a teraz to zalej Valvoline Maxlife Diesel i zobaczysz co to daje zmiana oleju na lepszytomas_str pisze:A teraz to chyba GM zaleje i napisze czy jest jakas zmiana :-> .pozdrawiam
[1.9TDI 1Z] Kontrolka oleju.
- MARCIN 80B4
- Audi 80 Klub
- Posty: 895
- Rejestracja: 03 sie 2007, 10:12
- Lokalizacja: Busko
To normalne że na zimnym silniku, po dłuższym postoju kontrolka oleju gaśnie po kilku sekundach, w końcu zanim pompa napompuje oleju do głowicy i w ogóle w cały obieg, to musi chwila minąć.....
Jak silnik jest ciepły, tzn m.in. że olej nie spłynął całkowicie do miski, przez co szybciej rozłącza czujnik i kontrolka szybciej gaśnie....
P.S. Zawsze większe jest ciśnienie oleju na zimnym silniku niż na ciepłym, po prostu olej jest gęstrzy...
P.S.2 Nie rozumiem skąd ten kult zagranicznie nazywających się części, skąd twierdzenie, że filtr mann-a jest lepszy od filtrona :roll: :roll:
Jak silnik jest ciepły, tzn m.in. że olej nie spłynął całkowicie do miski, przez co szybciej rozłącza czujnik i kontrolka szybciej gaśnie....
P.S. Zawsze większe jest ciśnienie oleju na zimnym silniku niż na ciepłym, po prostu olej jest gęstrzy...
P.S.2 Nie rozumiem skąd ten kult zagranicznie nazywających się części, skąd twierdzenie, że filtr mann-a jest lepszy od filtrona :roll: :roll:
W czym Man jest lepszy od Filtrona tego niestety nie wiem, wiem natomiast jedno, że przy wymianie oleju założyłem filtr z Sędziszowa, i na wolnych obrotach czasami zaświecała się kontrolka oleju, czego przed wymianą oleju nie miało miejsca. Dokładnie taki sam przypadek miał kolega w swoim dieselu, a winnym tej sytuacji był filtr oleju. Po takich doświadczeniach zakładam tylko Knechta lub Mana i żadnych problemów ze smarowaniem nie mam, a kontrolka smarowania na zimnym silniku (nie zależnie ile dni stoi nieodpalany) gaśnie mi po około 1s. Twierdzenie, że kontrolka smarowania ma gasnąć po około 5 s jest dla mnie śmieszne (dziwię się, że takie rzeczy mechanicy opowiadają) choćby z tego powodu, że gazy spalinowe napędzają wirnik turbiny, który zaczyna się kręcić zaraz po odpaleniu prawdzie nie jest to jakaś zawrotna prędkość i wirnik nie jest całkowicie suchy, ale zawsze jest to zwiększone zużycie łożyska ślizgowego i wirnika, nie wspominając o reszcie podzespołów silnika.myszon90 pisze: Nie rozumiem skąd ten kult zagranicznie nazywających się części, skąd twierdzenie, że filtr mann-a jest lepszy od filtrona
kontrolka oleju
Czyli proponujesz filtr mann lub knecht a olej jaki masz zalany?
Co do tych firm jestem prawie pewien (bo nigdy nie można być na 100%) że nie przydarzą się jakieś dziwne historie.tomas_str pisze:Czyli proponujesz filtr mann lub knecht
Od czasu posiadania czyli pięć lat jeżdżę na Mobilu 10W40, oczywiście wszystko zależy od stanu technicznego silnika, stylu jazdy itp, ale od wymiany do wymiany (7500 km) dolewam około pół litra oleju.tomas_str pisze:a olej jaki masz zalany?
Podepnę się pod temat, ostatnio zauważyłem że po odpaleniu zimnego silnika jak jest mróz świeci mi się kontrolka ciśnienia oleju i gaśnie dopiero przy lekkim przygazowaniu, na ciepłym silniku gaśnie momentalnie - jak jest cieplej tak samo. To normalne, zeszłej zimy tego nie zauważyłem, jest powód do zmartwień :?: