Sklep Ipart
części samochodowe
Tarcze, hamulce
Sklep Bestdrive
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

[b4] Modyfikacje - obniżenie 40/40 60/40 80/60

Pomysły, pytania, spostrzeżenia odnośnie tuningu zawieszenia, silnika, układu napędowego.
Awatar użytkownika
finkiel
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 7
Rejestracja: 28 sty 2007, 18:54
Kontakt:

[b4] Modyfikacje - obniżenie 40/40 60/40 80/60

Post autor: finkiel » 11 mar 2007, 18:17

Jak widzicie na fotkach jeżdze na 17" felgach o szerokości 8 cali, opony 215/45.
Moje pytanie jest nastepujace:

Czy jak opuszcze samochod o 40mm przod i tyl przednie kola podczas maksymalnego skrecania nie beda ocieraly mi o blotniki, nadkola itp. (podczas postoju jak i rowniez podczas jazdy na krotkich i ostrych zakretach kiedy samochod przechyla sie) ???

Moze ktorys z was mial taki problem i go w jakis sposob rozwiazal, a moze ktos jezdzi na takowych felgach i z takim zawieszeniem ???
Z gory dziekuje za podpowiedzi i licze na szczerosc.
Pozdro 600 V
Ostatnio zmieniony 13 lut 2011, 23:46 przez finkiel, łącznie zmieniany 2 razy.

Radek5V
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 208
Rejestracja: 02 mar 2007, 18:08

Post autor: Radek5V » 11 mar 2007, 19:48

Witam! nie powinieneś mieć żadnych problemów przy skrętach chyba że planujesz niżej opuścić swoją audiczkę niż 40mm, kolega w b4 ma takie zestawienie i nie ma żadnych problemów z użytkowaniem swojej niuni (wizualnie wygląda o niebo lepiej od serii) przestrzeń w nadkolach w b4 jest naprawdę spora, ja mam w swojej 90 sprężyny -40mm oraz 15 felgi i powoli przymierzam się do zmiany na 17 , na www.vwzone.pl jeden z użytkowników w swojej b4 posiada glebę z tego co wyczytałem -60 przód, -40 tył oraz 18 fele, wygląda malina! jedynym problemem może być szerokość opon, przy zapakowanym samochodzie na krótszych sprężynach mogą ocierać o nadkola. Pozdrawiam!

sebolec
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 191
Rejestracja: 02 sty 2007, 20:16
Lokalizacja: Wrocław

Post autor: sebolec » 11 mar 2007, 20:42

Jeśli ET masz takie, że przy seryjnym zawiasie nic Ci nie trze, to możesz śmiało obniżać. Licz się jednak z tym, że przy -40mm prawe tylne koło będzie Ci na dziurach i podczas przechyłów na zakrętach odrobinę obcierać o plastkiowe nadkole. Wiąże się to z kształtem nadkola wymuszonym przez umiejscowienie zbiornika paliwa. Ogólnie nie jest to kwestia spędzająca sen z powiek.

Do b4 polecam obiżenie 60/40. Auto spokojnie znosi takie zawieszenie (wysoko umiejscowiona miska olejowa), a jeśli zdecydujesz się na mniejszą glebę, to gwarantuję, że za 3 miesiące będziesz żałował, że nie opuściłeś niżej.

Przy okazji polecam zamontowanie całego zestawu, tj. sprężyny i krótsze amortyzatory. Zagwarantuje to o niebo lepsze prowadzenie auta niż przy standardowych amortyzatorach i sportowych springach.

PABLO
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 1028
Rejestracja: 23 gru 2006, 10:27
Lokalizacja: LUBLIN

Post autor: PABLO » 12 mar 2007, 08:18

U mnie są koła 16" , opony 205/55 , autko jest obniżone fabrycznie o 20mm i nic nie ociera.
Tylko że to jest tylko 20mm

Awatar użytkownika
FranoF1
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 2983
Rejestracja: 10 sty 2007, 10:37
Lokalizacja: Schönbach
Kontakt:

Post autor: FranoF1 » 12 mar 2007, 10:18

...u mnie natomiast jest -60/-40 felgi 16x 7,5J opony 205/55/16 czyli dosyć grube i nic na szczęście nie obciera :mrgreen:

Awatar użytkownika
finkiel
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 7
Rejestracja: 28 sty 2007, 18:54
Kontakt:

Post autor: finkiel » 12 mar 2007, 16:13

Dziekuje bardzo za wypowiedzi na ten temat. Ogolnie to pocieszyliscie mnie :D Teraz tylko bede mial dylemat jakiej firmy wybrac spreżyny i czy nie lepiej bedzie tyl opuscic tylko 300 mm a przod 40mm (optyczny wyglad-chodzi o to aby troche samochod zanurkowal do przodu)

