[B3 1.8S] Problem z obrotami i nadmierną temperaturą.
[B3 1.8S] Problem z obrotami i nadmierną temperaturą.
Witam.
Mam problem z Audi B3 z silnikiem 1.8s
Samochód wogóle nie trzyma obrotów, gaśnie, nie wkręca się powyżej 2.000RPM.
Komputer wykazał błąd potencjometra przepustnicy oraz czujnika halla.
Zmieniłem potencjometr wraz z całą przepustnicą i wtryskiem i dałem nowy czujnik halla.
Auto wogole nie odpalało, po ustawieniu zapłonu nadal nie trzyma obrotów i nie wkręca się wogóle na obroty.
Jak odpale i pochodzi chwile , tak z 5-10 minut to się grzeje, aż załącza sie dmuchawa.
Gdzie szukać problemu? Wywalona uszczelka pod głowicą? Przestawiony rozrząd?
Proszę zapoznać się z regulaminem i poprawnie tytułować wątki.
Mam problem z Audi B3 z silnikiem 1.8s
Samochód wogóle nie trzyma obrotów, gaśnie, nie wkręca się powyżej 2.000RPM.
Komputer wykazał błąd potencjometra przepustnicy oraz czujnika halla.
Zmieniłem potencjometr wraz z całą przepustnicą i wtryskiem i dałem nowy czujnik halla.
Auto wogole nie odpalało, po ustawieniu zapłonu nadal nie trzyma obrotów i nie wkręca się wogóle na obroty.
Jak odpale i pochodzi chwile , tak z 5-10 minut to się grzeje, aż załącza sie dmuchawa.
Gdzie szukać problemu? Wywalona uszczelka pod głowicą? Przestawiony rozrząd?
Proszę zapoznać się z regulaminem i poprawnie tytułować wątki.
Ostatnio zmieniony 19 lip 2008, 17:02 przez dudek81, łącznie zmieniany 2 razy.
- Danek
- Forum Audi 80
- Posty: 3410
- Rejestracja: 27 cze 2007, 13:17
- Imię: Damian
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan
- Silnik: 2.2 KK
- Lokalizacja: Mazowsze
- Kontakt:
Informacja, że to silnik 1,8s o niczym nie mówi. Odczytaj jego oznaczenie na bloku (pierwsze dwie litery w numerze) albo przynajmniej napisz czy to gaźnik, jednopunkt czy może wielopunktowy wtrysk mechaniczny. Tu http://www.centrum.audi80.pl/content/view/51/55/ masz więcej info na temat poszczególnych typów silników.
Danek pisze:Jeśli to monowtrys to silnik PM, tylko taki jednopunkt był montowany w B3. W takim razie do sprawdzenia czujnik temperatury do ECU (niebieski), ciśnienie paliwa, sprawdzenie ustawienia rozrządu. Co do błędów to błąd halla jest normalny jak silnik nie pracuje .
Ciśnienie paliwa mogę chyba wyeliminować. Zapomniałem dodać, że auto chodzi tak samo na benzynie jak i na gazie.
Jak delikatnie zwiększam obroty do tych 1500-2000RPM (bo więcej się nie da) to dymi na niebiesko.
Sprawdzę rozrząd oraz ten czujnik i dam znać.
Dziękuje i pozdrawiam
Danek pisze:Uuuu, to mi się nie podoba . Zmierz kompresję na cylindrach i sprawdź czy w zbiorniczku wyrównawczym nie ma śladów oleju.dudek81 pisze:Jak delikatnie zwiększam obroty do tych 1500-2000RPM (bo więcej się nie da) to dymi na niebiesko.
W zbiorniczku nie ma śladów oleju, tak samo na korku oleju nie widzę żadnego masełka.
Na pewno chłodziwo nie miesza się z oliwą.