zobaczyć kolegi samochód ile on pompuje spalin do atmosfery
- Niki20
- Forum Audi 80
- Posty: 6758
- Rejestracja: 03 gru 2008, 17:47
- Imię: Dominik
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan
- Silnik: 2.8 AAH
- Lokalizacja: Harta/Rzeszów
- Kontakt:
m4341, głupie przekonanie, że jak diesel to od razu kupa spalin. Nie każdy diesel musi kopcić, mój np dym puszcza dopiero powyżej 4 tyś. a wcześniej zero więc zdaje mi się, że mniej zanieczyszczam środowisko aniżeli kierowcy niektórych passatów B5, np. Dla mnie o wiele gorsze są zanieczyszczenia z benzyniaka na gazie tak jak wspomniał poprzednik.
Kolego mam pomysł, od dzisiaj jeździmy rowerami. <rotfl2>
No tego nie wiedziałem, że spaliny potrafią obniżać temperaturę... :mrgreen: Ciekawe stwierdzenie. <lol> Ja zawsze myślałem, że spaliny niosą ze sobą temperaturę.
Kolego mam pomysł, od dzisiaj jeździmy rowerami. <rotfl2>
No tego nie wiedziałem, że spaliny potrafią obniżać temperaturę... :mrgreen: Ciekawe stwierdzenie. <lol> Ja zawsze myślałem, że spaliny niosą ze sobą temperaturę.
- hudy
- Forum Audi 80
- Posty: 4865
- Rejestracja: 28 lis 2006, 00:13
- Imię: Robert
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 2.0 ABT
- Lokalizacja: Alwernia
- Kontakt:
w sumie jak tak logicznie pomyśleć to coś w tym może być.do spalania potrzebny jest tlen.jak jest go dużo wtedy spalanie jest dobre i temperatura szybko rośnie a jak tlen jest wymieszany ze spalinami wtedy spalanie jest gorsze i może temperatura nie rośnie tak szybko.ale to tylko przypuszczenia <ok> druga sprawa to jeśli egr puszcz spaliny i powietrze jest z nimi wymieszane komputer podaje większa dawkę paliwa przez co zanieczyszczenia rosną.chyba dobrze myślę <ok>Niki20 pisze:No tego nie wiedziałem, że spaliny potrafią obniżać temperaturę... :mrgreen: Ciekawe stwierdzenie. <lol> Ja zawsze myślałem, że spaliny niosą ze sobą temperaturę.