Jesli macie jakies spostrzezenia na ten temat tez bylbym wdzieczny za opinie.
Pozdro 600V

Awatar użytkownika
tomek_com
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 90
Rejestracja: 02 mar 2007, 21:27
Lokalizacja: manchester

Post autor: tomek_com » 12 mar 2007, 22:58

opuszczaj smialo nic Ci nie bedzie tarlo ja latam teraz na 40/40 17/40/235 i nic mi nie jest nawet przy 4 osobach ale zastanow sie czy nie opuscic przodu na -60 tak jak pisze sebolec bo ja juz teraz zaluje ze nie opuscilem na -60 balem sie mimo tego ze tez kazdy mi mowil zebym sie nie martwil (mam na mysli przod)a co do amorkow to zmieniaj komplet razem z zawiasami

http://centrum.audi80.pl/component/opti ... /catid,50/

maxer
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 220
Rejestracja: 12 mar 2007, 15:34
Lokalizacja: Bielsko-Biała ok
Kontakt:

Post autor: maxer » 13 mar 2007, 22:47

ok troche sobie poczytałem ale ja mam inny problem...mam już obnizone autko ale nawet niewiem ile, w karzdym bądź razie jest niskie...mam standardowe koła a chce kupić większe alumy....myslałem o 17'' ale doszedłem do wniosku że już jest za twardy a do 17 też chyba musze niską opone dobrać...niewiem czy nei zostane na 16''/205/55 - boje się o niższe gumy że będą twarde i mi rozwali zawias...coś doradzicie przy okazji?

Awatar użytkownika
tomek_com
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 90
Rejestracja: 02 mar 2007, 21:27
Lokalizacja: manchester

Post autor: tomek_com » 13 mar 2007, 23:15

nic ci nie rozwali bedzie cie tylko bardziej trzeslo ale bez przesady przy dobrych amorkach bedzie spoko no chyba ze jezdzisz tylko po polach ;-) jak mozesz to daj fotke swojej b4

pajak16k
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 36
Rejestracja: 10 kwie 2007, 19:08
Lokalizacja: Mława

Post autor: pajak16k » 14 kwie 2007, 13:45

kolego moze masz namiary na sportowe zawieszenie do B4 sedan w przystepnej cenie??
interesuje mnie obnizenie 60/40 lub 40/40

sebolec
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 191
Rejestracja: 02 sty 2007, 20:16
Lokalizacja: Wrocław

Post autor: sebolec » 14 kwie 2007, 15:35

pajak16k pisze:kolego moze masz namiary na sportowe zawieszenie do B4 sedan w przystepnej cenie??
interesuje mnie obnizenie 60/40 lub 40/40
A jaka cena jest dla Ciebie przystępna? 200zł? 500zł?

Kompletny nowy zestaw Supersporta na ebay.de kupujesz łącznie z przesyłką za 900zł.

Grzesiek
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 6
Rejestracja: 29 gru 2006, 17:50
Lokalizacja: Bielsko-Biała

Post autor: Grzesiek » 01 maja 2007, 13:45

Jeżeli chodzi o twardosc na 17 + obnizenie to wszystko zalezy od opon a dokladniej od marki i modelu ja osobiscie polecam Dunlopa sp 8000 takie mam w swojej i fabryczne czerwone sprezyny ( 42 mm) jest ok jezdzilem na pirelkach i goodyearach komfort jazdy byl zdecydowanie gorszy

Martivw
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 44
Rejestracja: 26 sty 2007, 00:03

[B4] Zawieszenie 80/60

Post autor: Martivw » 25 lip 2007, 01:01

Chce swoje Audi competition obnizyc wlasnie 80/60 macie moze jakies fotki??? :-)

Awatar użytkownika
FranoF1
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 2983
Rejestracja: 10 sty 2007, 10:37
Lokalizacja: Schönbach
Kontakt:

Post autor: FranoF1 » 25 lip 2007, 20:18

80/60 jeszcze nigdzie nie spotkałem :-|

no chyba że piszesz o Gwincie, to już inna bajka :-P

fotek brak :-/

pozdro..

Awatar użytkownika
Kornel
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 1106
Rejestracja: 01 mar 2007, 18:02
Lokalizacja: k/Łukowa

Post autor: Kornel » 25 lip 2007, 21:46

Kurde mi sie wydaje że -80 to będzie jak byś wyjął całkiem sprężyny i jeździł na odbojach, ja miałem przez jakiś czas -60 i właśnie jestem w trakcie wyrzucania i wstawiam -40, było dla mnie stanowczo za twardo. Nie na nasze drogi.

ODPOWIEDZ

Wróć do „Tuning mechaniczny”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl