Sklep Ipart
części samochodowe
Tarcze, hamulce
Sklep Bestdrive
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

[B3 1.6TD intercooler 1989 80kM ] koniec turbiny??

Awatar użytkownika
Motostacja pl
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 6966
Rejestracja: 07 mar 2007, 19:03
Imię: Motostacja PL
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan quattro
Silnik: 2.8 AAH
Lokalizacja: Kraków
Kontakt:

Post autor: Motostacja pl » 08 lip 2008, 12:51

Ta regulacja to zawór bezpieczeństwa. Ma upuszczać powietrze przed turbine w przypadku jej przeładowania.

Recepta na lejące wtryski - wymienić na nowe. Innej opcji chyba nie ma.

mireko
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 191
Rejestracja: 01 mar 2007, 16:41

Post autor: mireko » 08 lip 2008, 13:00

A jakie jeszcze objawy mogą mieć lejące lub padnięte wtryski?Pali na dotyk,spalanie w normie.Może ustawienie pompy?

Awatar użytkownika
Motostacja pl
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 6966
Rejestracja: 07 mar 2007, 19:03
Imię: Motostacja PL
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan quattro
Silnik: 2.8 AAH
Lokalizacja: Kraków
Kontakt:

Post autor: Motostacja pl » 08 lip 2008, 14:34

Moim zdaniem jeśli coś by było nie tak z układem paliwowym i zapłonu typu lejące wtryski, zły kąt to na pewno byś to odczuł w postaci spadku mocy, zwiększonego spalania, opóźnionego reagowania na gaz, złego odpalania albo na zimnym albo na ciepłym.

mireko
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 191
Rejestracja: 01 mar 2007, 16:41

Post autor: mireko » 08 lip 2008, 22:31

No właśnie-pali od obrotu wału(nawet niecałego)-na tzw. dotyk na ciepło i na zimno.Spalanie w normie-ok.6-7l/100km ale bez trasy-kręcę się po mieście i mam lekką nogę.Przyśpieszenie jest w porządku-przed zmniejszeniem dawki paliwa był jeszcze żwawszy.Czyżby turbawka powodem dymienia?
Aha-pompę ustawiłem na ucho metodą prób i błędów i przehulałem ok.2tys. km bez większych problemów poza kopceniem. ;-)

Awatar użytkownika
Motostacja pl
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 6966
Rejestracja: 07 mar 2007, 19:03
Imię: Motostacja PL
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan quattro
Silnik: 2.8 AAH
Lokalizacja: Kraków
Kontakt:

Post autor: Motostacja pl » 09 lip 2008, 00:22

Jak to mówią, nie ma dymu bez ognia, a u nas akurat nie ma mocy bez dymu.

Mnie też czasami to wkurza że jak depnę nagle na 2 biegu to zostaje za mną chmura. Strasznie mnie to irytuje, szczególnie jak coś za mną jedzie. Ale z drugiej strony to co mnie to obchodzi - ważne że niunia dobrze sie odpycha. Już nie jedna benzyna dostała od niej niezłe lanie. Ostatnio BMW 316 :mrgreen: Ciekawe co myślał ten łysy placek jak go zwykły 1,6 TD objechał :-P

Tobie też radze zrobić tak samo - nieprzejmować się za bardzo. Te typy tak mają, jak się depnie to musi zakopcić i nie ma innej możliwości. Oczywiście do pewnych granic. Jak już w tylnim lusterku nic nie będziesz wiedzieć to będzie znaczyć że faktycznie coś jest nie tak ;-)

mireko
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 191
Rejestracja: 01 mar 2007, 16:41

Post autor: mireko » 09 lip 2008, 07:55

Na trasie jak jest ciepły,to dymu nie widać(płynniejsza jazda),a moc jest ok-nie ma problemu z wyprzedzaniem.Nawet młodszy brat,który lubi depnąć kiedyś pożyczył niunię powiedział,że przy 170km/h płynnie idzie i był jeszcze luz pod pedałem gazu:shock: Na codzień jeździ Mercedesem C180 i wspólnie stwierdziliśmy,że Audi jest o wiele wygodniejsze w trasie od Merca. <ok>

Awatar użytkownika
Motostacja pl
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 6966
Rejestracja: 07 mar 2007, 19:03
Imię: Motostacja PL
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan quattro
Silnik: 2.8 AAH
Lokalizacja: Kraków
Kontakt:

Post autor: Motostacja pl » 09 lip 2008, 14:05

W takim razie nie przejmój się. Gdybyś miał zwykłego Diesla i tak by ci kopcił to można by było trochę się przejmować. Tu jest to turbodiesle w dodatku ze zmienną dawką paliwa, czyli deptając dostaje on większą dawkę i on ma prawo czasem dymić.

ODPOWIEDZ

Wróć do „Silniki TD”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl