[B3 1.8S] Problem z obrotami i nadmierną temperaturą.
[B3 1.8S] Problem z obrotami i nadmierną temperaturą.
Witam.
Mam problem z Audi B3 z silnikiem 1.8s
Samochód wogóle nie trzyma obrotów, gaśnie, nie wkręca się powyżej 2.000RPM.
Komputer wykazał błąd potencjometra przepustnicy oraz czujnika halla.
Zmieniłem potencjometr wraz z całą przepustnicą i wtryskiem i dałem nowy czujnik halla.
Auto wogole nie odpalało, po ustawieniu zapłonu nadal nie trzyma obrotów i nie wkręca się wogóle na obroty.
Jak odpale i pochodzi chwile , tak z 5-10 minut to się grzeje, aż załącza sie dmuchawa.
Gdzie szukać problemu? Wywalona uszczelka pod głowicą? Przestawiony rozrząd?
Proszę zapoznać się z regulaminem i poprawnie tytułować wątki.
Mam problem z Audi B3 z silnikiem 1.8s
Samochód wogóle nie trzyma obrotów, gaśnie, nie wkręca się powyżej 2.000RPM.
Komputer wykazał błąd potencjometra przepustnicy oraz czujnika halla.
Zmieniłem potencjometr wraz z całą przepustnicą i wtryskiem i dałem nowy czujnik halla.
Auto wogole nie odpalało, po ustawieniu zapłonu nadal nie trzyma obrotów i nie wkręca się wogóle na obroty.
Jak odpale i pochodzi chwile , tak z 5-10 minut to się grzeje, aż załącza sie dmuchawa.
Gdzie szukać problemu? Wywalona uszczelka pod głowicą? Przestawiony rozrząd?
Proszę zapoznać się z regulaminem i poprawnie tytułować wątki.
Ostatnio zmieniony 19 lip 2008, 17:02 przez dudek81, łącznie zmieniany 2 razy.
- Danek
- Forum Audi 80
- Posty: 3410
- Rejestracja: 27 cze 2007, 13:17
- Imię: Damian
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan
- Silnik: 2.2 KK
- Lokalizacja: Mazowsze
- Kontakt:
Informacja, że to silnik 1,8s o niczym nie mówi. Odczytaj jego oznaczenie na bloku (pierwsze dwie litery w numerze) albo przynajmniej napisz czy to gaźnik, jednopunkt czy może wielopunktowy wtrysk mechaniczny. Tu http://www.centrum.audi80.pl/content/view/51/55/ masz więcej info na temat poszczególnych typów silników.
Danek pisze:Jeśli to monowtrys to silnik PM, tylko taki jednopunkt był montowany w B3. W takim razie do sprawdzenia czujnik temperatury do ECU (niebieski), ciśnienie paliwa, sprawdzenie ustawienia rozrządu. Co do błędów to błąd halla jest normalny jak silnik nie pracuje.
Ciśnienie paliwa mogę chyba wyeliminować. Zapomniałem dodać, że auto chodzi tak samo na benzynie jak i na gazie.
Jak delikatnie zwiększam obroty do tych 1500-2000RPM (bo więcej się nie da) to dymi na niebiesko.
Sprawdzę rozrząd oraz ten czujnik i dam znać.
Dziękuje i pozdrawiam
Danek pisze:Uuuu, to mi się nie podobadudek81 pisze:Jak delikatnie zwiększam obroty do tych 1500-2000RPM (bo więcej się nie da) to dymi na niebiesko.. Zmierz kompresję na cylindrach i sprawdź czy w zbiorniczku wyrównawczym nie ma śladów oleju.
W zbiorniczku nie ma śladów oleju, tak samo na korku oleju nie widzę żadnego masełka.
Na pewno chłodziwo nie miesza się z oliwą.