Sklep Ipart
części samochodowe
Tarcze, hamulce
Sklep Bestdrive
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

[B4 1Z] Rezanie - Zaślepianie EGRa.

Wszystko co związane z naprawami i modydikacjamy a nie pasujące do w/w
Awatar użytkownika
hudy
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 4865
Rejestracja: 28 lis 2006, 00:13
Imię: Robert
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.0 ABT
Lokalizacja: Alwernia
Kontakt:

Post autor: hudy » 06 lip 2008, 22:35

Solskier a nie martwisz sie o to że z biegiem czasu ta uszczelka którą zrobiłeś z tego silikonu czy czegoś tam zacznie sie obrywac i zaciągnie jej części do silnika?? nie lepiej było założyc normalna uszczelke i tylko na zewnatrz przejechac składanie silikonem?? a co do zaślepiania egra: ostatnio wymianiałem uszczelke pod kolektorem i po jego wyczyszczeniu zauważyłem ze samochód się o wiele dłużej nagrzewa niz przed czyszczeniem,jak to jest po zaślepieniu egra??

Awatar użytkownika
Solskier
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 4315
Rejestracja: 16 sie 2007, 11:25
Imię: Sebastian
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan quattro
Silnik: 2,2 AAN
Lokalizacja: Kłodzko
Kontakt:

Post autor: Solskier » 07 lip 2008, 18:42

hudy, A co mam sie martwic przeciez nie smarowałem sylikonem tam gdzie jest dziura to raz, a dwa nawet jak wpadnie kawałek sylikonu to nic sie nie stanie... najnormalniej w swiecie go zassa spali i po sprawie, co do nagrzewania moze być iż bedzie nagrzewał sie po zaslepieniu nieco dłuzej bo nie ogrzewaja juz go ciepłe spaliny <ok>

Awatar użytkownika
JanekAudi
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 310
Rejestracja: 12 lis 2009, 19:23
Lokalizacja: Bydgoszcz / Sierpc

Post autor: JanekAudi » 12 lis 2009, 20:04

Czy w TD tez opłaca sie go zaślepiac ??

Awatar użytkownika
hudy
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 4865
Rejestracja: 28 lis 2006, 00:13
Imię: Robert
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.0 ABT
Lokalizacja: Alwernia
Kontakt:

Post autor: hudy » 12 lis 2009, 20:16

JanekAudi pisze:Czy w TD tez opłaca sie go zaślepiac ??
nie ma różnicy czy td czy tdi czy jakikolwiek inny diesel z tym dziadostwem...

Awatar użytkownika
JanekAudi
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 310
Rejestracja: 12 lis 2009, 19:23
Lokalizacja: Bydgoszcz / Sierpc

Post autor: JanekAudi » 16 lis 2009, 18:08

mam teraz pytanie moze nie w temacie... jak sprawdzic i czym sprawdzic jakim cisnieniem dmucha turbina ?? i czy da sie cos z tym polepszyc zeby dmuchala wydajniej czy mocniej ??

Awatar użytkownika
hudy
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 4865
Rejestracja: 28 lis 2006, 00:13
Imię: Robert
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.0 ABT
Lokalizacja: Alwernia
Kontakt:

Post autor: hudy » 16 lis 2009, 21:06

no troch nie na temat ;-) jest sporo tematów na forum jesli chodzi o sprawdzanie turbiny więc poszukaj.jesli chodzi o domowy sposób to wystarczy zwykły manometr i kawałek cienkiej gumowej rurki.podpinasz pod taki kruciec wychodzący z kolanka przed kolektorem ssącym i jedziesz...ale tak jak mówię to domowy sposób a reszta jest na forum...

m4341
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 7
Rejestracja: 16 lis 2008, 16:44

Post autor: m4341 » 15 sty 2010, 12:10

Tak ale te zmiany powodują zanieczyszczenie środowiska i na dodatek przegrzewanie silnika i jego kaput .

Awatar użytkownika
Niki20
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 6758
Rejestracja: 03 gru 2008, 17:47
Imię: Dominik
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.8 AAH
Lokalizacja: Harta/Rzeszów
Kontakt:

Post autor: Niki20 » 15 sty 2010, 13:05

m4341 pisze:na dodatek przegrzewanie silnika i jego kaput .
Wytłumacz proszę w jaki sposób silnik się przegrzewa?? :roll:

Awatar użytkownika
dubbler
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 666
Rejestracja: 02 mar 2008, 12:30
Lokalizacja: LU / RBI
Kontakt:

Post autor: dubbler » 15 sty 2010, 13:37

m4341 pisze:Tak ale te zmiany powodują zanieczyszczenie środowiska
Masz trochę racji, bo spaliny nie są przepalane jeszcze raz, ale jak nie jest zaślepiony to ochrona środowiska ogranicza się do biegu jałowego, czyli jak jest mało spalin i ma to małe znaczenie.
m4341 pisze:na dodatek przegrzewanie silnika i jego kaput
A tu jesteś w błędzie. Co ma EGR do przegrzewania się silnika :?: Może mieć jedynie wpływ na zagrzanie silnika w mieście jak jest niska temperatura, ponieważ ciepłe spaliny nie ogrzewają go od środka, bo nie sa zawracane do kolektora dolotowego.

Awatar użytkownika
tokarka606
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 606
Rejestracja: 07 mar 2009, 09:21
Lokalizacja: ZKO

Post autor: tokarka606 » 15 sty 2010, 15:34

m4341 pisze: i na dodatek przegrzewanie silnika i jego kaput .


Sam EGR w niczym w silniku nie przeszkadza,podobnie jak sama mgła olejowa w układzie dolotowym z odmy,ale połączenie tych dwóch rzeczy razem to jest prawdziwe dziadostwo.Gorące spaliny i mgła olejowa tworzą smołę osadzającą się natychmiast na ściankach kolektora dolotowego,głowicy i zaworach i nie jest to jakaś cienka warstwa.

Sam zaślepiłem EGR ,jakiś niecały rok temu i zrobiłem wolną odmę(po zabiegu wymiany uszczelki pod kolektorem dolotowym i jego wyczyszczeniu).Od tamtej pory niczym go nie czyściłem,a wygląda tak.

Obrazek


Proponuje zajrzeć u siebie jak to wygląda.

EGR jest również w silnikach benzynowych(nie we wszystkich) i szkodzi tak samo.

Pozdro

m4341
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 7
Rejestracja: 16 lis 2008, 16:44

Post autor: m4341 » 15 sty 2010, 19:22

Gazy spalinowe dostają się do silnika z jakichś powodów.
To co zrobili mądrale konstruktorzy podyktowane było naprawdę poprawą składu powietrza którym oddychamy. A mianowicie obniżają temperaturę spalania właśnie na wolnych obrotach i podczas powiedzmy jazdy po mieście. Natomiast jak pędzimy po autobanie to w pewnych momentach spaliny się nie dostają do silnika bo zależy nam na mocy . Nie będę się rozwodził na temat teorii spalania ale musicie uwierzyć że Wasze dzieci które wozicie wdychaja mniej szkodliwych zwiazków.
Najgorzej jest z wysokoprężnymi powinno sie zakazać produkcji tych silników. Ale to już Państwa sprawa czy jadąc za diselkiem czujecie go napewno. To znaczy że wdychacie raka polecam lepsze od papierosa .

[ Dodano: 2010-01-15, 19:31 ]
dla kolegi Niki20

gazy spalinowe powodują znaczące obniżenie temperatury spalania w komorze silnika tym samym spaliny są trochę mniej gorące co sprawia że uszczeliki i inne wężyki dłużej żyją i moc wzrasta.
np. w silnikach wyczynowych wtryskuje się dodatkowo wodę aby zmiejszyć temperaturę spalania.
a także dodatkowo schładza powietrze klimatyzacją oczywiście do pewnych granic. Temperatura niestety obniża moc silnika.

jetta1911
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 179
Rejestracja: 27 wrz 2009, 11:13
Lokalizacja: Duczki

Post autor: jetta1911 » 15 sty 2010, 21:25

Kolego najlepiej jak by zabronili całkiem produkci samochodów bo związki chemiczne są tagże i w benzynie.

Wszyscy myślą że benzyniak jest bardziej ekologiczny nisz dizel.

Silniki dizla jaki benzyny są tak samo szkodliwe.

A drogi kolega sprawdzałeś kiedyś ile tak naprawdę szkodliwych spalin idzie z benzyniaka który jest rozregulowany lub po przelocie 250 000 km albo na gazie????? :evil:

Ale z tego co tu wyczytałem to raczej drogi kolega nie ma zielonego pojęcia.

Po drugie silnik dizla pobierają coraz to mniej paliwa. :mrgreen:
A tak ogółem chciałbym kiedyś zobaczyć kolegi samochód ile on pompuje spalin do atmosfery

Awatar użytkownika
Niki20
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 6758
Rejestracja: 03 gru 2008, 17:47
Imię: Dominik
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.8 AAH
Lokalizacja: Harta/Rzeszów
Kontakt:

Post autor: Niki20 » 16 sty 2010, 08:32

m4341, głupie przekonanie, że jak diesel to od razu kupa spalin. :-/ Nie każdy diesel musi kopcić, mój np dym puszcza dopiero powyżej 4 tyś. a wcześniej zero więc zdaje mi się, że mniej zanieczyszczam środowisko aniżeli kierowcy niektórych passatów B5, np. ;-) Dla mnie o wiele gorsze są zanieczyszczenia z benzyniaka na gazie tak jak wspomniał poprzednik.
Kolego mam pomysł, od dzisiaj jeździmy rowerami. <rotfl2>

No tego nie wiedziałem, że spaliny potrafią obniżać temperaturę... :mrgreen: Ciekawe stwierdzenie. <lol> Ja zawsze myślałem, że spaliny niosą ze sobą temperaturę. ;-)

Awatar użytkownika
IC69
Przyjaciele
Przyjaciele
Posty: 4800
Rejestracja: 05 sty 2007, 22:48
Imię: Irek
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Avant quattro
Silnik: 2.8 AAH
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: IC69 » 16 sty 2010, 16:32

Panowie, bardzo proszę o nie odbieganie od tematu!

Awatar użytkownika
hudy
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 4865
Rejestracja: 28 lis 2006, 00:13
Imię: Robert
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.0 ABT
Lokalizacja: Alwernia
Kontakt:

Post autor: hudy » 16 sty 2010, 23:55

Niki20 pisze:No tego nie wiedziałem, że spaliny potrafią obniżać temperaturę... :mrgreen: Ciekawe stwierdzenie. <lol> Ja zawsze myślałem, że spaliny niosą ze sobą temperaturę. ;-)
w sumie jak tak logicznie pomyśleć to coś w tym może być.do spalania potrzebny jest tlen.jak jest go dużo wtedy spalanie jest dobre i temperatura szybko rośnie a jak tlen jest wymieszany ze spalinami wtedy spalanie jest gorsze i może temperatura nie rośnie tak szybko.ale to tylko przypuszczenia <ok> druga sprawa to jeśli egr puszcz spaliny i powietrze jest z nimi wymieszane komputer podaje większa dawkę paliwa przez co zanieczyszczenia rosną.chyba dobrze myślę <ok>

ODPOWIEDZ

Wróć do „Inne.”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl