[B4 1.9 TDI 1Z] Zaślepienie EGR-u
Moje zdanie na temat zasiepiania EGR jest takie. Napewno po zaslepieniu układ dolotowy nie będzię się zasyfiał, silnika pracuje twardziej na wolnych obrotach i równiej, brak jest falowania i co najważniejsze dużo mniej dymi na czarno. Zauważyłem jednak, że silnik dużo wolniej łapie temperaturę pracy i co dziwne u mnie turbo pracuje dużo słabiej. Na podłączonym EGR turbo potrafi pompować do 1.3 bara i ma naprawdę odczuwalne załączenie. Powodem tej sytuacji może być chip. Jeżdze na podłaczonym EGR i uważam ze jest lepiej, pomimi dymienia i lekko falujących obrotów. Jako ciekawostkę podam, ze kiedyś miałem problem ze po porannym odpaleniu silnik sam gasł. Po zaślepieniu EGR problem znikł DZIWNE ale prawdziwe. W tej chwili mam zawór EGR od AFN 110KM i jest OK. Jedyne co to muszę wyciąc katalizator i zobaczymy róznicę.
witam
panowie mam taki oto projekt by wywalić kata a w jego miejsce wstawić to http://allegro.pl/item369505093_nowy_tl ... agwar.html obyło by sie bez spawania no i wydaje sie ze bylo by spoko
sprzedajacy na pytanie czy to podpasuje do b4 TDI avant odpisał:
tak tłumi będzie pasował - przy czym przydało by się wymienić pierścień uszczelniający , który jest przed tym tłumikiem - ponieważ oryginalnie ten pierścień jest nieco większy (o pół centymetra) i jest inaczej zrobiony - i nie będzie pasował do gniazda, które jest w tym tłumiku - pasujący pierścień mam w cenie 15 zł
więc co sadzicie takie cos robić czy lepiej podjechac do tłumikaza zeby wuyciol kata i wspawal rure-- z przegladami nie bede mial problemów bo mam znajomego diagnostę--- chodzi tylko oto co da lepszy efekt??
koszt bedzie pewnie zblirzony bo tu wyjdzie ok 70zł + 15zl (pierscien uszczelniajacy + przesyłka to ok 100zł i tlumikaz pewnie terz kolo 50-100zl wezmie za wspawanie rury
ps ma ktos jakis namiar gdzie by mozna bylo wspawać rure zamiast kata w warszawie --dobrze i tanio?
panowie mam taki oto projekt by wywalić kata a w jego miejsce wstawić to http://allegro.pl/item369505093_nowy_tl ... agwar.html obyło by sie bez spawania no i wydaje sie ze bylo by spoko
sprzedajacy na pytanie czy to podpasuje do b4 TDI avant odpisał:
tak tłumi będzie pasował - przy czym przydało by się wymienić pierścień uszczelniający , który jest przed tym tłumikiem - ponieważ oryginalnie ten pierścień jest nieco większy (o pół centymetra) i jest inaczej zrobiony - i nie będzie pasował do gniazda, które jest w tym tłumiku - pasujący pierścień mam w cenie 15 zł
więc co sadzicie takie cos robić czy lepiej podjechac do tłumikaza zeby wuyciol kata i wspawal rure-- z przegladami nie bede mial problemów bo mam znajomego diagnostę--- chodzi tylko oto co da lepszy efekt??
koszt bedzie pewnie zblirzony bo tu wyjdzie ok 70zł + 15zl (pierscien uszczelniajacy + przesyłka to ok 100zł i tlumikaz pewnie terz kolo 50-100zl wezmie za wspawanie rury
ps ma ktos jakis namiar gdzie by mozna bylo wspawać rure zamiast kata w warszawie --dobrze i tanio?
-
- Forum Audi 80
- Posty: 59
- Rejestracja: 30 kwie 2007, 17:32
- Lokalizacja: Biłgoraj
- hudy
- Forum Audi 80
- Posty: 4865
- Rejestracja: 28 lis 2006, 00:13
- Imię: Robert
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 2.0 ABT
- Lokalizacja: Alwernia
- Kontakt:
oczywiście że będzie łatwiej ale by odkręcić turbo też trzeba sie nieźle nagimnastykować.jakieś dwa tygodnie temu czyściłem kolektor bez rozkręcania turbo i wcale nie jest tak źle.wystarczy wyprostować imbus i zrobić z czegoś jego przedłużenie.chciałem odkręcić turbo jednak od spodu jest przykręcone takimi dziwnymi 12 kątnymi śrubami i żadnym kluczem nie byłem w stanie ich odkręcić...
-
- Forum Audi 80
- Posty: 59
- Rejestracja: 30 kwie 2007, 17:32
- Lokalizacja: Biłgoraj
-
- Forum Audi 80
- Posty: 59
- Rejestracja: 30 kwie 2007, 17:32
- Lokalizacja: Biłgoraj
- hudy
- Forum Audi 80
- Posty: 4865
- Rejestracja: 28 lis 2006, 00:13
- Imię: Robert
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 2.0 ABT
- Lokalizacja: Alwernia
- Kontakt:
ja czyściłem kolektor przy okazji wymiany uszczelki ale często się zdaza że samochód jest słaby przez zasyfiony kolektor.widziałem pare zdjęć zasyfionego kolektora i powiem ci że niektórzy to zamiast wlotu do kolektora wielkości 3cm mieli max 1 centymetr a co za tym idzie mniej powietrza dostaje ie do silnika...CartmanDevil będzie ci potrzebna uszczelka pod kolektor i uszczelka na połączeniu rurekkoło EGR-a i kolektora chodź tam możesz użyć jakiegoś silikonu odpornego na wysokie temperatury, no i oczywiście bedzie ci potrzebne dużo cierpliwości :mrgreen: kolektor jest przykręcony sześcioma śrubami na imbus...karol121 pisze:a i po co wogóle to robic