Sklep Ipart
części samochodowe
Tarcze, hamulce
Sklep Bestdrive
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

[80 B4 2.0ABT]Szybko się grzeje i parę innych problemów.

Wszystko co tyczy się silników rzędowych czterocylindrowych.
Awatar użytkownika
frugo
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 16
Rejestracja: 20 lip 2008, 11:01
Lokalizacja: Konin

[80 B4 2.0ABT]Szybko się grzeje i parę innych problemów.

Post autor: frugo » 22 lip 2008, 20:31

wiec tak: strasznie mi sie szybko nagrzewa silnik niestety muszę wymienić wskaźnik temperatury bo zapewne nie działa tak jak powinien otóż max temp jaka pokazuje to 70st :/
co prawda wiatrak sie załącza ale trochę to dziwne ze tak szybko bo niekiedy przy 60st już :/
problem polega na wymianie wskaźnika temperatury, wtedy wiedział bym jaka jest rzeczywista temperatura, ale niepokoi mnie ze jest mocno gorący już po przejechanym kilometrze :/ dla przykładu podam ze np passat mojego kumpla nie jest taki gorący, podobnie jak b3 mojego wuja...:/
zamierzam sprawdzić cały układ chłodzący itd jeśli już ktoś miał podobny problem to prosiłbym o małą wskazówkę lub poradę :) wiedziałbym na czym stoję :)
kolejny moj problem to para przednich piast, strasznie sa gorace np po 5km przejechanych :/ az parza w dlonie po dluzszym trzymaniu :( przy tym podczas jazdy słychać hmmm..nie wiem jak to nazwać szum? buczenie?... ale to tylko jak spuszczę pedał gazu bo gdy dodam to hałas ustaje podobnie jak zacznę hamować, wtedy także hałasu niema :)
natomiast tylnie sa zimne, czy tzn ze lozyska sa do wymiany czy to cos innego??
jeszcze nie zaglądałem gdyż pracuje całymi dniami ale zamierzam w niedługim czasie poświecić trochę czasu dla mojego "cudeńka" ;)


Proszę poprawnie nazywać tematy i nie używać wulgaryzmów.
Ostatnio zmieniony 22 lip 2008, 20:37 przez frugo, łącznie zmieniany 1 raz.

Awatar użytkownika
Danek
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 3410
Rejestracja: 27 cze 2007, 13:17
Imię: Damian
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.2 KK
Lokalizacja: Mazowsze
Kontakt:

Post autor: Danek » 22 lip 2008, 21:08

frugo, Podejrzewam, że Twój problem z grzaniem jest spowodowany zablokowanymi zaciskami hamulcowymi z przodu lub za mocno dokręconymi łożyskami kół. Powoduje to duże opory i szybkie nagrzewanie silnika. Nie pali Ci czasem jak smok to autko? Zrób z tym porządek jak najszybciej bo niedługo możesz mieć poważniejszy problem jak ci się w czasie jazdy piasta zapiecze i koło dęba stanie. Co do wskazań temperatury to albo czujnik masz uwalony albo wskaźnik. Na ten temat było już mnóstwo na forum, poszukaj. Stawiam na czujnik chociaż może poprzedni właściciel coś namotał, żeby ukryć fakt grzania się silnika :roll: .

pajak100
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 192
Rejestracja: 27 sie 2007, 18:41
Lokalizacja: płock

Post autor: pajak100 » 22 lip 2008, 21:29

Koło przednie raczej nie zatrzyma się tak łatwo :mrgreen: Tylne owszem , ale przód jest bardzo dociążony. Prędzej się urwie razem z błotnikiem :-/ Z przodu nie ma stożkowych łożysk , a skręca się je śrubą od półosi. Siła dokręcenia nie ma znaczenia. Moze ktoś wymienił klocki na szybko i wbił je na siłę w zatarte tłoczki hamulcowe. Czy to aby na pewno gorąca jest piasta , czy moze tarcza ?

Awatar użytkownika
frugo
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 16
Rejestracja: 20 lip 2008, 11:01
Lokalizacja: Konin

:)))

Post autor: frugo » 22 lip 2008, 22:08

dzia za rady :)
rzeczywiście klocki są nówki a autko kupiłem za granicą więc możliwe że ktoś na szybko wymieniał, muszę to sprawdzić :)
czy dużo pali? hmm przyjechałem nim z holandii, do mojego domu to było jakieś 980km i spaliło mi 105l z tym że cały czas prółem przez niemcy 160-180km dopiero u nas zwolniłem bo niestety nie ma odpowiednich dróg do takiej jazdy :(
w Polsce do tej pory zrobiłem 160km i spaliło mi jakieś 16-17l z tym że też go nie oszczędzałem :) w tym jakieś 120km zrobiłem chyba na opóźnionym zapłonie i strasznie się mulił, ja mu w gaz a ten nic, dopiero po czasie się zaczynał bujać więc sobie podkręciłem zapłonik :) nie wiem czy to dobrze dla auta?
no cóż nie pozostaje mi nic innego jak poświęcić teraz trochę czasu na rozwiązanie moich problemów :)
jeszcze raz dzia za posty :)

Awatar użytkownika
Danek
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 3410
Rejestracja: 27 cze 2007, 13:17
Imię: Damian
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.2 KK
Lokalizacja: Mazowsze
Kontakt:

Post autor: Danek » 22 lip 2008, 23:40

pajak100 pisze:Z przodu nie ma stożkowych łożysk , a skręca się je śrubą od półosi. Siła dokręcenia nie ma znaczenia.
Fakt :oops: trochę się zagalopowałem. W każdym razie grzanie się czy to piasty czy tarczy to nic dobrego.

Awatar użytkownika
widmo
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 1267
Rejestracja: 18 sie 2007, 11:57
Lokalizacja: Kraków

Post autor: widmo » 23 lip 2008, 01:19

na dzien dobry skoro autko sprowadzone to bym zrobił tak:

rozrząd kpl + pompa wody
jak wymieniasz pompe to od razu wymienić termostat
wymienić olej + kpl filtrów dla świętego spokoju (nie ufam tabliczką w sprowadzanych samochodach chyba ze ktoś ma faktury z autoryzowanego serwisu bo mozna to sprawdzić)

skoro grzeją sie przednie piasty to sciąg koła i zobacz jak z klockami i tarczami
sprawdź czy tarcze nie są siwe (taki mają kolor jak są przegrzane)
odkręć zaciski i wyjmij samoregulatory hamulców z jarzma (na 99% to one są zapieczone i nie ustalają dystansu klocków względem tarczy po puszczeniu hamulców)
a w 1% moze być zapieczony cylinderek w zacisku.

do samoregulatorów i tłoczków jest specjalny smar wysokotemperaturowy którye nie niszczy gumy i nie reaguje z płynem hamulcowym

gdy bedziesz miał podniesione auto z przodu (najlepiej z 2 stron)
odpal silnik "rozpędź" samochód w miejscu tak do 100-120kmh po czym wrzuć na luz u wyłacz silnik szybko wyjdź z samochodu i posłuchaj gdy kola będą się bezwładnie kręcić czy czasem przednie łożyska nie "Huczą" lub skoro mówisz ze gdy dodasz gazu to szum ustaje to moze to być wina skrzyni (mało oleju, zniszczone łożyska lub duże luzy miedzyzębne na przekładniach)

jeżeli uwazasz ze samochód duzo pali sprawdź działanie sondy lambda (na forum było juz mnóstwo na ten temat)
oraz czujnik 2 pinowy zmierz jego opór
przy temp 20oC powinno być 2000-3000 Ohm
przy temp 90oC powinno być 200-300 Ohm


co do wskazan temperatury to bardzo szybko ci się grzeje :roll:
jak masz jakiś temometr do 100oC lub wiecej to gdy załączy ci sie wentylator zmierz temperaturę w zbiorniczku wyrównawczym

sprawdź wskaznik temperatury zwierając piny na wtyczce od czujnika 3 pinowego (bez obaw nic sie nie stanie) jutro napisze które bo szczerze to niepamietam :-P

sprawdź czy chłodnica się równomiernie grzeje oraz czujnik załączenia wentylatora.

w razie czego pisz postaram sie pomóc

Awatar użytkownika
frugo
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 16
Rejestracja: 20 lip 2008, 11:01
Lokalizacja: Konin

Post autor: frugo » 23 lip 2008, 19:36

dzieki za tak obszerne rady :)
dzisiaj odkrecilem kola i od razu mozna bylo zauwazyc ze tarcze tra o klocki tzn tra o dolny i gorny rant tarczy :/ czy to oznacza ze tarcze sa nierowno starte i zajechane?
z tylu takze tra klocki ale tyl sie tak nie nagrzewa :/
sa luzy na kolach, to chybadrazek od przegubu??? niewiem jak to sie tam nazywa :/
pozdrawiam klubowiczow :)

Awatar użytkownika
widmo
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 1267
Rejestracja: 18 sie 2007, 11:57
Lokalizacja: Kraków

Post autor: widmo » 23 lip 2008, 22:57

z przodu są łożyska 2-rzędowe wiec na nich luzu nie wyczujesz. jedynie po odgłosie gdy masz rozpędzone koła w powietrzu.

jezeli masz podniesione koło i ruszasz nim lewo-prawo to mozesz sprawdzić czy jest luz na gałce (koncówka drążka kierowniczego)
gdy poruszasz kołem góra dół to mozesz sprawdzić luz na sworzniu (koncówka wachacza)

co do tarcz hamulcowych

zmierz suwmiarką ich grubość (tylko w środkowej czesci)

minimalna grubość tarczy przedniej to:
wentylowana 20 mm
niewentylowana 11 mm

minimalna grubość tarczy tylniej to:
8 mm

jeżeli tarcze są ciensze niz podane wymiary to kwalifikują sie do wymiany na nowe.

ranty na tarczach są zjawiskiem całkowicie normalnym

co do rantów zew i wew to mozesz użyć szlifierki kątowej z założoną tarczą do szlifowania bocznego lub z tarczą płatkową
i oszlifować te ranty
robisz to na podniesionym kole odkręconym zacisku i jarzmie. pamietaj o wkręceniu 2 srub do piasty zeby tarcza sie tez kręciła
odpalasz samochód wrzucasz trójkę i tarcza sie kręci. i szlifujesz ;-)


wiem ze ta metoda nie jest moze doskonała ani "profesjonalna" ale czasami jej używam gdy jakiś zdesperowany klient tak sobie życzy bo nie chce zmieniać tarcz.
wiec pamietaj ze mozesz to zrobić na własną odpowiedzialność.

wyciąg samoregulatory z jarzma i i je dobrze wyczyść i przesmaruj smarem do samoregulatorów. zobacz czy tłoczek nie jest zapieczony. jesli jest to na forum było juz o naprawie zacisków

Awatar użytkownika
frugo
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 16
Rejestracja: 20 lip 2008, 11:01
Lokalizacja: Konin

Post autor: frugo » 25 lip 2008, 15:47

o losie :D dzisiaj czytalem o odpowietrzaniu silnika i chyba zle go odpowietrzylem :/
a mianowicie: zalalem goscia borygo<wiem ze to lipa ale narazie nie mam kasy)
i uruchomilem silnik z tym ze nie wlaczylem nagrzewnicy, odkrecilem tylko korek odpowietrzajacy ten przy nagrzewnicy<wiecie tam na tej rurze> i jak zaczal leciec plyn zakrecilem. czy ja to wszystko dobrze zrobilem? moze to jest powodem ze mi sie tak silnik grzeje bo jest kiepsko odpowietrzony???

Luken66
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 119
Rejestracja: 09 sty 2007, 21:50
Lokalizacja: Korsze

Post autor: Luken66 » 25 lip 2008, 16:23

Ja kiedyś podobnie odpowietrzyłem i nie miałem ciepłego ogrzewania. Zostawiłem na noc odkręcony korek od zbiorniczka i pomogło (oczywiście przy ustawionym pokrętle na ciepło). Na drugi dzień dolałem płynu i ogrzewanie było, więc się nagrzewnica sama odpowietrzyła.

Awatar użytkownika
Danek
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 3410
Rejestracja: 27 cze 2007, 13:17
Imię: Damian
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.2 KK
Lokalizacja: Mazowsze
Kontakt:

Post autor: Danek » 25 lip 2008, 17:00

frugo pisze:zalalem goscia borygo<wiem ze to lipa ale narazie nie mam kasy)
i uruchomilem silnik z tym ze nie wlaczylem nagrzewnicy, odkrecilem tylko korek odpowietrzajacy ten przy nagrzewnicy
No i dobrze. W naszych niuniach nie ma potrzeby włączac ogrzewania bo tam nie ma żadnego zaworu przed nagrzewnicą.
frugo pisze:czy ja to wszystko dobrze zrobilem?
Bardzo dobrze :-) .

Awatar użytkownika
frugo
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 16
Rejestracja: 20 lip 2008, 11:01
Lokalizacja: Konin

Post autor: frugo » 25 lip 2008, 17:54

yyy wiesz co danek? a ja mam taki zaworek tzn odpowietrznik :D

Awatar użytkownika
dexx
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 567
Rejestracja: 28 lut 2008, 15:59
Lokalizacja: Jarocin
Kontakt:

Post autor: dexx » 25 lip 2008, 18:21

frugo Dankowi chodziło o zawór otwierający/zamykający nagrzewnicę (odcinający ją od układu), a to o czym mówisz to odpiwietrznik, jak jest to łatwiej odpowietrzyć cały układ, gdy go nie ma to pomaga obluzowanie węża przy nagrzewnicy <ok>

Awatar użytkownika
widmo
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 1267
Rejestracja: 18 sie 2007, 11:57
Lokalizacja: Kraków

Post autor: widmo » 25 lip 2008, 18:42

w audi nie zaworu od zamykania dopływu do nagrzewnicy. nagrzewnica jest zasilana cały czas, a sterowanie ciepło-zimno odbywa sie przez system klapek.

a odpowietrznik jest na wężu zasilającym, jezeli go nie ma to pewnie ktos wymieniał wąż od B3

marko
Audi 80 Klub
Audi 80 Klub
Posty: 901
Rejestracja: 05 kwie 2007, 22:46
Lokalizacja: Zgierz

Post autor: marko » 28 lip 2008, 15:23

widmo pisze:a odpowietrznik jest na wężu zasilającym, jezeli go nie ma to pewnie ktos wymieniał wąż od B3
Powinien być na wyjściu z nagrzewnicy - wąż od strony akumulatora .

ODPOWIEDZ

Wróć do „Silniki czterocylindrowe”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl