Sklep Ipart
części samochodowe
Tarcze, hamulce
Sklep Bestdrive
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

[B3 1.8S] Problem z obrotami i nadmierną temperaturą.

Wszystko co tyczy się silników rzędowych czterocylindrowych.
dudek81
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 6
Rejestracja: 19 lip 2008, 16:44
Lokalizacja: Kwidzyn

[B3 1.8S] Problem z obrotami i nadmierną temperaturą.

Post autor: dudek81 » 19 lip 2008, 16:51

Witam.

Mam problem z Audi B3 z silnikiem 1.8s
Samochód wogóle nie trzyma obrotów, gaśnie, nie wkręca się powyżej 2.000RPM.
Komputer wykazał błąd potencjometra przepustnicy oraz czujnika halla.

Zmieniłem potencjometr wraz z całą przepustnicą i wtryskiem i dałem nowy czujnik halla.

Auto wogole nie odpalało, po ustawieniu zapłonu nadal nie trzyma obrotów i nie wkręca się wogóle na obroty.

Jak odpale i pochodzi chwile , tak z 5-10 minut to się grzeje, aż załącza sie dmuchawa.


Gdzie szukać problemu? Wywalona uszczelka pod głowicą? Przestawiony rozrząd?


Proszę zapoznać się z regulaminem i poprawnie tytułować wątki.
Ostatnio zmieniony 19 lip 2008, 17:02 przez dudek81, łącznie zmieniany 2 razy.

Awatar użytkownika
audiktom
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 433
Rejestracja: 09 lis 2007, 15:51
Lokalizacja: podkarpacie

Post autor: audiktom » 19 lip 2008, 17:11

Na temat uszczelki było opisywane kolego, opcja ,, szukaj" tam było opisywana diagnoza uszczelki, co do tych obrotów to opisz dokładniej jak to jest z tymi obrotami, czy na rozgrzanym tylko? czy również na zimnym? silniczek krokowy jest do przepatrzenia, i układ WN.

dudek81
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 6
Rejestracja: 19 lip 2008, 16:44
Lokalizacja: Kwidzyn

Post autor: dudek81 » 19 lip 2008, 18:04

Układ WN sprawdziłem i wszystko wydaje się być wporządku.

Auto ma problem z rozruchem i na ciepłym i na zimnym silniku.
Obroty falują, delikatnie wkręca się do 2000 RPM.
Jak mocniej wcisnę gaz to się dusi.

Awatar użytkownika
Danek
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 3410
Rejestracja: 27 cze 2007, 13:17
Imię: Damian
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.2 KK
Lokalizacja: Mazowsze
Kontakt:

Post autor: Danek » 19 lip 2008, 18:37

Informacja, że to silnik 1,8s o niczym nie mówi. Odczytaj jego oznaczenie na bloku (pierwsze dwie litery w numerze) albo przynajmniej napisz czy to gaźnik, jednopunkt czy może wielopunktowy wtrysk mechaniczny. Tu http://www.centrum.audi80.pl/content/view/51/55/ masz więcej info na temat poszczególnych typów silników.

dudek81
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 6
Rejestracja: 19 lip 2008, 16:44
Lokalizacja: Kwidzyn

Post autor: dudek81 » 19 lip 2008, 18:48

Niestety nie jestem w stanie teraz odczytać jego numerów.

Wiem, że jest to silnik 1.8 na monowtrysku.

Awatar użytkownika
Danek
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 3410
Rejestracja: 27 cze 2007, 13:17
Imię: Damian
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.2 KK
Lokalizacja: Mazowsze
Kontakt:

Post autor: Danek » 19 lip 2008, 19:45

Jeśli to monowtrys to silnik PM, tylko taki jednopunkt był montowany w B3. W takim razie do sprawdzenia czujnik temperatury do ECU (niebieski), ciśnienie paliwa, sprawdzenie ustawienia rozrządu. Co do błędów to błąd halla jest normalny jak silnik nie pracuje :-) .

dudek81
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 6
Rejestracja: 19 lip 2008, 16:44
Lokalizacja: Kwidzyn

Post autor: dudek81 » 19 lip 2008, 21:55

Danek pisze:Jeśli to monowtrys to silnik PM, tylko taki jednopunkt był montowany w B3. W takim razie do sprawdzenia czujnik temperatury do ECU (niebieski), ciśnienie paliwa, sprawdzenie ustawienia rozrządu. Co do błędów to błąd halla jest normalny jak silnik nie pracuje :-) .

Ciśnienie paliwa mogę chyba wyeliminować. Zapomniałem dodać, że auto chodzi tak samo na benzynie jak i na gazie.

Jak delikatnie zwiększam obroty do tych 1500-2000RPM (bo więcej się nie da) to dymi na niebiesko.

Sprawdzę rozrząd oraz ten czujnik i dam znać.

Dziękuje i pozdrawiam

Awatar użytkownika
Danek
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 3410
Rejestracja: 27 cze 2007, 13:17
Imię: Damian
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.2 KK
Lokalizacja: Mazowsze
Kontakt:

Post autor: Danek » 19 lip 2008, 22:49

dudek81 pisze:Jak delikatnie zwiększam obroty do tych 1500-2000RPM (bo więcej się nie da) to dymi na niebiesko.
Uuuu, to mi się nie podoba :-( . Zmierz kompresję na cylindrach i sprawdź czy w zbiorniczku wyrównawczym nie ma śladów oleju.

dudek81
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 6
Rejestracja: 19 lip 2008, 16:44
Lokalizacja: Kwidzyn

Post autor: dudek81 » 19 lip 2008, 23:56

Danek pisze:
dudek81 pisze:Jak delikatnie zwiększam obroty do tych 1500-2000RPM (bo więcej się nie da) to dymi na niebiesko.
Uuuu, to mi się nie podoba :-( . Zmierz kompresję na cylindrach i sprawdź czy w zbiorniczku wyrównawczym nie ma śladów oleju.

W zbiorniczku nie ma śladów oleju, tak samo na korku oleju nie widzę żadnego masełka.
Na pewno chłodziwo nie miesza się z oliwą.

Awatar użytkownika
audiktom
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 433
Rejestracja: 09 lis 2007, 15:51
Lokalizacja: podkarpacie

Post autor: audiktom » 20 lip 2008, 00:15

Skoro ciężko pali to również bym sprawdził czujnik i rozrząd też by nie zaszkodziło a nawet wskazane.

Awatar użytkownika
myszon90
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 122
Rejestracja: 08 maja 2008, 19:20
Lokalizacja: WGM

Post autor: myszon90 » 20 lip 2008, 00:38

A ja bym zerknął dokładnie, czy to dymienie to niebieski kolor i smród palonego oleju, czy może biały i słodkawy zapach palonego płynu chlodzacego......Jeśli to drugie, to obstawiam uszczelkę pod głowicą...
Sprawdź zapłon :!: :!: :!:
Rozrząd :arrow: też możliwe, ale nie sądzę......

dudek81
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 6
Rejestracja: 19 lip 2008, 16:44
Lokalizacja: Kwidzyn

Post autor: dudek81 » 21 lip 2008, 22:42

Rozrząd był minimalnie przestawiony.
Zapłon ustawiony.

Sprawa okazała się banalna. Na początku o tym myślałem, ale potem jakoś mi ta myśl przeszła.

Okazało się, że katalizator się zapchał na maxa.


Dziękuje za rady. Pozdrawiam

ODPOWIEDZ

Wróć do „Silniki czterocylindrowe”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl