Sklep Ipart
części samochodowe
Tarcze, hamulce
Sklep Bestdrive
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

[B4 1.9 TDI 1Z] Zaślepienie EGR-u

Awatar użytkownika
rczopik2
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 556
Rejestracja: 26 lut 2007, 14:31
Lokalizacja: RSR

Post autor: rczopik2 » 07 maja 2008, 11:55

Podobno się da. Musisz mieć dwie giętkie przedłóżki i trochu sprytne palce.
Ile wezmą to zależy od regionu i warsztatu.

Awatar użytkownika
hudy
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 4865
Rejestracja: 28 lis 2006, 00:13
Imię: Robert
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.0 ABT
Lokalizacja: Alwernia
Kontakt:

Post autor: hudy » 10 maja 2008, 21:57

z tego co sie dowiadywałem to mechanicy mówią za to ok 150 - 200zł czy to normalna cena??

Karli
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 18
Rejestracja: 27 gru 2007, 20:29

Post autor: Karli » 18 maja 2008, 21:58

Moje zdanie na temat zasiepiania EGR jest takie. Napewno po zaslepieniu układ dolotowy nie będzię się zasyfiał, silnika pracuje twardziej na wolnych obrotach i równiej, brak jest falowania i co najważniejsze dużo mniej dymi na czarno. Zauważyłem jednak, że silnik dużo wolniej łapie temperaturę pracy i co dziwne u mnie turbo pracuje dużo słabiej. Na podłączonym EGR turbo potrafi pompować do 1.3 bara i ma naprawdę odczuwalne załączenie. Powodem tej sytuacji może być chip. Jeżdze na podłaczonym EGR i uważam ze jest lepiej, pomimi dymienia i lekko falujących obrotów. Jako ciekawostkę podam, ze kiedyś miałem problem ze po porannym odpaleniu silnik sam gasł. Po zaślepieniu EGR problem znikł DZIWNE ale prawdziwe. W tej chwili mam zawór EGR od AFN 110KM i jest OK. Jedyne co to muszę wyciąc katalizator i zobaczymy róznicę.

Awatar użytkownika
hudy
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 4865
Rejestracja: 28 lis 2006, 00:13
Imię: Robert
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.0 ABT
Lokalizacja: Alwernia
Kontakt:

Post autor: hudy » 19 maja 2008, 18:30

Karli pisze:brak jest falowania
ale o jakie falowanie ci chodzi bo piszesz to tak jakby to była normalna rzecz?? u mnie nie ma żadnego falowania i w sumie nie spotkałem sie z niczym takim czy przed czy po zaslapieniu Egr...co do łapania temp to tez zauważyłem że troche wolniej sie nagrzewa...

Awatar użytkownika
MP
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 129
Rejestracja: 13 maja 2008, 18:48
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: MP » 25 maja 2008, 19:49

witam

panowie mam taki oto projekt by wywalić kata a w jego miejsce wstawić to http://allegro.pl/item369505093_nowy_tl ... agwar.html obyło by sie bez spawania no i wydaje sie ze bylo by spoko

sprzedajacy na pytanie czy to podpasuje do b4 TDI avant odpisał:
tak tłumi będzie pasował - przy czym przydało by się wymienić pierścień uszczelniający , który jest przed tym tłumikiem - ponieważ oryginalnie ten pierścień jest nieco większy (o pół centymetra) i jest inaczej zrobiony - i nie będzie pasował do gniazda, które jest w tym tłumiku - pasujący pierścień mam w cenie 15 zł


więc co sadzicie takie cos robić czy lepiej podjechac do tłumikaza zeby wuyciol kata i wspawal rure-- z przegladami nie bede mial problemów bo mam znajomego diagnostę--- chodzi tylko oto co da lepszy efekt??



koszt bedzie pewnie zblirzony bo tu wyjdzie ok 70zł + 15zl (pierscien uszczelniajacy + przesyłka to ok 100zł i tlumikaz pewnie terz kolo 50-100zl wezmie za wspawanie rury



ps ma ktos jakis namiar gdzie by mozna bylo wspawać rure zamiast kata w warszawie --dobrze i tanio?

przemik
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 608
Rejestracja: 10 sie 2007, 11:16
Lokalizacja: Konskie/Warszawa

Post autor: przemik » 26 maja 2008, 17:59

rozkrec puszke... wywal kat... skrec puszke.... efekt murowany.... TANIO i PEWNIE <ok>

Awatar użytkownika
kyjo
Audi 80 Klub
Audi 80 Klub
Posty: 877
Rejestracja: 23 wrz 2007, 11:01
Lokalizacja: RKR

Post autor: kyjo » 26 maja 2008, 21:45

weź wywal go sam bez kanału też sie da :D:D
wstaw albo rurke albo kup jakąś strumiennice a kata sprzedać i jeszcze zysk masz jak chcesz go usuwać.
Choc ja mam pewne wątpliwości co do wycinania katalizatora po rozmowach z kilkoma osobami

CartmanDevil
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 59
Rejestracja: 30 kwie 2007, 17:32
Lokalizacja: Biłgoraj

Post autor: CartmanDevil » 11 lip 2008, 20:56

Witam mam taie pytanie a dlaczego nie odkrecac turbo, czy cos to zmienia, bo chyba po odkreceniu turbo bedzie lateiwj sie dostac do srób kolektora nie ??

Awatar użytkownika
hudy
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 4865
Rejestracja: 28 lis 2006, 00:13
Imię: Robert
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.0 ABT
Lokalizacja: Alwernia
Kontakt:

Post autor: hudy » 11 lip 2008, 21:20

oczywiście że będzie łatwiej ale by odkręcić turbo też trzeba sie nieźle nagimnastykować.jakieś dwa tygodnie temu czyściłem kolektor bez rozkręcania turbo i wcale nie jest tak źle.wystarczy wyprostować imbus i zrobić z czegoś jego przedłużenie.chciałem odkręcić turbo jednak od spodu jest przykręcone takimi dziwnymi 12 kątnymi śrubami i żadnym kluczem nie byłem w stanie ich odkręcić...

karol121
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 1077
Rejestracja: 09 lis 2007, 11:06
Lokalizacja: Sandomierz

Post autor: karol121 » 11 lip 2008, 22:04

a próbowales 13 oczkowa :?: tez ma 12katów :mrgreen: a i po co wogóle to robic :?:

CartmanDevil
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 59
Rejestracja: 30 kwie 2007, 17:32
Lokalizacja: Biłgoraj

Post autor: CartmanDevil » 11 lip 2008, 23:04

no mi sie wydaje ze lepiej sie wtedy wyczysci kolektor bo w koncu chyba do turbiny tez mogą te syfy sie dostac i pytanie czy nic jej to nie zaszkodzi jak taki syf sie dostanie tam?

karol121
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 1077
Rejestracja: 09 lis 2007, 11:06
Lokalizacja: Sandomierz

Post autor: karol121 » 11 lip 2008, 23:11

do turbiny nie powinno sie dostawac bo turbina pompuje do kolektora a nie z kolektora a zeby bylo cacy tzn bez syfu to trzeba jeszcze by glowice czyscic wtedy dolot bylby czysty ale jak maszyna lata to nie ma co ruszac

CartmanDevil
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 59
Rejestracja: 30 kwie 2007, 17:32
Lokalizacja: Biłgoraj

Post autor: CartmanDevil » 11 lip 2008, 23:13

No wlasnie myslalem to zrobic wszystko wyczyscic i ERG zaslepic jutro juz wiem ze potrzeba mi uszczelki pod kolektor i co jeszcze jest mi potrzebne? Kolektor odkrece normalnymi kluczami??

Awatar użytkownika
hudy
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 4865
Rejestracja: 28 lis 2006, 00:13
Imię: Robert
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.0 ABT
Lokalizacja: Alwernia
Kontakt:

Post autor: hudy » 12 lip 2008, 09:54

karol121 pisze:a i po co wogóle to robic
ja czyściłem kolektor przy okazji wymiany uszczelki ale często się zdaza że samochód jest słaby przez zasyfiony kolektor.widziałem pare zdjęć zasyfionego kolektora i powiem ci że niektórzy to zamiast wlotu do kolektora wielkości 3cm mieli max 1 centymetr a co za tym idzie mniej powietrza dostaje ie do silnika...CartmanDevil będzie ci potrzebna uszczelka pod kolektor i uszczelka na połączeniu rurekkoło EGR-a i kolektora chodź tam możesz użyć jakiegoś silikonu odpornego na wysokie temperatury, no i oczywiście bedzie ci potrzebne dużo cierpliwości :mrgreen: kolektor jest przykręcony sześcioma śrubami na imbus...

ODPOWIEDZ

Wróć do „Silniki TDi”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl